Režie:
Clint EastwoodScénář:
Peter MorganKamera:
Tom SternHudba:
Clint EastwoodHrají:
Matt Damon, Cécile de France, Marthe Keller, Mylène Jampanoï, Bryce Dallas Howard, Jay Mohr, Thierry Neuvic, George McLaren, Derek Jacobi, Lyndsey Marshal (více)VOD (3)
Obsahy(4)
Novinářka Marie téměř přijde o život, když ji na dovolené v Thajsku smete tsunami a z klinické smrti jí pomohou dva náhodní rybáři. Od okamžiku, kdy se probere z bezvědomí, ji trápí otázka posmrtného života. Hodlá napsat knihu o tom, co prožila, ale její vydavatel a přítel v jedné osobě odmítá její dílo a nakonec i ji samotnou. Brzy se jí však ozve vydavatel z Londýna, který má o její dílo zájem. V Londýně prožívá osobní drama Marcus, který nešťastnou náhodou přišel o své dvojče. Zdrcený se od matky alkoholičky ocitá u pěstounů a touží navázat kontakt se zemřelým bratrem. Při jedné události mu jde o život, ale šťastnou náhodou vyvázne. Je přesvědčen, že ho zachránil bratr, a jeho touha spojit se s ním zesílí. Hrdinou třetího příběhu je George, který má schopnost mluvit s mrtvými. Je to pro něj však velmi vyčerpávající a navíc je nucen svým bratrem poskytovat tato spojení za peníze. Odjíždí do Londýna za odpočinkem a na knižním veletrhu se seznamuje se sympatickou Melanií. V ten samý okamžik jej zahlédne mladý Marcus, který pozná jeho tvář z internetu a věří, že mu právě George může pomoci. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (554)
Režisér Clint Eastwood nám vo dvojhodinovom filme naservíroval krásne chvíľky a nebol to stratený čas. V troch prípadoch, keď hlavní hráči majú čo dočinenia so smrťou a určite každého zaujíma, čo bude po živote. Americký robotník, francúzska novinárka a londýnsky študent sa vydávajú na duchovnú cestu potom, čo do života každého z nich významným spôsobom zasiahne smrť. Clint ma neprestane emotívne šokovať nikdy. Každý jeho film je úsvitom toho najlepšieho, čo môže režisér vytvoriť a to je napísaný život sám. Jeho filmy sú dôvodom na zamyslenie, dôvodom k žitiu. Herci v jeho filmoch podávajú životné výkony, slzy, ktoré vyronia oni alebo my v kine či pri televízií, sú rýdze a nefalšované. ()
Postupné odchádzanie do dôchodku býva aj takéto - pomalé, lineárne, sentimentálne a unavené. Už to tak raz proste je a treba sa s tým zmieriť. A tak to Eastwood robí a ja aspoň môžem povedať, že som spokojný, že sa nedal na pretvárku a nepokúša sa o viac, než film je. A robí to tak poctivo a dôsledne, že som mu sám podľahol. 75% ()
Jakou mě občas udělá radost, když krom obalu nevím o filmu až do spuštění nic. Samotnej úvod s mejma emocema dokázal zahejbat víc než Nic nás nerozdělí za celou stopáž. Pak to začalo, tři příběhy, každý ve svém počátku silný, s přibývající stopáží lehce oprýskaný. Do toho kopec známých herců. Z Cecile jsem za celé dvě hodiny nedokázala spustit oči, nehledě na to, že mi ani nedošlo, že je to ona. Do toho roztomilá Bryce a sem tam pomrkla i Mylene Jampanoï. Asi v polovině filmu mi konečně mozek začal jakž takž zpracovávat jednoduché vysvětlení, jaká že je hlavní myšlenka filmu a že dál už se to celé asi nehne, což byl trochu kámen úrazu, páč já na tyhle média a podobný věci prostě ani v nejmenším nevěřím. I přes mou skepsi se dal film ale krásně dokoukat a scény s malým klučinou mě doslova tahaly emoce z těla (scéna z metra, setkání s Damonem atd.). Hereafter je řemeslně zvládnutý film, který dokazuje, že zručný rejža dokáže i z odbytého scénáře udělat koukatelnej kusanec. A že to má na svědomí Clint, to jsem taky zjistila až se závěrečnejma titulkama a můj dojem to jen potvrdilo. 70% ()
Zrovna dneska v Rusku spadlo letadlo s nějákýma našima hokejistama. Takže mi ŽIVOT PO ŽIVOTĚ celkem sedl k tématu dne. Clint nevyměkl, ale zestárl a tak si řekl, že si povinou důchodcovskou rozvahu o smrti rovnou natočí a předhodí, po jeho filmech lačnícímu, publiku. Stylový úvod se spláchnutím vlnou (tahle geniální scéna musela ukrát největší kus rozpočtu) pokračuje konverzačním dramatem tří lidí, jejichž ostud se (nečekaně) protne a všechno to tak nějak v pohodě skončí. Snímek je nacpaný výbornými hereckými výkony, jen scénář je někdy trochu moc užbleptaný. ()
To si snad, milý Clinte, děláš prdel ze všech svých příznivců. Podobný fantasmagorický bláboly bych čekal možná od Šajmalana, ale rozhodně né od Eastwooda. Film je složenej ze třech různejch příběhů, který jsou jeden nudnější než druhej, a nemaj spolu žádnou souvislost. V posledních cca 20 minutách se příběhy poněkud neobratně začnou spojovat dohromady, což působilo jako deus ex machina. Dávám jednu hvězdičku za celkem efektní vlnu na začátku filmu. Zbejvající 2 hodiny jsem vyloženě protrpěl, ale očekával jsem aspoň nějakou úžasnou pointu, takže jsem to nevypnul. A vono hovno. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (11)
- Pre film bolo vytvorených 169 vizuálnych efektov. (Greenpeacak)
- Kvôli začiatočnej scény, kde Cecile de France (Marie Lelay) nakupuje náramky a kde sa odohrá nešťastie, museli tvorcovia získať povolenie od miestnych úradov na využívanie jednej celej ulice. (Greenpeacak)
- Dramatická scéna v londýnském metru nebyla ve skutečnosti natočena ve stanici Charing Cross, v níž k atentátu došlo, ale v jiné stanici. V náhradní lokaci poté bylo pozadí digitálně upraveno. (Cherish)
Reklama