Reklama

Reklama

V ulicích New Yorku se na hranici zákona snaží balancovat dva neohrožení, ale velmi drsní policisté Danson a Highsmith. Zná je už celé město, jedni jimi pohrdají, jiní je obdivují. Jejich pravým opakem jsou kolegové Terry Hoitz a Allen Gamble, kteří se ale kvůli papírování do ulic prakticky nedostanou. Oba se stávají terčem každodenních posměšků a všichni jimi otevřeně opovrhují. Když během policejní akce Danson a Highsmith tragicky umírají, rozhodne se Terry, že je s Allenem nahradí. Terry se zbraní v ruce přinutí Allena, aby vstal od psacího stolu a vyrazil s ním do akce. Krátce poté dojde k přestřelce mezi překupníky kokainu. Terry Allena vyprovokuje k riskantní jízdě, a tak se Allen vřítí na místo činu, rozmetá zabavený kokain a přejede tělo zastřeleného překupníka. A na problémy je hned zaděláno... (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (784)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego). () (méně) (více)

kingik 

všechny recenze uživatele

Dá se u toho pěkně pobavit. V úvodní akční sekvenci v "michaelbayovském" stylu se představí elitní dvojice arogantních newyorských detektivů (Jackson, Johnson), pro které není žádný případ neřešitelný, a i když zanedlouho při jedné akci tragicky zemřou, je na jejich policejním oddělení adekvátní schopná náhrada, ale nikdo ani v nejmenším netuší, že v ušlápnutém policejním úředníčkovi Willu Ferrellovi a v bezvýznamném strážníku Marku Wahlbergovi dřímá talent rozlousknout složité policejní případy. Je to sice totálně nesourodá dvojice, protože jeden je neustále naštvaný a frustrovaný a druhý se do žádné akce moc nehrne, navíc má doma milující manželku Evu Mendes, ale touha po uznání a lepším postavení v práci je přece jen velká. A velký případ na sebe nenechá dlouho čekat. Tentokrát v něm bude mít prsty investiční bankéř Steve Coogan a půjde nejen o investiční podvody, ale i o fingované přepadení banky. Na diváka toho čeká poměrně dost. Hlavně tedy příval gagů, a tentokrát je opravdu z čeho vybírat. Jsou zde gagy trapné, originální, hrubozrnné, vypointované a účast Willa Ferrella se opravdu nezapře. Mnoho gagů také vyplyne ze vzájemného špičkování nesourodé dvojice detektivů a rozený komik Ferrell s věčně nespokojeným Wahlbergem vytvořili opravdu zdatnou dvojku, která je tak výrazná, že veškerý děj zatlačila do pozadí a jejich hlášky stojí za to. Není to však akční komedie, jak by se na první pohled mohlo zdát. Akce tady není tolik a film na ní nestaví, i když pokud na ni dojde, tak je poměrně efektní. Režisér Adam McKay záběry hodně zpomaluje a dodává jim ironický podtext. Divák hned ví, že se film ani trochu nebere vážně. Je to prostě komedie která pobaví, má skvělé herce, nejen v hlavních rolích, ale i ve vedlejších partech se najde spousta zvučných jmen. Film je stylově příbuzný Poldům, ale já se u tohoto filmu bavil víc. 70% ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Trochu lepšia verzia tohtoročného Cop Out s Willisom.Prekvapivo dobrý humor (pre mňa lepší ako ten v Cop Out), slušné akcie, dobrý herci a miestami trošku uťahané a nudné scény.Akurát mi vadí, že Jackson a Johnson dostali tak malinko priestoru.Keď umreli nevedel som si predstaviť, že na ich miesto príde Wahlberg (policajt ktorý chce miesto najlepších polišou a nechce sedieť len v kanclíku) a Ferrell (policajt ktorý radšej sedí v kanclíku).No nakoniec som sa cez do dostal vďaka tým skvelým hláškam, ktoré vypúšťal Wahlberg s Ferrellom.Celkom príjemná oddychovka s nenáročným dejom a ako inak peknou Evou Mendes. 80% - 4* ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Diamantovo rýdza mckay-ferrellovka. Občas trápna (nie často), občas tak nehorázne absurdne trápna, až je to zábavné (Wahlberg v baletnej škole), veľmi často skutočne vtipná (hlavne running joky s autom a bezdomovcami, kapitánovými citátmi TLC a Ferrellovými ženami). Áno, zápletka slúži len na rozohranie jednotlivých skečov, pričom niektoré sú na ňu napasované príliš nasilu, ale koho to prekvapuje? Veľká zábava s niektorými hláškami smerujúcimi do kultu. ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Benga v záloze je dost praštěná komedie. Ty ve stylu Zoolandera mám extra rád, takže se bylo nač těšit. Ovšem tady to vůbec nefunguje. Všichni jsou vyšinutí a děj je více než chaotický. Pár výborných momentů se určitě našlo (většina akce, fotoscéna v hospodě, ..), dokonce se to obešlo i bez vyměšovacího humoru, přesto jsem celou dobu na film nechápavě koukal s otevřenou pusou, co že se to tam vlastně děje a nebyl si jistý tím, jestli se smát při každém příšerném výstupu Marka Wahlberga. Dvě hvězdičky, možná dva a půl. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (20)

  • Nápad spárovat před kamerou Willa Ferrella (Allen Gamble) a Marka Wahlberga (Terry Hoiz) vznikl několik let před natočením filmu, během oscarového ceremoniálu, při kterém si Ferrell z pódia dobíral nominované herce, jen Wahlbergovi prokazoval komicky přehnaný respekt. (Coldrex)
  • Ve scéně, kdy se Terry (Mark Wahlberg) a Allen (Will Ferrell) probudí v autě, které je naložené na vlak a míří do Las Vegas, je možné vidět, že zadní dveře vozu jsou již nalakované na červeno. Když ale Allen volá kapitánovi, je na pozadí vidět, že dveře jsou ještě šedé. (Pepy)
  • Na konci titulků se nachází dodatečná scéna. (necisty)

Související novinky

Náhrada za Benga v záloze

Náhrada za Benga v záloze

06.11.2014

Mark Wahlberg (Transformers: Zánik) a Will Ferrell (Volte mě!) se před čtyřmi lety sešli v akční komedii Benga v záloze. Jejich stomilionové párování sice nevydělalo dost na pokračování, rozhodně ale… (více)

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

Mark Wahlberg zůstává drsňákem

07.10.2009

Momentálně natáčí akční krimikomedii Other Guys po boku Willa Ferrella, pak se přesune do temnějších (a citelně chladnějších) vod. Zahraje si totiž v remaku loňského islandského zázraku režiséra… (více)

Policejní tým snů?

Policejní tým snů?

28.09.2009

Začíná z toho být trend, že se někteří tvůrci snaží narvat do svých filmů co největší počet hvězd. V mnoha případech padlých, ale na plakátech to stejně vypadá dobře. Po Tropické bouři, The… (více)

Reklama

Reklama