Reklama

Reklama

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 087)

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 7.4/10] | me: Vynikajúco vystavaný film, ktorý však svojou záverečnou časťou celé predchádzajúce snaženie búra. Film má od začiatku správnu gradáciu a napätie, ktoré je postavené na neistote, strachu a odhodlaní. Russel pôsobí presvedčivo zúfalo vzhľadom k danej situácii a jeho zúfalosť ho tlačí k činom hodných prvotriedného gangstra. A tu prichádza prvý konflikt - učiteľ vs. bad-ass v jednej osobe. Otázka je do akej mieri je možná takáto transformácia. Čo a hlavne ako dokáže človek, ktorý držal v ruke do svojich päťdesiatich rokov len kriedu urobiť? Lenže to by sme mohli nechať ešte tak, keďže to celé dianie posúva dopredu a posilňuje nádych filmu. To podstatnejšie je to čo prichádza vo finálnej fáze. Poviem to takto: Prison Break (I) to nie je a hoci by sa dal filmu odpustiť aj nelogický prístup k cukrovke, to čo odpustiť neviem je hollywoodsky naháňačkový scenár "posilnený" sentimentom a láskou (ktorá prekoná všetko) a neoddeliteľnou zhodou šťastných náhod, ktoré vedú k vysnívanej ceste. To čo film celý čas budoval v samom závere rúca svojou gýčovitosťou (typického hollywoodu obohateného o scény znovunájdenia vzájomnej dôvery). Pravidlá o ktoré sa celý plán opieral sú porušené a napriek tomu je všetko prekvapivo plynule a "happy". Práve to mi vadilo. Chcelo to vniesť do záveru trošku viac reality a udržať tak film v medziach do vtedy vybudovanej atmosféry neistoty až do konca. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson - paradoxně pro mně nejlepší postava filmu. Crowe odvádí standartně dobrý výkon, Banks mi tam ale moc neseděla a celkově byl sice cítit dobrý thrillerový feeling i Haggisova zručnost, no nic to neměnilo na tom, že děj mohl být mnohem zajimavější, kdyby se nechodilo tak dlouho kolem horké kaše, a hlavní akce by začala mnohem dříve. Místo toho tam ale musela být nějaká mezizápletka a celkově se to rozvíjelo opravdu pomalu. Ta akce to ale vyzdvihla o jednu hvězdu navíc, opravdu paráda. Už jsem ale viděl i lepší filmy tohoto žánru, a vlastně ani nevím, proč dávám čtyři. Snad za sympatický soundtrack. ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Při sledování tohoto filmu jsem prošel několika změnami duševního rozpoložení asi jako žena v šestinedělí. Nejdříve jsem se ptal sám sebe, jak dlouho se ještě budu nudit. Naštěstí ale Croweho manželku zavřeli, aniž bychom se zaobírali nějakým monstrprocesem, takže film se přehoupl do své svižnější poloviny. Lehce natěšenou náladu střídal pocit nepochopení, kdy jsem se musel zaobírat Croweho zdary a nezdary při shánění falešných dokladů a vůbec jeho cestě k vysvobození manželky. Připadalo mi to, jakoby film nevěděl v jaké rovině se chce pohybovat. Jestli nás zadusí hutnou atmosférou psychologického dramatu opuštěného táty se zamlklým chlapcem na krku nebo strhujícím thrillerem o jednom boji proti nespravedlivé soudní mašinérii. Ovšem přesto všechno jsem se nějak prokousal k závěru, kdy mi poprvé Elizabeth Banks způsobila ztopoření chloupků na těle, svou sebevražednou tendencí v momentě kladení filozofické otázky, zda má svoboda cenu bez svého syna. Malá přestávka, dotek malíčků manželů a jede se dál. Nakonec se tedy film takříkajíc povedl. Přes několik nešvarů mu dokážu odpustit a klidně jej doporučím někomu dalšímu. Líbit se bude zvlášť těm, kteří mají Uprchlíka ve své topce... ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Skvělá akční jízda na inzulinu. Haggis točí autorské filmy - píše k nim scénář a ještě je produkuje. Je vidět, že to má pod palcem a studia ho nenutí ke kompromisům. Tři dny jsou však remakem a to nečekaně vtipným - hlavně ironické rozhovory manželů, které později odlehčují napjatou situaci při návštěvách ve vězení./// Musím konstatovat, že Crowe už se nám definitivně zakulatil, zpáprdovatěl, ale kupodivu mu role skvěle sedí. Naprosto mu věříte jeho oddanost rodině./// Film trochu připomene Na hraně temnoty a Gibsonovo odhodlání získat spravedlnost a co se týče změnu charakteru podobají Tři dny se lehce Ctihodnému občanovi Butlerovi, který se před ničím nezastavil. Taťka John je však spořádaný učitel a dělá mu problém ze zbraně skutečně vystřelit. A spíše než na Dextera si hraje na nevinného otce, co pravidelně chodí se synem na hřiště, ale..:)/// Haggis tentokrát nenabízí vážná témata, drží se spíše hesla „zoufalá situace si žádá zoufalé řešení“. A tak se z filmu stává Prison break. John si na zeď nalepí mapu města, fotky… No však to znáte. U jeho plánování se ale pobavíte, např. když sleduje videa na netu, jak vyrobit zlodějský klíč, kupuje si drogy, jen aby zjistil, kdo mu udělá falešné pasy a hledá s obyčejným digitálem skulinu, jak proniknout do věznice./// Zhruba po hodině se stává film drsným akčňákem, díky čemuž zapomenete na poněkud vlažnou první část. Honička v nemocničních výtazích je výbornou demonstrací skvělé kamery a svižného střihu. Haggins nás nenechá vydechnout ani na chvíli - až si totiž budete myslet, že je klid, způsobí vám menší infarkt myokardu. A když to vypadá, že film už končí, přichází další drama na letišti. Crowe podává nadstandardní výkon, takže bez újmy přetrpíte nasládlé scény. A místy se do toho možná tak ponoříte, takže až někdy na ulici uvidíte Prius, popřemýšlíte, čí asi tak je:). Škoda, že Neeson nedostal víc prostoru. Potěšila mě A. Hindsová (bachařka z Prison breaku, uklízečka z Weeds), která dokázala, že umí i vážné role./// Tři dny zbývají ke svobodě Lary. Není to však film, kde by čas nemilosrdně odpočítávaly hodiny. Na ně se možná v první části podíváte vy, protože Haggis předkládá poměrně rozvláčný scénář a pomalé tempo, nahrává tomu i jemná Elfmanova hudba. Potom si režisér však uvědomí, co chce, a přepne do akčního módu a vy se připoutejte, ať při té jízdě nevyletíte ven! ()

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Haggis možná někoho zklamal tím, že se nepustil do nějaké vlastní látky. Tři dny ke svobodě jsou ale velice koukatelnou žánrovou záležitostí. Když už se Haggis "snížil" k tomu, že přijal nabídku natočit remake, vnesl do něj alespoň svůj osobitý styl. A navíc měl po ruce standardně skvělého Russella Crowea. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Jakmile si Russell Crowe (John Brennan) přečetl scénář, sešel se v Londýně s Paulem Haggisem. "Všechno se to seběhlo hrozně rychle. Crash byl úžasný film a samozřejmě také vynikající vizitka," řekl. Croweovi se velmi líbila pevná struktura scénáře, události a jejich sled, které vytvářejí napětí a zároveň skličující, byť realistické překážky, které postavy musí řešit. (Taninaca)
  • Liam Neeson (Damon Pennington) kvůli své jediné scéně přiletěl do Pittsburghu až z Vancouveru, kde natáčel jiný film. Sekvence pak byla natočena za den. Stejně tak stihl svoje scény za jeden den pořídit i Daniel Stern (Meyer Fisk). (Gastovski)
  • Metoda otevírání zámku auta pomocí tenisového míčku, použitá ve filmu, byla vyvrácena v pořadu Bořiči mýtů (od r. 2003). (s.e.p.p)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama