Reklama

Reklama

VOD (1)

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 091)

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Režisér Haggis postrádá smysl pro zákony hitchcockovského stylu, aby mohl film rozkvést. Jeho práce coby režiséra (Crash, V údolí Elah) a jako scénárista (Million Dollar Baby) nikdy nevyznačovala humor. A to je poněkud paradoxně to, co film Tři dny ke svobodě potřebuje, má-li být brán vážně. Jinak to není víc, než úzkostlivě detailní a velmi dlouhé instruktážní video nebo kniha "Illegal Activity for Dummies". ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Dvě hvězdy za Russela Crowa a Liama Neesona, jinak na Třech dnech ke svobodě není nic extrovního. Na rozdíl od jiných mi například děsně vadilo, jak se obě poloviny filmu (klidná a akční) navzájem tlučou, coby diabetik jsem navíc nebyl vůbec spokojený s nebetyčnou pitomostí související s převozem Brennanovy manželky z věznice do nemocnice... A vůbec - film mi připadal strašně nevěrohodný, ačkoliv se měl zřejmě tvářit uvěřitelně. Celkem zklamání. ()

Reklama

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 7.4/10] | me: Vynikajúco vystavaný film, ktorý však svojou záverečnou časťou celé predchádzajúce snaženie búra. Film má od začiatku správnu gradáciu a napätie, ktoré je postavené na neistote, strachu a odhodlaní. Russel pôsobí presvedčivo zúfalo vzhľadom k danej situácii a jeho zúfalosť ho tlačí k činom hodných prvotriedného gangstra. A tu prichádza prvý konflikt - učiteľ vs. bad-ass v jednej osobe. Otázka je do akej mieri je možná takáto transformácia. Čo a hlavne ako dokáže človek, ktorý držal v ruke do svojich päťdesiatich rokov len kriedu urobiť? Lenže to by sme mohli nechať ešte tak, keďže to celé dianie posúva dopredu a posilňuje nádych filmu. To podstatnejšie je to čo prichádza vo finálnej fáze. Poviem to takto: Prison Break (I) to nie je a hoci by sa dal filmu odpustiť aj nelogický prístup k cukrovke, to čo odpustiť neviem je hollywoodsky naháňačkový scenár "posilnený" sentimentom a láskou (ktorá prekoná všetko) a neoddeliteľnou zhodou šťastných náhod, ktoré vedú k vysnívanej ceste. To čo film celý čas budoval v samom závere rúca svojou gýčovitosťou (typického hollywoodu obohateného o scény znovunájdenia vzájomnej dôvery). Pravidlá o ktoré sa celý plán opieral sú porušené a napriek tomu je všetko prekvapivo plynule a "happy". Práve to mi vadilo. Chcelo to vniesť do záveru trošku viac reality a udržať tak film v medziach do vtedy vybudovanej atmosféry neistoty až do konca. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nijak objevná, ale docela chutná žánrovka o jednom osudovém rozhodnutí, které vše změní. Nechybí tomu šmrnc filmů "s velkým plánem", Russell Crowe je megasympaťák i s porcí kil navíc a gradace tu celkem funguje (dokonce jsem si chvílemi nebyl jistý, jak to s hrdiny dopadne, což považuji za veliké plus). Mínus ovšem za to, že Haggis popřel to, co z Crash udělalo veliký film - hrdinové jsou extrémně vyhranění a bez dramatických dozvuků. Strohé rozložení na černé a bílé figurky, kdy je hodným přáno a zlým nikoli, je velikým zklamáním. Stejně tak je úplně zbytečná finálová koláž, která by hrozně moc chtěla rozechvět zvon emocí, jak tomu bylo u Crashe, ale na to jsou zdejší postavy příliš povrchně rozkreslené. Coby milá upomínka na klasické thrillery 80. let to celkem funguje. Nic víc v tom ale není. P.S. Takhle NEvyužít Liama Neesona je ohromná škoda (což se ale dá vlastně napsat o každém známějším herci v tomhle filmu, jediný Crowe má nějaký charakterový prostor). ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Aj keď som sa pokúsil zbaviť prílišných očakávaní, nevyšlo to úplne. Celý plán úteku nie je vymyslený až tak zle, i keď logickým chybám a prehnaným náhodám sa vyhnuť nedokázal. Úplným problémom nie je ani to, že napriek sympatickej oldschoolovosti Next Three Days akoby nevie čím chce vlastne byť a ani na jeden zo svojich prvkov netlačí tak ako má. Ale čo je sklamaním, to je na Haggisa až nečakaná plochosť a čiernobielosť postáv, z ktorých pritom až na postavu Russela Crowa takmer žiadna nemá výraznejší priestor. Čím možno netrpia emócie ako celok ale trochu tým trpí ústredný vzťah, v ktorom Elizabeth Banks snáď ani nemá čo hrať a väčšinu času jej stačí tváriť sa nesympaticky. Tie napínavejšie a menej predvídateľné momenty síce naozaj fungujú ale hlavne spočiatku adrenalín chýba a záver kvôli slabšiemu putu s postavami pôsobí len do istej miery. Tento útek z väzenia mal skrátka určite naviac. 70% ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Haggis založil hlavnú postavu na sebe: "Len som si sadol a povedal: Ak by som mal z väzenia vytrhnúť ženu, ktorú milujem, ako by som to urobil? Nuž, išiel by som na internet, to je prvá vec, ktorú robím. Googlil by som - Ako sa dostať z väzenia. Ako sa vlámať do auta. A takto by som pokračoval." (Arsenal83)
  • Vo svojej triede John (Russel Crowe) diskutuje o "Don Quijotovi", v čom je určitá paralela. Rovnako ako John, aj Don Quijote je posadnutý záchranou svojej životnej lásky. (Arsenal83)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama