Reklama

Reklama

Pětice přátel si pronajme byt k prožívání vzrušujících schůzek. Teď tu leží mrtvola a loft se mění na místo, kde je víc otázek než odpovědí. Kdo je oběť? Vědí o sobě všechno? Věděl někdo o jejich dohodě? Ale hlavně - kdo je vrah?
Film, ke kterému napsal scénář Bart De Pauw a hudbu složil Wolfram de Marco, zlomil v roce 2009 v Belgii rekord návštěvnosti domácí produkce. (Fr)

(více)

Recenze (135)

kiddo 

všechny recenze uživatele

Na blbosti jako férové objektivní hodnocení jsem už moc stará. 1. Potenciální remake netřeba, páč novácké a primácké detekticky si vizuál Loftu posledních deset let ...ehm... lokalizovaly víc než důkladně. Žel tedy při sledování nejsem schopná přenést se přes pocit, že už zase s tchánem čumím na Kriminálku Anděl. 2. Na typicky upachtěné pošušňáváníčko o sexu a nevěře, samozřejmě provázené spoustou intelektualizujících keců trapných zrůdiček, mi dávno vyvolali kopřivku Muži v pokušení. 3. Klasické detektivkové zázemí typu „banda morálních kurev si ve světě odtrženém od jakéhokoli zdání reality předvídatelně vše posere“ u mě funguje pouze, pokud je fikční svět odtržen od toho skutečného časově (ergo christieovky) nebo pokud má nějaký tematický přesah. Zde jsou jen ty kurvy, jež navrch nemají absolutně žádné problémy a s nimiž mám z nějakého důvodu sympatizovat, přestože koncept „sebestřední sexističtí hajzlové dojedou na své sexistické hajzlovství, když se stanou obětí jiného sebestředného sexistického hajzla, který uvažuje úplně stejně jako oni“ logicky vybízí spíš k uštěpačnému strouhání mrkvičky. 4. Očekávaná hitchcockovina se nekoná, páč vědom si debilnosti své pointy se scénář vrhá z jednoho místa a časové roviny do druhé, aby tenhle poněkud zásadní nedostatek zakryl, divák proboha nezačal náhodou myslet a raději se nechal udolat dojmem, že je to teda na něj asi trochu komplikovaný. Není. Je to jen partička uslintaných lůzrů s držkou zabořenou do několika párů koz. Žádná ajnštajnovina. ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Nadmíru splněné očekávání! Thriller, který je založený na dialozích a hereckých výkonech a ne na zběsilé akčnosti. Film o tom, nakolik se dá věřit přátelům, zvláště v tak vypjaté chvíli, kdy se vám všechny jistoty sypou pod rukama a je ohrožena celá vaše budoucnost. Možná v tom vidím i takovou lehce nahozenou moralitu o tom, že za všechno se platí a jenom naprostý hlupák si myslí, že beztrestně podvádět a lhát se dá donekonečna...Takže nakonec mám pouze jednu připomínku - příběh měl skončit asi o patnáct minut dříve, tím pádem bychom byli ušetřeni dalšího "šokujícího" rozuzlení a následného zbytečného epilogu. ()

Reklama

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Pět klíčů od loftu, stejně luxusního i studeného jako jeho šťastní nájemci, a ten pravý čas na aféru... plus mrtvola dívky jako bonus. Skvěle vystavěná, mnohovrstevnatá krimi, s totálně nepředvídatelným rozuzlením, rozcupovanými charaktery, paranoidní kamerou, stísňující hudbou a velmi slušnými výkony typově zajímavých mužů i žen, na které se dobře dívá (tedy krom jednoho týpka, ale ten měl odpudivost v roli, podpořenou chomáči chlupů v nose, kdyby někomu nestačila jeho povaha a exteriér). "Říká se, že peníze nepřinášejí štěstí, ale je to jen oblbovák pro chudý", pravil iniciátor loftových radovánek a rozhodně měl, spolu s ostatními, příležitost přemítat nad dalšími moudry, třeba nad co stavět pojmy jako přátelství a morálka... Mohla bych si to dát ještě jednou a začít se vrtat v nejasnostech překombinovaného konce, ale nechci, a ne jen proto, že u označení krimi, drama a thriller nechybí ani mysteriózní, ale proto, že dokonalost nudí a já se chtěla především bavit, a tak se i stalo. ()

Lord.Jim 

všechny recenze uživatele

Jako detektivní zápletka dobrý, no... Až na to, tedy, že ta parta dementů vlastně tak velkýma kámošema nebyla a dost přemýšlím o tom, co je vlastně spojovalo. Vždyť jeden každej byl debilní úplně jiným způsobem. Jen snad MUDr. PUDr. vykazoval atomické známky inteligence a nepůsobil jako úplnej hňup. I když... ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca thrillerová práca, ktorá si vystačí s konverzačnými scénami a flashbackovou štruktúrou, ale dynamickou réžiou, stiesňujúcou de Marcovou hudbou a presne hrajúcimi hercami to predáva bez najmenšieho zaváhania. Dokonca ani s neustále sa kopiacimi zvratmi nestráca pôdu pod nohami a aj z retrospektívneho hľadiska dávajú kľúčové udalosti zmysel. Potešujúce je, že to platí aj o záverečnej pointe, ktorá nemá ako skaziť celkový dojem. Niet divu, že film s tak atraktívnou témou trhal v Belgicku rekordy návštevnosti. Vzhľadom k jeho kvalitám ani nie je dôvod mu to nepriať. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • V jedné ze scén je možné všimnout si tuby s červenými a bílými léky. Tyto barvy jsou poznávacím znakem týmu FC Antwerp, jehož je režisér fanouškem. (Othello)
  • Film se stal ve své době nejnavštěvovanějším snímkem v belgické historii. Navštívilo ho tehdy 1 186 000 diváků, čož bylo o přibližně sto tisíc více než návštěvníků snímku Koko Flanel (1990), který rekord stanovil. (Othello)

Reklama

Reklama