Režie:
Shin-woo ParkHudba:
Yeong-wook JoObsahy(1)
Policie začíná řešit vraždu uškrcené oběti. Při pátrání zjišťuje, že tento případ má něco společného s případem, který se udál před 14ti lety na lodi v docích. Do případu se znovu zaplete detektiv, který po dvou letech pátrání nedokázal ke starému případu na nic přijít, ale teď to vypadá, že by se mohl konečně dobrat k rozuzlení. (balone)
(více)Recenze (69)
Abych pravdu řekl, docela mě to zklamalo. První polovina mě vyloženě znechutila, ztrácel jsem se ve změti jmen, událostí a motivací a vůbec nevěděl vo co gou. Druhá "vystvětlovací" část leccos zachranuje, ovšem když člověk polovinu filmu neví kdo je tam ten a proč ten dělá tohle a další támhleto, k postavám si nevytvoří ani za těch 135 minut vztah a těžko pak budou fungovat dojemné momenty v závěru. Film také postrádá nějaké extrémně silné scény, prostě něco co by mě šokovalo, zarazilo do sedačky. Hudba pěkná a několikrát dokonce její souznění s obrazem evokovalo Oldboye, avšak jenom v náznacích, protože to je přece jenom vyšší liga. ()
Tradične výbornej kórejskej kvalite strháva body, tak trochu podivná prvá polovica snímku. Množstvo kórejských mien, prechody medzi časovými rovinami a úspornosť v odhaľovaní detailov má za následok, že je divák dosť dlho mimo. Je však dosť možné, že to tvorcovia presne takto chceli. Až po hodine začína divák chápať súvislosti medzi postavami a dobrá správa je, že potom to už začína do seba zapadať. Neskôr uznáte, že každá veta i skutok má vo filme miesto. Dej dopĺňa miestami až výnimočne kvalitná hudba. Napr. tá úvodná mi pripomínala nejakú ruskú rozprávku...Celkovo spokojnosť, ale chýbala mi tam väčšia údernosť a napätie. Postavy osudovej dvojice mi boli pomerne ľahostajné a jediná postava, ktorá drží film je policajt, ktorý prišiel o syna. 70%. ()
Son Ye-jin, Han Suk-gyu, soundtrack plny nadhernej klasickej hudby a mohutny prival emocii. Uz od prvych minut to pripominalo v tom najlepsom slova zmysle "Scarlet letter" (a zdaleka vobec nie iba vdaka Hanovi). Na ploche 140 min precizne vystavany thriller s tazivym pribehom plneho bolesti, nenavisti, pomsty, odpusteni a vasne. Kazdy zaber vysustruzlikany do dokonalosti, dej majstrovsky a chirurgicky presne davkovany v pomalom tempe, ale o to s vacsim emocialnym dopadom. Zaverecna scena ma nasla v slzach - jednak nad pribehom, ale i radostou nad (pre mna) jednym z najlepsich korejskych komercnych filmov za uplynulu dekadu, kde spatne povodne mozno jednoduche symboly davaju po poskladani v zavere novy synergicky vyznam a silu. [EFM 2010] ()
Posledni scena je opravdu tak krasne natocena, rozhodne se vyplati pockat pres dve hodiny na konecne rouzleni celeho pribehu. Velmi silny film, skveli na zamysleni- tema vzajemne lidske pripoutanosti zkouma opravdu tak jak jsme u korejskych filmu zvykli - hodne na doraz.. A tam je z me strany snad jedina vytka, v tomto se mi zda scenar trochu prepaleny. Take mozna celkova gradace od mysteriozni krimi k romantickemu dramatu sla nacasovat mirne napinaveji. Ale jinak krasny film s krasnou So Ye-jin a mym velkym oblibencem Han Suk-gyuem. ()
Asi jsem čekal něco jiného, každopádně příběh se mě bohužel téměř nedotkl. První polovinu filmu jsem navíc tápal mezi postavami a jediný, koho jsem bezpečně rozeznal, byla stará (díky bohu ne doslova) známá Ye-jin Son. Samotný příběh vlastně ani nepřinesl žádnou jobovku, na kterou jsem tak toužebně čekal. Dle mnohých komentářů je tohle film roku a nevím co ještě. Hledám tedy v paměti a snažím se přijít na to, co mi mohlo utéct. Nic však nevidím. 5/10 ()
Galerie (81)
Zajímavosti (1)
- Film vychází z japonského seriálu Byakuyako (Journey Under a Midnight Sun), který vysílala japonská společnost TBS v roce 2006. (Vavča)
Reklama