Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva policisté (Brad Pitt a Morgan Freeman) jsou na stopě geniálního vraha, zodpovědného za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojuje sedm smrtelných hříchů. V jedné z rolí tohoto kvalitního trhilleru, zasazeného do temného města nasáklého bolestí a zkázou, uvidíte také Gwyneth Paltrow. David Fincher (Klub rváčů, Zodiac, Podivuhodný případ Benjamina Buttona) s dokonalou znalostí našich nejhlubších obav pevně svírá otěže akce – fyzické, psychické i spirituální – neodvratně směřující k rozuzlení, které do hloubi otřese i tou nejzatvrzelejší duší. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (2 397)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Labužnická pochoutka první třídy. Zajímavá dějová linie, hezky depresivní prostředí, na kterým tolik ulítávám, a hlavně geniální Kevin Spacey. Tím nechci nijak shazovat Freemana nebo Pitta, ale Spacey svoji roli hraje s takovým klidem a přehledem, že byste ho klidně obsadili do role Jacka Rozparovače. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Zvolna plynoucí deprese se záplavou deště, šera a nejistoty. Geniální šílenec v pozadí, zamlklý a mírně nesmělý policejí veterán, mladý dříč po jeho boku a jeho posmutnělá manželka. Fatální závěrečná půlhodina a finále, které v první vteřině vypadá jednoduše, ale po skončení filmu nabývá na síle a v divákovi dlouho doznívá. Vřele doporučuji druhé zhlédnutí, kde se dá najít několik náznaků k pointě. Jigsaw a ostatní plagiátoři se můžou jít nechat vysmát. ()

Reklama

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Howard Shore: 1. In The Beginning - The Statler Brothers [2:22] ,2. Guilty - Gravity Kills [4:05] ,3. Trouble Man - Marvin Gaye [3:50] ,4. Speaking Of Happiness - Gloria Lynne [2:33] ,5. Air (Bach) - Stuttgarter Kamme-Rochester/Karl Muchinger [3:39] ,6. Love Plus One - Haircut 100 [3:37] ,7. I Cover The Waterfront - Billie Holiday [3:20] ,8. Now's The Time - Charlie Parker [4:16] ,9. Straight, No Chaser - Thelonious Monk [9:38] ,10. Portrait Of John Doe - Howard Shore [4:57] ,11. Suite From Seven - Howard Shore [14:48], ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

8.11.2004 jsem tento film viděl poprvé a tehdy jsem ho ještě nedokázal patřičně ocenit. Po třech letech jsem se k němu konečně opět dostal, 9.4.2008 a spatřil jsem jeden z nejlepších thrillerů, které snad kdy kdo natočil. Opravdu není předvídatelný či nudný, ačkoliv postupuje podle určitých schémat, která divák může už znát, nakonec vás překvapí a divák ustrne údivem - i ten, kdo zná všechna filmová klišé o sériových vrazích, kteří postupují podle jakkoliv-šíleného schématu, nebo ta o začínajících a končících detektivech. Skvěle zrežírovaný skvělý scénář (bez logických chyb) z tohoto klenotu právem udělali legendu. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Moji oblíbení uživatelé se předhánějí v superlativech, ve kterých figurují termíny jako nepřekonaný vrchol žánru nebo dokonalá filmová esej, já budu podstatně střízlivější a v opozici proti filmovým fanouškům na CSFD, kteří Sedm zařadili do top desítky, musím konstatovat, že podle mého mínění snímek má jediné, ale velmi výrazné plus v podobě atmosférické režie Davida Finchera. Ten jako i jinde ve své tvorbě tady kouzlí s kamerou, pečlivě vytváří scénu, hraje si se zvukem i obrazem a všechno podřizuje maximálnímu efektu a diváckému zážitku. Bohužel na úkor logiky, je to zkrátka takové prvoplánové. Spíš než ke kriminálnímu thrilleru to směřuje k hororovému žánru, jmenovitě je to předzvěst pozdější úspěšné hororové série Saw. Scénář je překombinovaný, stejně jako u podobně laděných filmů s geniálním manipulátorem, jako je např. Prvotní strach, by v reálu podobný konstrukt nefungoval. Ono je vůbec zajímavé sledovat řadu filmových detailů, kde Fincher všechno podřizuje atmosféře. Např. kamkoli hrdinové vstoupí, musí být zataženo a chraň pánbůh, aby kdokoli zmáčkl vypínač osvětlení. Svítí se baterkami nebo místnost spoře osvětlují světélka červených výbojek, aby víc vynikla ponurost prostředí a jeho tajemnost. Režisér si vybírá co nejodpudivější prostředí, zanedbané a zaneřáděné uličky na periférii, staré budovy s oprýskanými fasádami a ještě mnohem víc si vyhrává s interiéry. Ty jsou obvykle mnohem zaneřáděnější a zdevastovanější, než by v reálu bylo možné. Kamera se přímo pase na hnilobě a plísních, které by v reálu upozornily už dávno okolní nájemníky na nějaké nekalosti. Policisté vniknou do bytu a s napřaženými zbraněmi postupují do poslední místnosti, kde teprve až strhnou pokrývku z oběti, rázem se chytají za nos. I tady Fincher všechno podřizuje momentu překvapení. Je dobré si srovnat dynamicky natočenou scénku honičky v činžovním domě se scénou honičky po střechách a bytech arabské čtvrti ve filmu Borneův mýtus. Zatímco ta druhá organicky zapadá do příběhu, tady by v reálu mělo pachateli stačit seběhnout schodištěm a zmizet hlavním východem, jenže to by pochopitelně bylo divácky nepřitažlivé, takže Fincher nechává svého padoucha a jeho pronásledovatele probíhat částmi domu, který pravděpodobně dosud nikdo nepostavil a také nikdy nepostaví, protože by šlo o nezkolaudovatelný architektonický unikát. Podobných úletů by byla celá řada, ale síla Fincherova nezaměnitelného režijního rukopisu je tak výrazná, že to v očích převážné většiny diváků spolehlivě zakrývá. Takovou scénu, kdy Brad Pitt má pistoli u své hlavy a očekvává výstřel, musím v její atmosféričnosti ocenit i já. Divácký zájem pochopitelně poutá i brutalita jednotlivých zločinů, ale můj dojem k tříhvězdičkovému hodnocení snižuje i filozofický rámec dramatu, se kterým se ani v nejmenším neztotožňuju. Zatímco jiný Fincherův film Klub rváčů mi přišel jako skvělé zpracování fenoménu revolty, anarchismu a konzumismu v moderním velkoměstě, tady mi ten nihilismus a deprese přijdou nepatřičné. Celkový dojem: 60 %. () (méně) (více)

Galerie (55)

Zajímavosti (136)

  • Ve scéně, kdy Mills (Brad Pitt) prohlašuje: „Jodie Foster mi řekla, ať to udělám,“ je narážka na událost ze 30. března 1981, kdy John Hinckley Jr. postřelil prezidenta Ronalda Reagana poté, co několikrát viděl film Taxikář (1976) a byl posedlý poselstvím role Jodie Foster. (jirka.jindra11)
  • Ve scéně, kdy detektivové jedou z místa činu, kde zemřel tlustý muž, Somerset (Morgan Freeman) drží volant značně zatočený doleva, přestože auto při tom jede rovně, v dalším záběru už ho drží ve správné poloze. (imagoo)

Související novinky

Horor s Nicolasem Cagem je nečekaným hitem

Horor s Nicolasem Cagem je nečekaným hitem

15.07.2024

Ač víkendovým tržbám v Americe bez větších překvapení vede pokračování oblíbené animované série Já, padouch 4 a na vysoké příčce se i měsíc po svém domácím uvedení stále drží taky miliardový hit V… (více)

Seriálový Mindhunter je definitivně mrtvý

Seriálový Mindhunter je definitivně mrtvý

23.02.2023

Patříte mezi fanoušky seriálu Mindhunter od režiséra Davida Finchera? Pak pro vás má tvůrce špatné zprávy. Zdá se, že po pár let starých informacích, že herci byli uvolněni ze svých smluv a se třetí… (více)

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama