Režie:
Dušan KleinScénář:
Jan MíkaKamera:
Josef ŠpeldaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Naďa Konvalinková, Iva Janžurová, Jana Štěpánková, Veronika Žilková, Jan Hrušínský, Luba Skořepová, Petra Tenorová, Simona Stašová, Eva Holubová, Jana Šulcová, Jitka Čvančarová, Václav Postránecký (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Prázdný byt (E01)
-
Sladké neštěstí (E02)
-
Dopis (E03)
-
Třináctá komnata (E04)
-
Zpátky do jednadvacátého století (E05)
-
Šťastné a veselé (E06)
-
Vdovičkář (E07)
-
Rakvička (E08)
-
Balvan (E09)
-
Paní Vanilková (E10)
-
Dort (E11)
-
Specialita podniku (E12)
-
Firemní foto (E13)
Obsahy(2)
Radka Sladká je majitelkou malé cukrárny u hřbitova v Praze. Má čtyři děti: dospívající zamilovanou dceru Ivanku, dva malé rošťáky fotbalisty, malou holčičku a k tomu navrch manžela Františka, kterého zajímá jenom středověk. Je na všechno sama, a tak něco občas zanedbává. Momentálně to vypadá, že bude muset svou cukrárnu pronajmout, aby se mohla naplno věnovat rodině. Jednoho dne přijde na dort roztomilá trojice důchodkyň: Bláža, Dana a Olga. Když si zákaznice oprávněně stěžují na kvalitu obsluhy i zákusků, netuší ještě nikdo z nich, jak se změní osudy všech čtyř žen po tomto náhodném setkání. Blážina rodina totiž právě odjela na dlouhodobý pobyt v USA a babička, zvyklá starat se o všechno a o všechny, najednou neví, co si počít. Neumí žít se samotou. Svým životním optimismem, energií a elánem strhne Bláža k aktivitě nejen své kamarádky Danu a Olgu, ale rázně vstoupí i do fungování cukrárny a rodiny zoufalé Radky. I v těch nejdramatičtějších situacích vítězí nadhled tří zkušených babiček, které si za všech okolností vědí rady. (Česká televize)
(více)Recenze (81)
Míkovy scénáře jsou opravdu vyčpělé a evokují předpotopní čas. Posun proti Šípkové Růžence je dozadu než dopředu. Pilotní díl nezaujal - pokud se jako klíčový problém řeší, že na rodinnou služební cestu do USA nemůže jet babička... Ve druhém díle mě uzemnila "realisticky" vykreslená scéna zhrzené milenky, která s pomocí dvou bodygardů vezme postel svého bývaleho milence s jeho novým objevem (zbytečná nahota, která není snad ani podbízivá). V konkurenci takovýchto novinek zůstane Ordinace v růžové zahradě dál trvalkou... ()
Prvních pár dílů jsem sledoval kvůli Ivě Janžurové, jejíž komediální talent jí příběh neumožní uplatnit ani na 10%. Je to škoda, protože ji ve filmu již mnoho nevídáme, přitom je to jedna z našich nejlepších komiček. Do konce asi nedokoukám, ztratil jsem zájem, protože nic světoborného ani oslnivého seriál nenabízí. ()
Prozatím 3*. Cukrárna se tváří dosti komediálně, jsem zvědavý, co z toho vyleze v dalších dílech. Od Jana Míky jsem možná očekával víc, ale po prvním díle je brzy na závěry. Doplnění komentáře: Přiznám se, že jsem vydržel a sleduji poctivě každý díl..a bavím se! Po Ranči u Zelené sedmy je tu opět pocitvý seriálek, u nějž lze krásně vypnout, bavit se naivitou některých vtipů a kochat se přirozeností, kterou většina nových seriálů (VKV, Pojišťovna, Cesty domů,...) postrádá (např. v kolika seriálech vidíte herce se po příchodu domů přezouvat? Myslím, že stále je to v českých domácnostech běžné, ale z většiny seriálů se to vytratilo). Ústřední zápletky (láska dcery, hádky s rodiči,...) nevyznívají trapně a vykonstruovaně, myslím, že takto to opravdu v životě bývá...Jak jsem již napsal, bavím se, tudíž zvedám hodnocení o jednu hvězdičku. 4*. ()
Když se poprvé ve Čtyřlístku objevila teta Bobina z Ameriky v příběhu Zaostřeno na šelmy, psal se rok 1976. Po té se objevovala až do roku 1990 a společně s otevřením hranic ztratila její postava základní smysl. Dál nebylo o čem psát a veškerá exotika vzala za své. Případné návraty by působily jen jako odér interview s Waldou Matuškou... A stejný problém má i základní dějová linka Cukrárny. Společně se solitérní postavou pozorovatelky Plecité se sice jakoby nalézáme v současnosti předchozí trilogie Jana Míky Náměstíčko - Náves - Příkopy, nikoli jakoby náhodou potkáváme také Šípkovou Růženku v očekávání Života na zámku, ale stále netušíme, kam směřuje tento nový tvar? Vizuál zůstal hluboko v minulosti, herečtí představitelé zamrzli také kdesi v normalizaci, ale co je neuvěřitelnější, i přes to všechno Janžurová a Remundová dokázaly tyto balvany v prvním díle překročit a ponechat všechny ty Vlachy a Medvecké daleko za sebou. Bohužel díl druhý přivedl na scénu namísto očekávané příjemné praxe z cukrářského prostředí jen faleš a množinu amatérských scén rozvrstvených mezi seladona Přeučila a učitelu Holubovou, která doslova a do písmene vypadla z Občanského průkazu. Stydět se musím i za výkon Konvalinkové, samozřejmě Dolanského, nezáživná byla bohužel i Pazderková. Malé světélko naděje zůstává jen u Jana Hrušínského. Takže naivně doufám, že se během pár dílů stane zázrak a bude to minimálně o řád lepší než-li primácké Cesty domů, ale to by se musel Klein rozpomenout na minimální zákonitosti práce s herci a mizanscénou. ()
Panu Míkovi jsem ochoten posílat procenta ze svého příjmu, jakmile přestane psát scénáře. ... Až budu chtít vidět realitě vzdálený, "dramatický", dějově prázdný seriál, za který byli scénárista i herci placeni od slova .. pak si pustím telenovelu ze španělsky mluvící země. V současném nadbytku českých mýdlových oper je "potřebné" aby i ČT znovu přispěla svou troškou do mlýna ! ()
Galerie (103)
Zajímavosti (10)
- Cukrárna se nachází na adrese Na Klaudiánce 925/22, Praha 4 - Podolí. (sator)
- Luba Skořepová zde ztvárňuje stánkařku Plecitou. Tato postava se objevila i v seriálech Náměstíčko a Náves. (cheyene)
- Během produkce seriálu bylo využito 13 námětů, 939 stran scénáře, 91 herců, 1600 komparzistů a představitelů epizodních rolí, 60 členů štábu, 128 natáčecích dní, 3250 hodin materiálu a 2 kamery. (ČSFD)
Reklama