Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Brilantní vězeňské drama, který vás od první minuty nepustí od obrazovky. Ba co víc, adrenalin se vám bude zvyšovat stejně jako vzbouřeným vězňům s vědomím, že se chystá ozbrojený zásah policejních těžkooděnců. Nápad umístit nešťastnou náhodou mezi vězně jednoho z dozorců o němž nikdo neví, že je dozorce je originální a neotřelý. Tleskám!!! Jo a hlavní záporák byl sympaťák. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Slušné 4*. Cela 211 má poměrně netradiční námět a jak se později ukáže, není to jen obyčejný akčňák, ale opravdové drama s poměrně působivým koncem. Ústřední trojice - Alberto Ammann, Luis Tosar a Marta Etura - je nesmírně sympatická, takže si brzy získala moji diváckou přízeň. Líbil se mi i vztah vězňů, kteří jsou tu sice tvrdí, drsní a nevyzpytatelní, ale pokud jde o kolegy z basy, drží mušketýrsky při sobě a jsou empatičtí i vůči problémům spoluvězňům. Výjimka se ovšem najde všude, což zásadně ovlivní poslední minuty snímku. Cela 211 je dobrá práce, která nenudí a je svým způsobem originální. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů z vězeňského prostředí. Herecké výkony jsou bombastické stejně jako atmosféra. Když ktomu přidám neamerický konec musím dát jasný plny počet. Film má hodně luxusní tempo a díky němuse prostě nenudíte ani sekundu stopáže a hlavně film vypadá strašně zkutečně. Ve snímku jsem nenašel ani jednu chybičku a zrodilo se zatím největší překvapení roku 2010. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Vězeňských dramat je tolik, že by si jeden řekl, že další vidět nepotřebuje. Ale Cela 211 přichází se zcela originálním počátečním nápadem, který je pak stejně originálně a překvapivě rozvíjen v dalších minutách. Drsní herci, drsná atmosféra, ale současně spousta předem zpočátku těžko představitelných a přitom logických a pochopitelných emocí. Celkovému výsledku velmi pomáhá exhibice pánů Luis Tosara, Alberto Ammanna, ovšem i Marta Etura, byť co do minut na plátně zdánlivě okrajová, je skvělá. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama