Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vzostup a pád jedného gangstra. Caesare Enrico Bandella je drobný provinčný zlodej, ktorého všetci volajú Rico. Nevyniká schopnosťami, intelektom ani výzorom, zato jeho ambície sú výnimočné. Chce sa stať veľkým bossom, a to za každú cenu. Spolu s priateľom, hudobníkom Joeom Massarom, sa presťahujú z vidieka do veľkomesta. Tu sa Rico pridá k bande Sama Vettoriho, čoskoro ho vystrieda na čele gangu a podarí sa mu dostať bližšie k šéfovi podvetia Petovi Montanovi. Ricova ctižiadosť stále rastie a preto si vyslúži prezývku Malý Cézar. Aby získal v mafiánskej komunite rešpekt, nezastaví sa ani pred vraždou policajta. Jeho túžba po moci je taká silná, že si dokonca znepriatelí i okolie a aj vlastní kumpáni sa od neho postupne odvracajú. Začína sa hon na Malého Cézara a je len otázkou času, kedy padne do policajnej pasce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

Webb 

všechny recenze uživatele

[6,5/10] (First National) (Čb. /// Produkce: Hal B. Wallis, Darryl F. Zanuck /// Scénář: Francis Edward Faragoh, Robert N. Lee podle románu W. R. Burnetta /// Kamera: Tony Gaudio /// Hudba: Erno Rapee /// Nominace na Oscara: Francis Edward Faragoh, Robert N. Lee (scénář)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Gangsterka, ktorá predurčila priebeh na sto rokov. Práve preto točiť podobné filmy je to len otázkou štýlu a pohľadu. Počet zabitých je nepodstatný, dôležitejší je spôsob natočenia podsvetia ako takého. Malý Cézar je priekopníkom vo svojom žánri a som rád, že existujú tvorcovia, ktorí ho dokázali prekonať. A film samotný ? Fajn. ()

Reklama

SoolenJV 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu plné klišé (vzestup a pád zakomplexovaného skrčka, střelba před kostelem, nábožensky orientovaná italoamerická matinka...). Při druhém pohledu film, který v mnohém definoval žánr gangsterského filmu a zmíněná klišé se staly spíše stylotvornými symboly, ikonickými obrazy. "Malý Caesar" v mnohém zestárnul, někteří herci jakoby stále viseli v éře němého filmu, ale co. Klasika, která stále funguje a úhelný kámen žánru (společně se Zjizvenou tváří). ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

První moderní gangsterka, která založila celý nový žánr - to je Malý Caesar. Film je samozřejmě za ta léta notně olezlý patinou, ale třeba vynikající herecký výkon Edwarda G. Robinsona v hlavní roli stále stojí za pozornost - myslím, že určitě inspiroval aspoň Joa Pesciho v jeho četných mafiánských rolích. Jinak veškeré nápady, v tomto snímku v době jeho vzniku působící novátorsky, už byly pochopitelně tisíckrát použité jinde - bylo by ale nefér nařknout z neoriginality Malého Caesara. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Z trojice tých najznámejších gangsteriek 30. rokov Zjazvená tvár, Verejný nepriateľ a Malý cézar je ten posledne menovaný rohodne najslabší. Ale je aj najstarší a tým pádom pokladá základy a kreslí pôdorysy príbehom, ktoré pretrvávajú dodnes či už ako overené klasiky, alebo ako novinky v kinách. Edward Robinson je správny sliz, ktorému by ste neverili ani zbraň pod kabátom, ale to je to jediné, čím si môžete byť u neho istí. Lenže stále to nie je Paul Muni, stále sú dialógy slabšie, ako v spomínaných snímkach a stále je oproti nim tempo slabšie. Máme tu však prelínačky pri prepadoch, natočených formou filmových skratiek, čo bola asi v novom žánri žhavá novinka, takže pokiaľ sa budete na Malého Cézara pozerať optikou diváka, tešiaceho sa zo spoznávania dejín kinematografie, môžete byť spokojní. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • S Clarkem Gablem byly natočeny kamerové zkoušky. Po jejich zhlédnutí prohlásil producent Jack Warner, že nechápe, co všichni na herci vidí, když vypadá jako taxík s otevřenými oběma dveřmi. Narážel tak na Gableovi odstáté uši. (Komiks)
  • Charakter Cesare Enrico Bandello není, jak se všeobecně předpokládá, založený na životopise Al Capona. Předloha byl gangster Salvatore "Sam" Cardinella, který působil v dobách prohibice (Monco)
  • Fráze "Mother of mercy, is this the end of Rico?" se umístila na 73. místě žebříčku citací sestaveného Americkým filmovým institutem. (Monco)

Reklama

Reklama