Reklama

Reklama

VOD (1)

Adam je obyčejný kluk žijící v neobyčejné realitě. Vede skromný život a stále myslí na dívku, kterou kdysi potkal. Eva však pochází ze zcela jiného světa, ze světa naruby, který je přímo nad tím Adamovým, ale mimo jeho dosah. Jednoho dne zahlédne Adam dospělou Evu v televizi a už ho nic nezastaví, aby ji získal zpět. Zákon ani věda! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (19)

Trailer 1

Recenze (759)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Fajn nápad, ale odstráňte vizuál a opačný svet a dostane nezaujímavý príbeh, ktorý moc nemá čím zaujať. Nemám nič proti jednoduchým príbehom, ale celý film som len čakal kedy sa tam začne niečo diať. Prechádzanie s jedného sveta do druhého bolo zaujímavé, ale to bolo asi tak všetko. Herci sú fajn a vizuálna stránka sa tiež podarila, ale ten dej je v podstate nudný a na konci si keď sa nad tým zamyslíte, tak sme veľa toho nedostali. Škoda, pritom to mohlo byť fakt zaujímavé. 65% - 3* ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dlouho se mi nestalo, abych si vizuálně užíval naprosto překrásný film a jeho příběh byl neuvěřitelně pitomej. On by ale dost možná ani zase tak pitomej nebyl, kdyby mi režisér během prvních pěti minutách nepředstavil tak, jak to v tomto světě funguje. Pak přesně, jak tu zdejší uživatelé říkají, jsem musel neustále přemýšlet nad tím, co je ve světě dobře a co je špatně. V tu chvíli jsem si všímal blbostí, kterých bych si normálně asi ani nevšiml. Nakonec jsem z toho byl úplně jalovej a závěr tomu vůbec nepomohl. Za ten překrásnej a až neuvěřitelně krásnej vizuál a spojení dvou světů si ale samotný film pozornost zaslouží. ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Promarněná šance. Už úvodní titulky nastolující fyzikální zákony nového fikčního světa se začnou ledabyle porušovat v první scéně filmu. Sofistikovanost v poměrně originálním námětu nehledejte - se stanovenými pravidly obou "paralelních světů" tvůrci zacházejí nahodile, zrovna podle toho, jak to příběh potřebuje - což dělá z Upside Down hodně nepromyšlenou báchorku, ve které se věci dějí čistě pro efekt. Korunu tomu ovšem nasazuje scénář, který jako další ze zástupu dystopických sci-fi černobíle rozděluje svět na bohaté a chudé, přičemž právě mezi těmito protipóly se začne odehrávat romantická zápletka. Zde však zbavena jakýchkoliv emocí, dramatických zvratů a napětí - poslední část filmu dokonce trpí takovou mírou zkratkovitosti a nerozhodnosti, jakou cestou se vydat, že může zkazit zážitek i těm, kteří nad celou nelogičností a prostoduchostí filmu mávli rukou. Zde se přídomek "pseudo" hodí víc, než kdekoliv jinde... ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Příběh poutavý, svět originální a fantastický. ALE na začátku vypadal film na sci-fi s reálným základem, ale během chvíle se přehopnul do fantasy bez fyzikální logiky – dvě velmi blízké zeměkoule a gravitace každé z nich působí jen na předměty (lidi), které z té které pocházejí. A s tím jsem měl místy problém a závěr jsem úplně (racionálně) nepobral. Víceméně to bylo celkem o ničem, ale ten nápad, fantazie, se cení. Navíc jde typově o film, kde se jedinec určité kastované/utlačované skupiny lidí vzbouří – jako Gattaca, Ostrov, Miority report –, a to mám rád. Chtělo by to další zhlédnutí. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 7 | hudba 7 | humor 0 | akce 2 | napětí 2 | pustil bych si znovu 6 ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Mnoho sci-fi stojí na fikčním světě, na jeho konstruování, zákonitostech, pravidlech. Jak píše J*A*S*M, v Paralelních světech je těch nelogičností příliš mnoho na to, aby se člověk mohl v klidu soustředit na příběh (který je k tomu silně konvenční). Spíše přemýšlí nad tím, jestli to či ono dává alespoň trochu smysl. A ono spíše nedává. K tomu všemu je často ztížena divákova prostorová orientace ve smyslu "má teď postava padat nebo naopak?", tzn. akceptování pravidel daného světa (horního/dolního). Hlavní záporácká korporace mi přišla podivně pasivní (postavy jsou zatčeny, ale za malou chvíli se znovu setkají). Divím se, že se takovému polotovaru, který nedává moc smysl, Kirsten Dunst a Jim Sturgess vůbec upsali. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (9)

  • Lanovka ve filmu, která vede do klubu, byla inspirována systémem lanovek v Gruzii. (fcapab)
  • Slečna Mooreová (Kirsten Dunst), která pochází z Horního světa, se křestním jmenuje Eden, což v překladu znamená „Rozkoš“. Hořejšek je vlastně taková Rajská zahrada. (ČSFD)

Reklama

Reklama