Režie:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Lauren German, Michael Biehn, Milo Ventimiglia, Michael Eklund, Courtney B. Vance, Ashton Holmes, Rosanna Arquette, Iván González, Jennifer Blanc-BiehnObsahy(1)
New York City, obyčejný den. Ovšem jen do chvíle, kdy je celé město paralyzováno nekonečnou sérií výbuchů. Skupinka několika rozdílných lidí nachází útočiště v suterénu obytného domu, kde byl (zásluhou paranoidního správce) vybudován provizorní protiatomový kryt. Jídla a vody je dostatek, strach, naprostá absence informací a sílící ponorková nemoc si však začínají vybírat svou daň a z bezpečného útočiště se tak velmi brzy stává klaustrofobická past. A venku zatím vyčkává "zlo", které předčí i ty nejhorší představy. Dokážou se naši hrdinové spojit proti společnému nepříteli a přežít? (Allien.9)
(více)Videa (9)
Recenze (632)
Překvapivě nápadité béčko! Bez okolků a zbytečných hollywoodských vysvětlovaček nás háže přímo do akce - do něčeho, co se tváří jako boj o přežití proti vnějšímu nepříteli (tematizace Huntingtonova střetu civilizací), ale přitom se přemění na boj o přežití proti nepříteli vnitřnímu. Ať už tím myslíme nepřítele ve vlastních řadách nebo nepřítele v samotné lidské nátuře, která pod tlakem ustupuje k primitivnosti... Menší problém představuje, že spousta psychologických posunů vychází spíše z dementnosti postav, ale vyloženě do očí to nebije, charaktery jsou totiž fajně béčkové, takže i nějaká ta dávka demence je jim přirozená. :) Závěr je pak famózní... 7/10 ()
Postapokalyptická psychárna v protiatomovým sklípku. Film určitě není bez chyb, celkem dost věcí mi tam chybělo, hlavně úvod a závěrečné finále jsou docela odfláknutý. Trochu mi vadilo, že se vlastně vůbec neví, jak dlouho tam v jaký situaci jsou. Nápad je moc dobrý, po ataku zvenčí to vypadalo, že to bude hodně zajímavý film, pak to ale trochu polevilo, ale závěrečná třetina filmu je tak neskutečný psycho, že jsem z toho chvílemi až nemohl. Rozklad charakterů a naprostá destrukce lidskosti je tady ukázána velmi syrově a od herců dost přesvědčivým způsobem. Film bych označil za drsnou, depresivní a klaustrofobickou studii osobnosti v krajní situaci. 75% ()
No, Eva by bola. Už len nájsť Adama. A je vymaľované. Alebo: Naša skvelá budúcnosť je na skládkach toxického/ jadrového odpadu! Výborný opis preusporiadania spoločnosti v zmenených životných podmienkach. Priamo od podlahy preberajú vládu v svete bez zákonov, techniky a moci tí, čo sú schopní okamžite plodiť. Alebo teda robiť tie veci, aby nový život vznikol. Pekne to v komentári vystihol užívateľ Maq, na ktorého skvelý komentár týmto odkazujem. Aha, a ešte ma napadla taká sranda, že sa v deji vyskytol aj západoeurópsky Palach. Nesúci svojou obeťou na pleciach žiariacu fakľu v mene hodnôt dnešnej buržoáznej spoločnosti. Máme to v sebe, nechať sa predať, máme to v sebe a je to v nás! Film odporúčam ako zaradiť do učebno- edukačných audiovizuálnych osnov všetkým humanitným odborom vysokých škôl. Pri pozeraní ma viackrát napadli geniálne knihy Ondřeja Neffa Tma a Tma 2.0, v ktorých opisuje, ako by vyzeral svet bez elektriny. Veľmi podobne ako v Divide. ()
Úprimne, čudujem sa tak nízkemu hodnoteniu. Tento film si bez debaty zaslúži byť v TOP 200 naj filmov. V tejto databáze nie je snáď nič tak veľmi podhodnotené. A ľudí, čo tomuto filmu dajú odpad fakt nechápem a najradšej by som ich poslal pozerať akurát tak len večerníček, pretože na náročnejšie filmy s výpovednou hodnotou proste nemajú. Ide o apokalyptický psychologický thriller, ktorý majstrovsky stvárňuje psychológiu a prerod ľudí v beznádejnej situácii. Iba v takýchto chvíľach je možnosť definovať človeka a kto ním na konci aj zostane. Ľudí, ktorých si na začiatku filmu obľúbite nakoniec nenávidíte a opačne. Na konci je všetko iné a nečakané. Film je neskutočne špinavý a vyvoláva ťažkú depresiu. Ale to k tomuto žánru patrí a bez toho to nejde a je to aj účelom. Nehovorím, že je film bez chybičiek, niektoré otázky mohli byť zodpovedané, napríklad, kto boli tí ľudia, čo vnikli do bunkru a čo mal znamenať ten plastikový tunel. Ale možno to bolo zámerom tvorcov, aby donútili diváka premýšľať a aby si niečo dovysvetlil sám, na základe svojho myslenia a fantázie. Toto neplatí iba pre tento film, ale aj pre iné, ktorých úlohou je okrem samotného dojmu prinútiť diváka uvažovať. Vo mne tento film vyvolal neskutočné pocity a s čistým svedomím dávam plný počet. Toto bola proste trefa do čierneho. ()
// Distribútor: Anchor Bay Films // Počet premietajúcich kín v USA: 13 // Otvárací Víkend USA: $43,638 // Kvalitne napísaný scenár, no ešte kvalitnejšie zahraný. Ľudský charakter v kritických situáciách nepozná medze či už ide o film alebo o reály život. A práve preto sa mi The Divide tak páčil, pretože to má z realitou viac spoločné, než si pripúšťame. ()
Galerie (36)
Photo © ContentFilm International
Zajímavosti (18)
- Mickey (Michael Biehn) vo filme mylne uvedie, že nukleárna bomba zhodená Američanmi počas 2. sv. vojny na japonské mesto Nagasaki niesla pomenovanie "Little Boy". Tento názov však mala prvá bomba zhodená 3 dni predtým na mesto Hirošima. Bomba zhodená na Nagasaki sa volala "Fat Man". (MikaelSVK)
- Herec Milo Ventimiglia měl být původně obsazen jako Adrien (Ashton Holmes). Ventimiglia si přál hrát více zápornou postavu, aby se odlišil od svých předchozích rolí. Nakonec dostal postavu Joshe. (dan4815)
- Scéna, pri ktorej si Bobby (Michael Eklund) a Josh (Milo Ventimiglia) strihajú vlasy, bola natočená na jeden pokus. (Artass)
Reklama