Režie:
Richard HarrahScénář:
Steve AllrichKamera:
Nelson CraggHudba:
Heitor PereiraHrají:
Yvonne Strahovski, Will Patton, Eion Bailey, Wendy Worthington, Philip Salick, Andrea MarcellusObsahy(1)
Akce filmu THE CANYON představuje příběh mladých manželů Lori a Nicka, kteří se ztratí během svých svatebních líbánek v okolí Velkého kaňonu. Manželé měli smůlu, že si předem nezajistili propustky. Narazí však na Henryho, bývalého průvodce, přijmou jeho nabídku a vyrazí na dobrodružnou cestu. Zpočátku bezstarostný výlet je však narušen smrtelnou nehodou Henryho. Nick s Lorou zůstávají sami uprostřed pustiny. Neznají cestu, nemají nic k pití ani k jídlu, a navíc budou muset bojovat s krutou přírodou. Výlet se tak stává děsivou noční můrou. (LIVINGDEAD)
(více)Recenze (69)
Vynikajúce ! A teraz sa idem obhájiť... Napriek tomu , že to je pomerne dlhé, udržiavalo to moju pozornosť neustále a konštantne som bol v napätí, hoc priznávam, je to na jedno pozretie. Chcel som dať hviezdičky 4 , avšak ten koniec bol skutočne suprový a to ma zlomilo! A v neposlednej rade, ako milovník prírody, som si vychutnával bombové zábery z Grand Canyonu podfarbené mystickou muzikou, ale tú doporučujem počúvať ( ako i celý film, samozrejme ) cez nejaké namakané slúchadlá... ()
Tohle rozhodně není Svatební cesta do Jiljí! Novomanželé Nick a Lori jsou poněkud lehkovážní, a tak když nedostanou oficiálně propustku do Velkého kaňonu, využijí nabídky Henryho, co se prezentuje jako největší dobrodruh a nejlepší průvodce - nu, už to by mělo člověka zarazit. Po většinu času sledujeme zajímavý zeměpisný dokument z krásnými záběry krajiny. Pak se stanou dvě věci - Henry narazí na chřestýše a Lori se pokusí zavolat o pomoc, zatímco šplhá po skále. Ano, je to blondýna a je opravdu hloupá, byť se jí Nick snaží namluvit opak. Z části se jedná o ryzí fantazii. Mně by nevadilo, že místo vlků mají cvičenou smečku, ale vlci opravdu neloví tak, že by po jednom přibíhali k zamýšlené kořisti. Navíc vlk útočí na nejzranitelnější místo, jímž je krk. Lori by nepřežila ani jednu noc. Kvitoval jsem, že ve vypjaté situaci kamera neuhnula, a potěšil mě závěr, za nějž dávám hvězdu navíc. Ano, přes všechny bohulibé úmysly byla Lori naprosto blbá. Zkrácení o dvacet až třicet minut by snímku prospělo. ()
Nedávno jsem viděla úžasných 127 hodin a jsem tedy v rozpacích, jak ohodnotit The Canyon. Je to podobné, velmi podobné, jen s tím rozdílem, že hrdinové jsou tu dva (původně dokonce tři), takže minimálně si mají co povídat (to chudák Franco si musel vystačit téměř celou stopáž sám). Hudba je teda k sobě jako vejce vejci, to bylo až zarážející. Vtipné bylo, když si zdejší hrdinové na Arona Ralstona vzpomněli. Konec - no, na ten si počkejte. Nebylo to až tak nudné, jak tu mnozí píší, ale srovnání se zdařilejším bratříčkem prostě dělá své. ()
Yvonne jsi kočička, měl jsem tě rád už v Chuckovi, umíš i solidně zahrát a Grand Canyon je nádherná přírodní scenérie. Jenže tenhle film je strašná hovadina. Pitomostí, co musí hlavní hrdinové udělat, situace a rozhodnutí jenž vyřeší špatně je tolik, že to až vykouzlí úsměv na tváři. Navíc kameraman umí snímat jen skály a Yvonne, jak dojde na akci je to slabé a i té je málo. Příliš dlouhých 102 minut, hvězdy jsou za krásku, místo a hudbu. Pár chce do Grandkaňonu, za každou cenu, že bude ale tak vysoká si asi nemysleli... 30% ()
Hledali jsme s přítelkou něco podobného k 127 Hours a našli. Příjemné překvapení od tak průměrně hodnoceného a málo známého filmu. Nádherné přírodní scenérie, typově dobře zvolení herci k hlavním třem postavám (vedl drsňák Henry), nemilosrdný závěr... Co na tom, že se odlehlá divočina natáčela v místech, kde se nejspíš denně trousí stovky korejských a jiných turistů? A u tak záživného bijáku ochotně přihmouřím oči i nad drobnými nepozornostmi (třeba že hadrové pochodně při útoku vlků v jednu chvíli zhasly, aby v dalším záběru opět hořely), nad spoustou nesmyslů (třeba že stačí dát kousek hadru na klacek a máte pochodeň) a hlavně nad pitomým jednáním postav, protože například (SPOILER) co asi tak plánovala krasotinka Yvonne dělat se svým beznohým mužíkem? Táhnout ho na smyku desítky mil pouští, když by v reálu byli už oba dávno k smrti dehydrovaní? Nebylo by logičtější nechat mu po pádu ze skály něco na obranu a ihned vyrazit shánět pomoc? Ale to by už potom byl úplně jinej film, to je jasný... ()
Reklama