Reklama

Reklama

Ztracen ve vesmíru

  • USA Love
Trailer

Vizuálně dokonalá podívaná! Jeden z nejvydařenějších sci-fi filmů roku 2011 se zabývá základní lidskou potřebou kontaktu a bezmeznou touhou po přežití. Po ztrátě kontaktu se Zemí uvízne kosmonaut Lee Miller osamocený na mezinárodní vesmírné stanici na oběžné dráze. Systémy podpory života postupně slábnou a Lee musí čím dál tím víc bojovat o svůj zdravý rozum a také o vlastní život. Jeho svět se uzavírá do klaustrofobické osamělé existence, až jednou učiní na palubě zvláštní objev... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (236)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ztracen ve vesmíru je rozhodně působivé dílko - po audiovizuální stránce mu nemám co vytknout, po stránce herecké taky ne... Snad mohlo být více poutavé a méně uspávající (celý film jsem viděl asi až na čtvrtý pokus). V závěru jsem byl rád, že do sebe (téměř) všechno zapadlo a zmatek, ve který se během uplynulé hodiny děj proměnil, se nakonec ustálil. Hlavní myšlenka je dobrá (týká se originálního názvu snímku) a dovoluji si s ní souhlasit. Všechna ta srovnání s Kubrickem jsou vlastně hrozně nespravedlivá... Ale co dělat, když si o ně tvůrci tak okatě koledují, že? Tři a polovička. ()

maseer2 

všechny recenze uživatele

no, první hodina je v podstatě rádoby filosofická nuda a následující patnáctiminutové finále nesoucí se ve stylu závěru Vesmírné odysey mě svým významem (stejně jako konec zmíněného Kubrickova díla) naprosto minulo.. z hlediska nějaké "zábavnosti" (o tu zde samozřejmě primárně nejde, proto ty uvozovky) jsou zkrátka i ty 3* moc, ale Love má v sobě prostě a jednoduše cosi magického a to mi zabraňuje poslat tento film nekompromisně do vod podprůměru.. v kontrastu s astronautovými pocity osamění a opuštěnosti tady totiž skvěle vyniká DeLongovo vizionářství spojené s šířením lásky a naděje.. celá to atmosférično je navíc výrazně umocňováno klasickými 'pocit monstróznosti vytvářejícími' zvukovými prvky hudby Angels & Airwaves a jelikož na tuhle hudební skupinu nedám dopustit (moje last.fm), méně než slabší 3* dát prostě nemůžu.. ()

Reklama

Okara 

všechny recenze uživatele

Absolutní překvapení. Dostal jsem to, co jsem se nečekal. Ale co se vlastně dá očekávat? Astronaut zůstává opuštěn na vesmírné stanici. Obsahově se tedy z toho vymáčknout nedalo v podstatě nic a právě proto mne tento snímek navnadil. Režijní vyřádění na úkor upozadění děje mne totiž snad ještě nikdy nezklamalo. Opuštěný Wright je místy velice přesvědčivý, jeho zkroušený výraz dokonale zapadá do postupně vytvářeného depresivního prostředí. To, co bylo jeho snem, se mění v jeho opuštěný hrob. Naděje se ztrácí, zdroje životních potřeb dochází a divák je tak napnut až k prasknutí, co si režisér na závěr vymyslel. Aby totiž konec nebyl předvídatelný nebo klišovitý bylo značně obtížné, ale Eubank z toho vybruslil parádně a navrch přihodil ještě piruetu. Necelou čtvrthodinku před koncem se totiž dějový podtext dělí a celá pointa tak není skrytá, ale vzniká z nich několik dalších. Člověku tedy není rozuzlení naservírováno, nebo není donucen, aby si ji našel. Je mu dána volnost a má tak možnost si celý film vysvětlit po svém. To se někomu nemusí líbit, nebo si to vyloží špatně a snímek odsoudí, ale pro mě to byla zachraňující třešnička na závěr. No a zmiňovat se tu o nadpozemsky krásné hudbě A&A by bylo zbytečné. Nejlepší soundtrack z filmu 80% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Meditativní obrazová podívaná mající blízko k 2001:vesmírná odyssea. Výborně zvolená je hudba, která připomene tu Vangelise, tam Zeď od Pink Floyd, čemuž napomáhají rovněž válečné výjevy. Kubrick začal v pravěku, Eubank v občanské válce Severu proti Jihu. Z hledání smyslu života a touze po kontaktu se stává film určený k snění a přemítání. Hlavní hrdina je jako Robinson, který však marně čeká na Pátka. Nejkrásnější je závěr. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Po absurdnom (a značne nečakanom) úvode z Občianskej vojny sa to preklopí do sci-fi, bohužiaľ však nie do HOROROVÉHO sci-fi (ako som neviem prečo čakal). Ale to je môj problém. Čo už je problém tvorcov? Jednoznačne scenár. Dej z vesmírnej stanice sa totiž prelína s WTF scénami, kedy napríklad počujeme čudného rozprávača, tárajúceho dve na tri a vidíme pozemský život. Prípadne pred kamerou sedí starší chlapík v kraťasoch a rozpráva o tom, ako raz so synom išiel autom, zrazu ich predbehlo vlastné koleso (vy si z toho robíte srandu, ale u nás v meste koluje legenda o týpkovi, ktorý brzdil na svetelnej križovatke a predbehlo ho vlastné koleso a následne mu zostal v rukách volant) a len zázrakom auto zišlo z cesty a nikomu sa nič nestalo. Keď som tieto absurdné scény videl, bolo mi jasné, že sa na konci dočkám šokujúceho rozuzlenia. Ale skutočne sme sa ho dočkali? Neviem, priznám sa, že som ho nepochopil. Štyri palce dole. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Na realizaci filmu se velmi intenzivně podílel autor soudtracku Thomas DeLonge, zpěvák a kytarista kapel Blink 182 a AVA, která se společně s kapelou DeLonge postarala o hudbu k filmu. (X Type)
  • Název filmu se objeví až během epilogu v závěrečných titulcích. (Milan25)
  • Vesmírná stanice vyrostla na "dvorku" rodičů režiséra Eubanka. (lostsoul81)

Související novinky

Rychle a zběsile shání režiséra

Rychle a zběsile shání režiséra

06.10.2015

Kdo bude režírovat Rychle a zběsile 8? Máma Vina Diesela chce za kamerou svého synáčka, sám Diesel navrhuje návrat ke kořenům s Robem Cohenem (Rychle a zběsile). Studio Universal ale situaci vidí… (více)

Mladý tvůrce prozkoumá svět pod námi

Mladý tvůrce prozkoumá svět pod námi

05.10.2014

Režisér a scenárista William Eubank dokázal se svými dvěma nízkorozpočtovými sci-fi filmy – Love a novinkou The Signal - zaujmout diváky i kritiky na festivalech, navíc dokázal vykouzlit dost muziky… (více)

Reklama

Reklama