Režie:
Terence FisherScénář:
Anthony HindsKamera:
Arthur GrantHudba:
James BernardHrají:
Peter Cushing, Susan Denberg, Thorley Walters, Duncan Lamont, Peter Blythe, Derek Fowlds, Peter Madden, Colin Jeavons, Alec Mango, Barlett Mullins (více)Obsahy(1)
Parta chuligánů zavraždí hostinského. Podezření padne na jednoho mladíka, který ale v tu samou dobu trávil noc s dcerou zavražděného, na půl těla ochrnutou Christinou. Aby chránil její čest, rozhodne se mlčet a nesdělit nikomu své alibi, a proto je popraven. Nešťastná Christina spáchá sebevraždu v řece a na scénu přichází Baron Frankenstein, který náhodou ve městě pobývá. Rozhodne se pro neobvyklý experiment - mozek popraveného mladíka umístí do těla utopené Christiny. (liquido26)
(více)Videa (2)
Recenze (22)
Baron Frankenstein znovu objevuje tajemství smrti, tentokrát zavřený v mrazáku, přestože Terence Fisher už měl v té době za sebou dva celovečerní snímky, kde představil osudy barona i jeho monster. Frankenstein Created Woman je úplně samostatné pokračování, jeho název je velmi zavádějící (ale Frankenstein přeoperoval ženu a potom do ní vložil duši muže není tak chytlavý titul) a ani monstrum v jeho typické podobě zde nenajdete. Příběh je trochu absurdní, obvykle má baron problém sešít kusy těl aby slušně vypadaly a zde provádí v primitivních podmínkách dokonalou plastickou chirurgii. ()
Film je časťou voľnej hammerovskej série: Curse of Frankenstein, The (1957) [60%], Revenge of Frankenstein, The (1958) [70%], Evil of Frankenstein, The (1964) [60%], Frankenstein Created Woman (1967) [70%], Frankenstein Must Be Destroyed (1969) [60%], Frankenstein and the Monster from Hell (1974) [60%]. ()
Ten příběh je takový celkem prapodivný, ale dá se celkem skousnout, protože ta první část je skutečně docela dobře dramatická a vy tak nějak tušíte rozvržení sil. Frankenstein to pak celé postaví na hlavu, ale je jen prvkem, který dramatický děj oživuje novým způsobem, aby nakonec mohlo dojít na to, co čekáte – na pomstu a srovnání účtů. Jelikož je tohle téma, které mě baví, užil jsem si i tenhle snímek. ()
Opět jiné a opět výborné pokračování. Zatímco třetí díl by mohl být dalším pokračováním Universalovské série, čtverka sází na něco jiného. Je to něco mezi sci-fi (spousta skvělých vynálezů včetně hibernační komory) s přenášením duše a temnou mordýřskou love story. Frankenstein zde stojí spíše na pozadí a v popředí je příběh úplně jiných lidí, ale vůbec to nevadí, protože příběh je to výborný. O to více zamrzí finální vyvražďovačka, kde z vražd bohužel stále nic nevidíme. I tak vynikají díl hammerovské série a horor roku 1967. ()
Ctvrty zarez do sedmidilne frankensteinovske serie studia Hammer ma vsechny klady i slabiny, jake lze od takoveho filmu ocekavat. Nastesti klady silne prevazuji. Terence Fisher byl ve forme a spolecne s kameramanem a tvurci kulis vytvorili opravdu uchvatnou podivanou. Atmosfera je klasicky "hammerovska", takze pokud je to vas salek caje budete si chrochtat blahem stejne jako ja. Tim nejlepsim je samozrejmne Peter Cushing, k tomu opravdu nema cenu vic dodavat. Bohuzel pribeh samotny, i kdyz se obcas snazi inovovat zabehnute postupy, precejen dokazuje, ze jde jen o jeden dil dlouhe serie, ktera scenaristickou originalitou nikdy prilis neoplyvala. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (4)
- Nikdy se nedozvíme, v jaké zemi se film odehrává, ačkoliv znak na kočáru patří kantonu Berne ve Švýcarsku. (liquido26)
- ANACHRONISMUS: Když se Christina setká s Antonem, má nehty nalakované na bílo, což byla móda v 60. letech 20. století, ale ne v 19. století, kdy se dej filmu odehrává. (liquido26)
- Poslední film Phillipa Raye (Starosta). (liquido26)
Reklama