Reklama

Reklama

Když se kapitán Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) probudí v sedadle příměstského vlaku, netuší, kde se tam vzal. Naproti němu sedí Christina (Michelle Monaghan). Colter ji vidí poprvé v životě, ale Christina ho očividně dobře zná. Colter Stevens zjišťuje, že se probudil v těle jiného člověka. Než se stihne z nastalé situace vzpamatovat, je vlak rozmetán silným výbuchem. V zápětí se Colter se objeví v podivném bunkru izolovaném od okolního světa. Přes obrazovku k němu mluví důstojnice Goodwin (Vera Farmiga) a požaduje informace o všem, co právě viděl. Kapitán Colter Stevens se stal součástí náročné mise, jejímž cílem je odhalení útočníka, který má na svědomí výbuch vlaku, v němž se Colter ještě před chvílí nalézal. Atentátník plánuje mnohem větší výbuch přímo v srdci Chicaga a jeho dopadením tak může Colter zachránit tisíce životů. Tato vládní mise je založena na experimentu nazvaném Zdrojový kód, který Colterovi umožňuje na chvíli existovat v paralelní realitě - v těle Seana v chicagském příměstském vlaku. Seanovu identitu může využívat pouze osm minut, má tedy právě osm minut na odhalení bombového útočníka. Zdrojový kód zvládá poslat Coltera do stejného časového úseku vícekrát. Získává tak více času, ale situace se mu může snadno vymknout z rukou… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (1 684)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Interesatní theme a sqělá práce s časem - jak dějově, tak délkově. Do krátké stopáže se povedlo nacpat napětí, po němž mi z nehtů zbyly jen okousané trosky. Nechybí ani pár akčních prvků, kapitschka romantiky, špetka detektivní práce a celé to je zabaleno do Very Farmigy (Jakea Gyllenhaala coby hetero-man nehodnotím a Michelle M. není nějak můj typ), která mi v některých záběrech svým exteriérem asociovala (sám nevím proč) Gillian Anderson(-ovou) alias Danu Scully(-ovou). No prostě se mi líbila. No co, no. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Zaciatok dava spomenut na 90's vydarene akcne kusky (uvodna titulkova sekvencia mi temporytmom a atmosferou silne evokovala zaciatok Speed). Pokial je divakova pozornost rovnomerne rozlozena medzi dva okruhy: 1) whodunit (thriller) a 2) ako system funguje ("scifi"), film velmi dobre bavi. Problem nastava od urciteho momentu (a ten u divakov nastane v roznych fazach deja), kedy zacne prevladat viac otazka "ako to funguje?" a tvorcovia sa dovtedy ustaleny koncept pokusia rozsirit/pozmenit/rozbit/rozviest. Na druhej strane to dava kridla realitam este zaujimavejsim a odvaznejsim ... . ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Zdrojový kód je zajímavý, svižně natočený thriller využívající všech možností cestování časem a také hereckého potencionálu Gyllenhaala. Problém je ale v základní myšlence zdrojového kódu a v jejích pravidlech. Divák ji postupně příjme a pak se nestačí divit, jak ji tvůrci ke konci ignorují a závěrem přímo vyvrátí. Tím si na sebe film upletl nesmyslný bič a já ho proto, narozdíl od Osudového doteku či Svěrací kazajky, ve kterých to fungovalo až do konce, hodnotím pouze 4*. Navíc jen slabšími, protože rozhodnutí postavy Very Farmigy jsem jen těžko zkousával, stejně tak natahování závěrečných 8 minut, které byly mnohem delší (hořká vzpomínka na podobnou nepřístojnost jako u filmu Lola beží o život) a v neposlední řadě (roz)řešení vztahu otce a syna (i když je mi jasné, že mnoho tupých amerických rodin u toho ronilo potoky slz :-) ). ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Každej voják, kterýho znám, by řekl, že jedna smrt stačí." Ale alternativou může bejt smrt každejch osm minut. To je ale dilema. Co si tak mám vybrat? Mně dělají menší problémy i parabolický výpočty kvantový mechaniky, takže úplně přesně nevím, v jaký realitě se právě nacházím, ale jedno vím určitě - až budu mrtvej, tak zachráním svět. Už teď tuším, že si to užiju minimálně tak, jako jsem si užil Zdrojovej kód. A jelikož jsem netknutej teorií o časovým přeskupení, tak můžu odborně prohlásit, že to bylo svižný, zábavný a tajemný, což je moje miska chipsů (kafe nepiju). ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Obsahuje spoilery. Paradoxy cestování časem se obvykle řeší dvěma principy. Jeden, který vidíme zde, je postaven na nekonečném množství realit, kdy se každá změna projeví v jiné realitě (jak to vysvětluje Eso Rimmer v epizodě Jiná dimenze, jinde třeba ve filmu The Butterfly Effect). Druhej přístup je tzv. Novikovův princip sebezachování, kterej je zobrazenej třeba ve filmu Dvanáct opic. Tenhle druhý přístup mi přijde logičtější, i když v možnost cestování časem pořád nevěřím (viz jakýsi Einstein a nepřekročitelnost rychlosti světla). Nicméně na obou přístupech mohou být postavené zajímavé nápady. Ale bohužel, Duncen Jones, po filmu Moon režisér s pověstí obnovitele SF žánru, v tomhle filmu podle mě nevytěžil námět tak, jak by se dalo, navíc film obsahuje několik poněkud pochybných věcí. Film jako takový je natočen výborně, Gylenhaal, Monaghan i Farmiga jsou sympatičtí, je to svižné a zábavné. Ale. Když pominu tu angažovanou zápletku s terorismem, klíčí mi v hlavě otázka, jak k tomu přijde ten chudák učitel? Nějaký Stevens mu v jedné z realit vleze do hlavy a přebere mu život i holku. BTW jak v téhle realitě vlastně funguje dál i po těch osmi minutách. Kdyby to skončilo tak, že se zase ve svém těle probere Fentress, zdálo by se mi to jako lepší zakončení a asi bych sáhl po čtvrté hvězdě. Škoda. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (17)

  • Colterův otec (Scott Bakula) řekne na začátku telefonního rozhovoru "oh boy", což je fráze jeho představitele v seriálu Quantum Leap (od r. 1989), z nějž si autoři snímku vypůjčili několik prvků -  např. vypůjčení těla jiné osoby nebo zpětné napravení chyb. (ČSFD)
  • Mapa tras vlaků vyvěšená uvnitř vagónu je opravdovou mapou chicagské hromadné dopravy. Pouze barvy tras byly změněny. (ČSFD)
  • Žádná „mise“ ve skutečnosti netrvá osm minut. (HellFire)

Související novinky

Mute už je za rohem

Mute už je za rohem

22.01.2018

Duncan Jones se po Zdrojovém kódu vrhnul na Warcraft, teď se ale konečně vrací ke kořenům. Už 23. února se totiž na Netflixu objeví sci-fi noir Mute, duchovní nástupce jeho debutu Moon, který chce… (více)

PF 2017

PF 2017

31.12.2016

Zažili jsme i lepší roky než 2016. Nejen co do počtu ztráty lidí, kteří přinesli světu něco hezké a hodnotné, či do počtu překvapivých a znejisťujících politických událostí. On ten rok s šestkou na… (více)

Režisér Warcraftu chystá temnou sci-fi

Režisér Warcraftu chystá temnou sci-fi

23.09.2016

Duncan Jones měl letos zachránit videoherní adaptace, moc se to ale nepovedlo. Jeho Warcraft sice vydělal krásných 433 milionů dolarů, 90% tržeb se ale sesbíralo mimo Ameriku a o pokračování se zatím… (více)

Filmový Warcraft – první klapka už brzy

Filmový Warcraft – první klapka už brzy

01.09.2013

Konečně! O plánech natočit filmovou adaptaci populární videohry World of Warcraft snili v Blizzard Entertainment od roku 2006, kdy herní firma uzavřela smlouvu s produkční společností Legendary… (více)

Reklama

Reklama