Režie:
David MichôdScénář:
David MichôdKamera:
Adam ArkapawHudba:
Antony PartosHrají:
James Frecheville, Ben Mendelsohn, Joel Edgerton, Guy Pearce, Luke Ford, Jacki Weaver, Sullivan Stapleton, Dan Wyllie, Anthony Hayes, Laura Wheelwright (více)Obsahy(1)
Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle! V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (165)
Máte doma hada, co večer ne a ne usnout a po nocích předstírá, že vám uniká plyn? Pusťte mu tohle před spaním! První půlku možná tak tak vydrží, ale v té druhé vám garantuju, že bude s vyplazeným rozeklaným jazykem ležérně čnícím mezi jedovými zuby chrápat na celý obývák. Za tyto trampoty šestnáctiletého, nesympatického retarda, který má ve scénáři "tupě zírat, tvářit se jako debil a své dvě repliky pronést tak, aby se to nemuselo přetáčet" (prý minimalistické herectví) by se zajisté nestyděl ani milovaný uspávač hadů Terence Malick! Z obsahu je zřejmé, že holky z letní filmové školy opět nádherně upletly z hovna bič a nějaký úžasný teoretik, co ví víc, než sám autor, jim dokonale vsugeroval, co si mají myslet a mohou tak svorně táhnout za jeden provaz. Přirovnávat "hluboký psychologický rozbor" famílie muklů a smažek, u nichž se dá s úspěchem pochybovat, že nějakou psychiku vůbec mají, k antickému dramatu???!!! Tak copak to bude příště? Budeme hledat Šejxpíra v Herym Potratovi? Bože, jak já jsem slaboduchý! ()
Jednostrunný a únavný nihilismus, tvářící se jako "sociální kritika", kterému příliš nepomáhá ani prkenný herecký projev Jamese Frechevilla v hlavní roli. Nakonec to není ani ta "sociální kritika", na to jsou postavy příliš černobílé, ani thriller, na který je tu příliš nevýrazný tah na branku. Jako spousta jiných filmů natočených podle skutečných událostí se i tento příliš spoléhá na vnější příběh a fakta, kterým chybí vnitřní provázanost nutná pro fungování fiktivního světa, kterým je každý film, byť vychází z reálných událostí. ()
Rover sa mi páčil viac. Animal Kingdom je slušný debut. Je to taký ten tradičný boj dobra so zlom, pričom najväčší súboj sa odohráva v podvedomí hlavnej postavy - mladíka ktorého rodina sú kriminálnici. Jeho prerod a pochopenie je mapovaný rôznymi epizódkami, kedy nielenže stráca pôdu pod nohami ale hlavne dôveru. Či už v rodinu alebo systém, ktorý ho má chrániť. Michod sa snaží o hodnovernosť. Nestavia na akcií ale na dialógoch. Stáva sa z toho akási sonda do života ľudí, ktorý sa na odvrátenú stranu spoločnosti dostanú a menia sa práve preto, aby v nej mohli fungovať a byť silnejší. Priznám sa, že aj napriek myšlienke to išlo trošku mimo mňa. Frecheville ťahá celý film bez najmenšieho zakolísania ale akosi som očakával herecký koncert tria Mendelsohn, Edgerton a Pearce. Lenže ten tu akosi chýbal, pričom bol minimálne mnou veľmi žiadaný. Tieto postavy prídu a miznú, v niečom im rozumiem v niečom vôbec. Nakoniec z toho najlepšie vychádza Jacki Weaver ako postava čo nevidí a nepočuje zlo a má hodnoty tak pokrútené, že jej ten prirodzený inštinkt ochraňovať skazenosť nepríde ani divný. Je to v pohode film. Len asi nie pre každého. ()
Neobvykle pojatá, ale jen vlažná gangsterka, ve které se nejvíc vyjímalo několik povedených, krví ostříkaných lekaček. Kromě skvělého Guye Pearce, jehož prostor byl tak malý, že neměl šanci moc vyniknout, se to tam hemžilo vesměs postavami s charismem brouka Pytlíka. Ten náctiletý dřevěný panák se soustavně apatickým, civějícím výrazem mě dost otravoval a vysloužil si, že mně jeho osud zůstal až do konce úplně lhostejný. Jeho nevyvíjející se charakter tento stav jen podtrhnul. Kriminálnické příbuzenstvo nedopadlo v boji o mé sympatie o nic líp. Výkon Jacki Weaver byl sice velmi solidní, ale nikterak výjimečný. Pánové a dámy z Americké filmové akademie, opravdu ho považujete za mimořádný a hodný oskarové nominace? Nevím, nevím. A film jako celek nevystoupil ani ze šedého průměru. Čišela z něj přemrštěná snaha o vytvoření nezávislého, kultovního trháku. Jenže monotónní, neenergická režie a plytký scénář rozmělnily slibný potenciál Animal Kingdom v cosi neurčitého a bez výraznější chuti. ()
Hodně tvrdej a těžko stravitelnej chleba, kterej je sice namáčenej v něžný kameře, ale co chvíli člověku zaskočí pořádnej drobek. Mimo jiné právě i díky zdánlivému přešlapování na místě, solidním představitelům onoho white trashe a nepřehnané zápletce působí film tak hrubě. Animal Kingdom není akčňák, wannabe Tarantino, ani sociální sonda, ale podařený příspěvek k drsnému krimi dramatu bez kladných hrdinů, a to já můžu. A mimochodem, lidí, co si nedovedou užít vyprávění v pomalejším tempu a v přemíře krváků jsou již rezistentní vůči "smrti", je mi docela líto. ()
Reklama