Režie:
David MichôdScénář:
David MichôdKamera:
Adam ArkapawHudba:
Antony PartosHrají:
James Frecheville, Ben Mendelsohn, Joel Edgerton, Guy Pearce, Luke Ford, Jacki Weaver, Sullivan Stapleton, Dan Wyllie, Anthony Hayes, Laura Wheelwright (více)Obsahy(1)
Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle! V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (165)
Celkom dobre nerozumiem tomu, v čom má byť AK peckou od klokanov. Možno tým, že je to debut a hlási sa k nezávislákom v závisláckom žánri na nezávisláckom fesťáku závislého od filmov a oslovil nezávislácku porotu závislú od peňazí. Ponúka však tisíckrát videné, brzda v hlavnej úlohe tu tiež už bola a Pearce si opäť dokázal, že byť jednookým kráľom v kráľovstve slepých nie je až také umenie. Že má režisér talent je fajn, no poznám pár žabožrútskych krimi, ktoré Animal Kingdom s prehľadom pošlú do ZOO. ()
Pozerať Animal Kingdom v dobe, kedy sú už Mendelsohn a Edgerton medzinárodné hviezdy je akýsi bonus navyše pri sledovaní tejto napínavej a príjemne zamotanej gangsterky v civilnom štýle. Takže žiaden postmoderný cynický humor a cool nadhľad nečakajte. Možno je to tým, že sme v Austrálii a aj zmena prostredia v žánri je príjemným osviežením. Dej je pomerne zamotaný a osobne ma film chytil najmä preto, že si neviete vybrať, ktorej strane vlastne držať palce a ste nútení svoje sympatie neustále prehodnocovať. Nakoniec sa ale všetko dostane do čitateľnejšieho módu a vyvŕbi sa skutočná ústredná dejová línia. Čítam tu v komentároch slovo nuda, mne našťastie nič podobné pri sledovaní nehrozilo. ()
Pokus o velký kriminální příběh, potýkající se s nedostatkem zajímavé látky a občasným pocitem stání na místě. To nejsou bůh ví jak velké nedostatky, jen díky nim nejde o veledílo, či snad nějaký náběh na kriminální ságu ze světa Melbournského zločinu, ale "jen" o dobrou filmařinu. Pro mě téměř neznámé tváře propůjčily Království zěrstev punc autenticity, z davu vyčníval jen Guy Pearce, který však se svou rolí splynul jako vždy. Debutant David Michod tak dostál svým ambicím jen napůl, což mi v žádném případě nebránilo se do děje ponořit a nechat se "kochat" nepříjemnou atmosférou. Opakovanou projekci nezavrhuji, ale na podobný film musí být to správné rozpoložení. ()
Nie je to zlý film. Je veľmi solídne napísaný a tiež skvele zahratý. Trochu mi spôsobom napísania pripomína Krstného otca, ale to len tým, že je rodina, ktorá sa živí nelegálnou prácou a jej jednotliví členovia postupne (častokrát aj nečakane) zomierajú počas filmu. Najviac z obsadenia zaujala Jacki Weaver, o nej ešte budeme počuť. V globále ide o dobrý film, ale nie je z tých, na ktorý by ste si po troch mesiacoch spomenuli. A možno si naňho nespomeniete ani po troch týždňoch... ()
Velmi zajímavý debut, plný zla a lhostejnosti, který by zasloužil o hvězdičku víc, kdyby neoděli medvěda do lidských šatů a nedali mu hlavní roli, toho chlapce bez výrazu (pardon, s výrazem starého vyhaslého medvěda) jsem nestrávila a jeho postavu bych zařadila mezi desítku nejhorších, které jsou k vidění. Ostatnímu obsazení se nedá nic vytknout, jakož i slídivé a zákeřné číhavosti, vyjadřující všudypřítomný strach, vše podmáznuto sugestivním hudebním doprovodem. NEJLEPŠÍ MOMENT: Plížení zásahovky za zády "J" v jednom záběru - wow! ()
Galerie (35)
Zajímavosti (6)
- Scénárista a režisér David Michôd napsal roli Janine Cody přímo pro Jacki Weaver. (Othello)
- Cena: MFF Sundance 2010: Velká cena poroty. [LFŠ 2010] (Krouťák)
- Režisér David Michôd byl barvitou kriminální scénou města Melbourne fascinován po dlouhých 9 let, během kterých postupně scénář k filmu připravoval. Materiál pro film začal shromažďovat hned po svém přestěhování a zdrojem mu byly mimo jiné i místní noviny a černé kroniky. (darek kartac)
Reklama