Obsahy(1)
Paul Graynor (Darren Healy), bulvární fotograf, se stane obětí brutálního napadení, když se jedné noci vrací domů. Zoufale se snaží vyrovnat s děsivým zážitkem, ale zdá se, že šrámy, které má na těle a hlavně na duši, se jen tak vyléčit nedají. Pomocí přátel i podpůrné skupiny se učí, že život jde dál, ovšem ne tak, jak ho znal. Paul postupně zjišťuje, že je jen skořápkou muže, kterým předtím byl a uzavírá se sám do sebe. Nakonec je schopen se soustředit pouze na jednu věc - najít kriminálníka, který zničil jeho život. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (50)
Účelovo skonštruovaná írska dráma sa nás pokúša presvedčiť, že ulice veľkomiest sa menia na džungľu, v ktorej sú iba predátori a ich obete. A tiež o tom, že keď niekto vyzerá ako obeť a správa sa ako obeť, sa obeťou i stane. Brutálne, nezmyselné a ťažko uveriteľné prepadnutie spúšťa v hlave bulvárneho fotografa lavínu fóbií a hľadania ciest k stavu pred napadnutím. Psychický prerod hlavného hrdinu sprevádza aj obdivuhodná zmena jeho výzoru. Brutálne scény sú trochu nadbytočné a ich zmysel vidím iba v pritiahnutí divákov, ktorí ich potrebujú z terapeutického hľadiska. Film ako celok je určite nadpriemerný, aj keď spracovanie zaujímavého námetu má dosť slabín, Daren Healy podal spoľahlivý a uveriteľný výkon a zaujímavá Nora-Jane Noone, ktorú som si všimol už v Padlých ženách, by potrebovala viac priestoru. ()
Tvrdý, nekompromisný snímok o chlapíkovi, ktorého dobijú, dorežú a vykastrujú dvaja grázli a jeho postupnej duševnej premene. Snímok je o to dramatickejší, že vychádza z nepríjemnej reality okolo nás a udalostí, ktoré môžu číhať na každého bez výnimky. Tiež postupná premena hlavného hrdinu zo šedivej myšky až na "šialeného" agresora mi prišla ako niečo racionálne a logické, o to viac bol snímok depresívnejší a smutnejší, pričom jeho rozdelenie na kapitoly: strach, kontrola, hnev a pomsta vychádza z logickej psychologickej postupnosti ako obyčajne ľudia v takejto nepríjemnej situácii reagujú. Film má teda tendenciu diváka naplniť spravodlivým hnevom a držať chudákovi chlapíkovi palce až do samotného konca, aj napriek tomu, že nie je dvakrát príjemný. 85/100 ()
Irové jsou prostě sví, tam, kde by Amíci spadávali ke klišé, tam, kde by to Angláni zlehčovali humorem, jsou Irové zkrátka nekompromisní. Savage by slušelo, kdyby byl o něco delší a šel tak ještě víc do hloubky, náběh na řádný psychothriller to v sobě má, takhle to chvílemi klouže jen po povrchu, ale i tak jsem s touhle pomstou chudáka eunucha spokojenej. Film, co má koule, i když je vlastně, ehm, nemá... :-) ()
Takový ten klasický příběh chlapíka, kterého jednoho dne přepadnou, zmlátí, okradou, poníží, znásilní a vykastrují pouliční šmejdi. Chlapík se pak vydává na "cestu pomsty". Takový nejvýznamnější kulťák v tomto směru je dnes zřejmě špičkový první díl série Death Wish (1974). Tak tohle není přesně úplně ono, ale z tohoto subžánru film jednoznačně vychází. Jde zejména o řemeslně ztvárněné psycholgické drama, v němže se hlavní postava mění postupně v někoho a něco úplně jiného. I když se toho ve filmu moc neděje, rozhodně zaujme, nenudí, udrží pozornost, jde z filmu strach ... Závěr pak šokuje zejména nepřipraveného diváka opravdu vrchovatou měrou. Ještě jednou opakuji, že v tomto filmu o akci a zobrazování násilí primárně nejde ... ()
Velmi povedený revenge kousek, ve kterým jde o koule. Smýkat vám v nich nebude jako třeba V pasti, ale v pohodě by se tyto dva filmy daly zkombinovat, kdy by Surovost mohla být alternativním koncem pro V pasti. Abych moc nespoileroval - nedobrovolný eunuch s xichtem Collina Farrela se psychicky a fyzicky připravuje na zaslouženou pomstu. Přál jsem mu to, ale čekal jsem větší sadu na konec. Tohle se dá doporučit silným čtyřhvězdím. 85% ()
Reklama