Režie:
Daniel AlfredsonScénář:
Ulf RybergKamera:
Peter MokrosinskiHudba:
Jacob GrothHrají:
Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Lena Endre, Annika Hallin, Jacob Ericksson, Sofia Ledarp, Anders Ahlbom Rosendahl, Micke Spreitz, Georgi Stajkov (více)Obsahy(2)
Lisbeth Salanderová plánuje pomstu. Chce se pomstít lidem, kteří se ji pokusili zabít, a také vládním institucím, které jí téměř zničily život. Zásadní komplikací je ale kulka, která jí uvízla v hlavě. Lizbeth leží pod přísným dozorem na jednotce intenzivní péče s nepatrnou šancí na uzdravení. Pokud se jí to povede, bude souzena za tři vraždy a jeden pokus o vraždu. Už tak bezvýchodnou situaci ještě vyhrocuje jiný pacient, který leží ve stejné nemocnici - její vlastní otec Alexander Zalaščenko, který se chce své dcery jednou provždy zbavit. Lisbeth totiž znamená nebezpečí pro něj i pro “Sekci” – nelegální skupinu uvnitř tajné policie, která mimo jiné odpovídá za to, že tenhle bývalý agent sovětské výzvědné služby zůstane i nadále v utajení... Novinář Michael Blomkvist se rozhodne, že nenechá Lisbeth v rukou státní spravedlnosti a požádá svoji sestru advokátku, aby Lisbeth u soudu zastupovala. Pokud přežije, bude muset s její pomocí prokázat svou nevinu a přimět soud a veřejnost, aby uvěřili jejímu neuvěřitelnému příběhu, v němž figuruje řada významných lidí, kteří se dopouštěli nebo alespoň tolerovali bezprecedentní násilí vůči bezbranným spoluobčanům ve snaze udržet se u moci. V souvislosti se soudem proti Lisbeth chystá nakladatelství Millennium zvláštní číslo, které má odhalit totožnost těchto lidí a jejich napojení na “Sekci”. Ta má ale dost prostředků a metod na to, aby tenhle „požár“ uhasila, ještě než se doopravdy rozhoří. Stačí umlčet Lisbeth a pisálka Blomkvista. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (540)
Jej, tak tohle nebylo příjemný. Jednička byla skvělá, dvojka obstojná, trojka rozporuplná a nezáživná. Už dvojka byla zmatená, ale dělo se to aspoň zábavně, kdežto tady člověk opět moc neví, co se děje, ale ještě se k tomu nudí. První dvě třetiny totiž stráví s Lisbeth v nemocničním pokoji, kde se neděje až na pár výjimek nic, střídá se to s prostřihy na rozhovory s nějakejma staříkama, co se tam do teď neobjevili, ale maj mezi sebou ultra-tajný techtle mechtle a odkazujou se na nějaký tajný společnosti a minulost, o který divák nic neví, a do toho ještě vrtá Blomkvist a ani jeho počínání není zrovna úplně přehledný a logický. Pak najednou nastoupila závěrečná část ze soudní síně, která měla grády, byla zajímavá a napínavá a člověk věděl, co se děje. Ten začátek to ale vynahradit nedokáže. Pro mě hodně velký zklamání, i když herci byli opět výborný. ()
To najlepšie a najnapínavejšie ponúkla prvá časť trilógie a ten zostatok napätia a príbehu si spravodlivo rozdelila dvojka a trojka. Lisbeth Salanderová si poriadne kopla do osieho hniezda, znova v nej ožíva rebélia a krehkosť zároveň a "jej príbeh" sa treťou časťou pútavo končí. Napätie je síce neporovnateľne iné, v porovnaní s prvým dielom ide na pol plynu, avšak skompletizovaná mozaika krimi príbehu je elegantne dotiahnutá ( výborná scénka v súdnej sieni). ()
SPOILERY: Tak konečně - natahovaná série o nehorázně protivné černovlasé a málo mluvící socce je u konce, 3. díl je opět hodně ukecaný, táhne se jak smrad a chybí mu nějaký nadprůměrný filmařský nápad, tudíž by mi bohatě stačil jen audiozáznam. Čekal jsem hepáč, ale ne ve stylu Shawshank Redemption. Velkým záporem je právě Lisbeth zapletená do (zde skutečných) konspirací. A ta mě po celou dobu už jen kardinálně štvala, je to přece silná holka, která nepotřebuje pomoc - a tak jsem si často říkal: "Tak tý pitomý slepici s kohoutem na hlavě nepomáhejte, když nechce a neumí zabučet!" Kdyby neměla kolem sebe tlupu andělíčků strážníčků, bude se někde v psycho-léčebně nasraně xichtit dál. Ve trojce už jen směšná postava. To zajímavé, co na ní lpělo, odválo s prvním dílem. A tak na závěr lze konstatovat, že k prvnímu, skvělému dílu, byly nalepeny dva nijaké, nevalné apendixy. ()
Treti dil naprosto presne navazuje na druhej, takze je nutny ho videt nejdriv, ne jako v pripade druhyho dilu, kde nebylo nezbytny videt ten prvni. Jinak pribeh uz je takovy politicko soudni drama, kde se trochu resi minulost hlavni hrdinky, ale vysledek je spis jen takova konverzacka. Me pride, ze tahle trilogie ma sestupnou tendenci, takze nemuzu souhlasit s tim, ze by byl treti dil lepsi nez druhej, jestli neco, tak jsou zhruba na stejny urovni. Jinak v postavach uz se clovek orientuje precejen lip, jednak proto, ze uz se s nima setkal v druhym dilu a taky proto, ze je to precejen natoceny lehce prehlednejc. Ale stejne jako v pripade druhyho dilu, ani tenhle na prvni zdaleka nema a opet to je spis problem pribehu nez rezisera. ()
Do třetice všeho dobrého, říká se. A minimálně u "Millenium Trilogy" tohle platí. Zatímco jsem jak u prvního, tak i u druhého dílu psal, že jsou to sice skvělé filmy, ale na plný počet mi něco schází, tady musím napsat, že mi neschází naprosto nic. Opravdu skvělé finále, které uzavřelo tuhle nadprůměrnou trilogii. Teprve až tento díl mě definitivně "donutil" - až budu mít trochu více času, musím si ty knihy přečíst a přesvědčit se na vlastní oči, proč jsou všichni zde nespokojeni. Do té doby je pro mě The Girl Who Kicked the Hornet's Nest jednoznačně nejlepším dílem, kterému dávám bez zaváhání plný počet. ()
Reklama