Režie:
Tommy WiseauScénář:
Tommy WiseauKamera:
Todd BarronHudba:
Mladen MilicevicHrají:
Tommy Wiseau, Juliette Danielle, Greg Sestero, Philip Haldiman, Carolyn Minnott, Robyn Paris, Mike Holmes, Kyle VogtObsahy(1)
V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny.
Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně.
(L_O_U_S)
Recenze (496)
Je jasné, že ide o jeden z najkontroverznejších filmov vôbec, ale odmietam mu dať za to čo i len hviezdu, keď vlastne i 5-hviezdičkári tvrdia, že film „odmeňujú“ za to, ako je trápne amatérsky. Tak to snáď nie. Veľkí režiséri si dávajú námahu natočiť niečo naozaj dobré a kvalitné, a tak sú právom ohodnotení 4 alebo 5 hviezdami. Ale tu nejaký šupák natočí soft porno s kriminálnou zápletkou s hercami po obrne a tiež mu dáme 5 hviezd? ()
Upřímně, nejsem si jistý, zda k mému hodnocení přispěla téměř legendární pověst, či to množství alkoholu, které jsem u snímku vypil. O snímku The Room jsem se dozvěděl až ve chvíli, kdy James Franco ohlásil, že bude hrát ve snímku "The Disaster Artist", což je jakýsi novodobý přepis tohoto díla. Po načtení několika zahraničních článků a zdejších naprosto epických zajímavostí jsem dospěl k závěru, že se jedná o dílo, jehož kultovní status není vůbec od věci. A světe div se, vážně není! Film už od začátku zaujme naprosto retardovanými dialogy, šíleným scénářem a hereckými výkony na úrovni rozbité houpačky. Celý tento "mišmaš" rámuje naprosto otřesný soundtrack, který má zhruba dvě tóniny, takže mi bude hrát v hlavě asi už nadosmrti. Všechny tyto ingredience dělají z filmu The Room zcela ojedinělý zážitek, u něhož budete místy brečet zoufalstvím a místy se smát jako blázni. Tohle prostě nikde jinde neuvidíte! „YOU ARE TEARING ME APART, LISA!“ ()
Tohle je jinej level. Jinej svět. Paralelní dimenze Tommyho Wiseau, která (ne)oplývá jak geniální zápletkou, tak precizní režií a v neposlední řadě uvědomělým herectvím. A ty seksuální scény... oh yeah, to je divočina. Škoda, že jsou tak krátké. No prostě je to tak až moc hroznej film, až je to vlastně docela slušná prdel. ()
Filmový zázrak. Človek to skutočne musí vidieť, aby uveril, že niečo také existuje. "The Room" je neopísateľný zážitok v rámci komédie. Tommy Wiseau chcel natočiť drámu a jeho najväčšie filmové dielo, no výsledkom je absolútny odpad, ktorý však zafunguje na štýl, že je to tak zlé, až je to dobré. Otrasné dialógy, ktoré lahodia. Mizerný soundtrack, ktorý by sa hodil do nejakého lacného porna. Kopec erotických scénok, ktoré nepôsobia prirodzene a do toho všetkého príbeh, ktorý nedáva žiadny zmysel a je plný zbytočných, nedoriešených a nepotrebných momentiek, že nerozumiem ako sa ten scenár vlastne dával dokopy. Ale v skutočnosti z toho vychádza zázrak. Obrovský zázrak. Ja si nepamätám, kedy som bol naposledy filmom takto ohromený, že by som chcel o ňom vedieť čo najviac, aby som pochopil myseľ hlavného aktéra, keď to dával dokopy. Ako komédia je to podľa mňa dokonalé. Ako dráma je to absolútny odpad. Ale film som si užil. Nadmieru som si ho užil. A za to si zasluhuje moju obrovskú a ničím nekončiacu úctu. Hodnotenie: A ()
Viděl jsem vela braků - viděl jsem turecké akční fláky, honduraský ilegální film, filmy Eda Wooda, švédský pornografický thriller, budovatelské a normalizační konverzačky s Gottwaldem - ale tenhle snímek je šílená travestie filmové nestoudnosti. Tommy Wiseau má makabrózní přízvuk, je permanentně sjetý, při souloži mu zní šílené písničky, atmosféru tvoří záběrem na lžičku v rámečku a celé to vypadá jak horší péčko. Již dnes to má ve státech kultovní status, do Evropy se to zatím nedostalo, ale říkám vám, že za 30-40 let to bude pro naše syny a vnuky Ed Wood počátku milénia, tedy zneuznaný neumětel a šmírák, paralela s Glen or Glenda je naprosto zjevná a já jen doufám v další Wiseaův záchvat tvůrčí geniality ... Ale bojím se, že kdyby to chtěl překonat, vesmír imploduje. (ještě větší legrace než samotný film jsou historky z natáčení, kterých je plný net) ()
Galerie (29)
Photo © TPW Films
Zajímavosti (84)
- "Drogová" scéna s Dennym (Philip Haldiman) se ve filmu vyskytuje proto, že režisér a představitel Johnnyho, Tommy Wiseau, považuje drogy za velký problém současné Ameriky. (L_O_U_S)
- V původní verzi scénáře se nacházel těžko uvěřitelný kiks. Scéna, kdy se Lisa (Juliette Danielle) svěřuje své matce (Carolyn Minnott), že Johnnyho (Tommy Wiseau) podvedla, měla začínat jako jejich telefonický rozhovor a končit tím, že Lisa doprovodí matku ke dveřím, jako by byla celou dobu fyzicky přítomna. (L_O_U_S)
- Scéna v květinářství byla natočena se skutečnou majitelkou obchodu. Žena, která si v květinářství prohlíží přání ve stojanu, pracovala na filmu jako maskérka. (L_O_U_S)
Reklama