Režie:
Tommy WiseauScénář:
Tommy WiseauKamera:
Todd BarronHudba:
Mladen MilicevicHrají:
Tommy Wiseau, Juliette Danielle, Greg Sestero, Philip Haldiman, Carolyn Minnott, Robyn Paris, Mike Holmes, Kyle VogtObsahy(1)
V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny.
Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně.
(L_O_U_S)
Recenze (496)
Pri pokuse nájsť v The Room nejakú logiku, systém a zmysel som sa dopátral k jedinému možnému riešeniu. Fabula rozpráva o Johnnym, zdanlivo všednom zamestnancovi banky, šťastne nažívajúcom so svojou snúbenicou Lisou. Pod rúškou naoko dokonalého amerického sna, ktorý má čoskoro spečatiť jeho pracovné povýšenie a svadba, sa však ukrýva príbeh ťažko psychicky chorého človeka, žijúceho v milostnom vzťahu silne patologického charakteru. Keď sa následne jeho perfektný svet začína rúcať, na povrch vychádza krutá pravda o ľuďoch okolo neho, do jedného egoistov, takmer bez výnimky zneužívajúcich jeho dobrosrdečnosť a naivitu. Pes je zakopaný v tom, že sujet pri prezentovaní príbehu preberá subjektívnu optiku Johnnyho. Výsledkom je tak emocionálne nabitá, strhujúca melodráma a obžaloba sebeckej a bezohľadnej modernej spoločnosti, ktorú však dokážu plne oceniť jedine ľudia trpiaci podobne závažným mentálnym postihnutím či chorobou, ako jej hlavný hrdina.____Pokiaľ by niekto ešte stále predsa pochyboval o neoddiskutovateľnom géniovi Tommy Wiseaua, dovolím si ako nezvratný dôkaz predložiť scénu, v ktorej Johnny náhle zmení tému konverzácie a položí svojmu najlepšiemu priateľovi Markovi tú jedinú podstatnú otázku: "Anyway, how's your sex life?" Zmienená pasáž nie je ničím menším než zrejme najlepšou interpretáciou, zhrnutím a paródiou freudizmu v celej histórii ľudstva. Už z toho dôvodu nemôžem ísť pod magických 100% (a film si s radosťou kedykoľvek zopakujem) ()
"Kolik lidí si tady z toho bytu dělá průchoďák?" Jestli jsem dobře počítal, tak šest, ale o to tu nejde. Jde o to, že mě zajímá cokoliv NEJ. A tohle má bejt nejhorší film všech dob. Nedokážu to potvrdit ani vyvrátit, protože konkurence je v tomto směru ohromná, ale hovadina to byla slušná. Zápletka triviální, dialogy dementní, hereckýho přehrávání dostatek a přehršle nudnýho válení nahejch lidí po sobě. Prostě potenciál to má, ale nedokázal jsem se nijak zvlášť bavit nad neuměním netalentovanýho autora. On se totiž snažil a bral to vážně. Bylo mi ho líto, ale on se proslavil. A když se dá proslavit tímhle, tak už je na světě možný úplně všechno. Takže si oblíkám smoking a jdu poškádlit merunu, aby bylo jasný, proč dávám tu hvězdičku. ()
Viděl jsem spoustu geniálně špatných filmů, ale pokud pominu Kněžnu Libuši, tak se vždy jednalo o céčkové akčňárny/horory, nebo o bolševické zvratky s Jiřkou Švorcovou a traktorem. Na zpackané vztahové drama jsem byl docela zvědav, ale jsem na vážkách. Jo, je to neuvěřitelně špatné, ale zase ne natolik, aby to bylo zábavné. Jistě se tu najde pár neuvěřitelných scén a já šel do kolen vždy, když došlo na sex. Házení s míčem taky stojí za to a repliky, které brutálně mizerní herci vypouštějí, nemají obdoby, ale prostě mě to nerozesmálo tak, jak jsem čekal. Každopádně co jsem tak koukal do zajímavostí, tak natáčení stálo za to, takže na film o vzniku tohoto veledíla se určitě mrknu. Jen je mi záhadou, proč je zrovna tohle taková kultovka. ()
Ako vraví zákon entropie, vytlačená zubná pasta sa už nedá vrátiť do tuby. Raz videný film sa už bohužiaľ nedá "odvidieť". Tento počin sa mi riadne zavŕtal do hlavy a v podstate zmenil môj pohľad na filmový priemysel. Človek si aspoň uvedomí, koľko profesionality, talentu a snahy treba na to, aby vznikol aspoň priemerný film (hoci aj adaptácia Rosamunde Pilcherovej). Absolútne nehodnotiteľné, ako už poznamenali mnohí, toto si zaslúži buď odpad alebo zlatú päťhviezdu. ()
Monument. Vitrína špatných až hrozivých filmařských rozhodnutí a bohnických dialogů, které jsou ale uskutečňovány s takovou upřímností a vervou, až vlastně perfektně odráží to, proč máme všichni tak rádi filmy a proč je tak lákavé být jejich součástí. Zjev jménem Tommy Wiseau, za běžných okolností doplňovač banánů v Tescu, člověk bez sebemenší známky talentu či kreativity, stvořil dílo, u něhož se pro jeho neskrývanou debilitu budou bavit generace filmových fandů - a přiznám se, že patřím mezi ně. Lisa je největší kráva, Mark nejhorší nejlepší kamarád a Wiseau nejvtipnější herec historie, a společně s dialogy, nad nimiž zůstává rozum stát, nebo opravdu nezapomenutelně špatným vedením herců, kteří se náhodně a nesmyslně zjevují a zdraví se při každém setkání, prostě nejde The Room alespoň trochu provinile a upřímně nemilovat. Zážitkově minimálně za 4*, kvalitativně odpad, dávám smířlivé 2*. ()
Galerie (29)
Photo © TPW Films
Zajímavosti (84)
- Na filmu se podílely celkem tři kamerové štáby. První opustil natáčení poté, co režisér a představitel Johnnyho Tommy Wiseau odmítl najmout profesionálního produkčního. Druhý štáb se s Wiseauem rozhádal kvůli generátorům, které Wiseau odmítal dovézt, ačkoliv to slíbil. (L_O_U_S)
- Greg Sestero, představitel Marka, vezl Tommyho Wiseau na plac v první den natáčení. Podle Sesterova svědectví trvalo Wiseauovi několik hodin, než se vůbec dostal z bytu, nicméně mu to po příjezdu do improvizovaného studia nebránilo seřvat filmový štáb, že nic nedělá a že není času nazbyt. (L_O_U_S)
- Režisér Tommy Wiseau během natáčení obědval v kulisách obývacího pokoje Lisy (Juliette Danielle) a Johnnyho (Tommy Wiseau) a jídlo si připravoval sám, protože se bál, že mu do něj někdo ze štábu naplive. Také odmítal používat plastové nádobí kvůli strachu z jedů. (L_O_U_S)
Reklama