Režie:
Terence FisherScénář:
Anthony HindsKamera:
Arthur GrantHudba:
Edwin AstleyHrají:
Herbert Lom, Heather Sears, Thorley Walters, Michael Gough, Patrick Troughton, Michael Ripper, Edward de Souza, Jane Merrow, Sonya Cordeau, Harold Goodwin (více)Obsahy(2)
Z legendární dílny studia Hammer (nesmrtelné série o Draculovi a Frankensteinovi) a jeho dvorního režiséra Terence Fishera pochází adaptace slavného díla Gastona Lerouxe. Londýnská opera chystá pod vedením šéfa souboru Harryho Huntera a za dozoru vychytralého majitele lorda Ambrose d'Arcyho nové představení Johanky z Arku. Pro titulní roli je vybrána půvabná a mimořádně talentovaná dívka Christine, která však ještě netuší, že na ní za zdmi Opery čeká tajemný „Anděl hudby“. Muž s maskou místo obličeje, jenž v sobě skrývá staré křivdy. Křivdy, které právě nyní vyjdou na povrch. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (24)
Parádní klasika od studia Hammer, která ukazuje, že "Fantom opery" se většinou nedá moc zkazit. Ta hudba k němu dokonale sedí, stejně jako gotické pojetí, pro které se tvůrci rozhodli i v tomto případě. Není to tak velikášské, jak tomu sluší, ale i tak jsou hudební sekvence ve skvělé rovnováze s těmi napínavými a hororovými. ()
Hammer vo svojej kryštalicky čistej podobe a v dobe, keď ešte desil publikum skôr svojou pochmúrnosťou, ako krvou a nahotou. Je to obrovské zlepšenie oproti čudesnej verzii z roku 1943 a je to práve tým spomínaným prístupom. Herbert Lom síce nieje nejako charizmatický, ale jeho držka ( škoda, že ukázaná len na pár sekúnd ) patrí medzi tie najhrôzostrašnejšie zo všetkých filmových spracovaní. ()
Dej je misty nesmyslny a kvalita dialogu, slusne receno, nevyrovnana... ale brakove kouzlo, jake filmu umelo dat studio Hammer je nenahraditelne! __ Z peti zatim videnych adaptaci nechava za sebou Terence Fisher bez zavahani komedialniho Arthura Lubina (1943), kycoviteho Joela Schumachera (2004) i srackovniho Daria Argenta (1998), temným Dwightem H. Littlem a jeho fantomem Englundem vychází nerozhodně. A i kdyz Herbert Lom potesil, Claude Rains byl jen jeden. Uvidim, co na to Lon Chaney... ()
Studio Hammer vyrobilo daleko lepší horrory a od T.Fishera mám osobně radši všechny Draculy a Frankensteiny. Nejen gotická atmoféra - mlhy, hřbitovy, kobky, pavučiny - , ale i strašidelnější příběh zde jaksi chybí. Na jedno podívání dobré, ale pak si film říká o založení mezi podvečerní jednohubky.... ()
Tajermný hlas, temné chodby v podzemí, děsivý fantom hrající na varhany, zkrátka klasika. I když tentokrát spíš tragický příběh než horror, přesto má kouzelně klasickou horrorovou atmosféru, za kterou vděčí klasickému rukopisu studia Hammer a práci jeho "hammer boys". Úžasná atmosféra, která hravě zahalí všechny možné lapsy v logice příběhu. Výborný tah je změna charakteru hlavní postavy a také závěrečná oběť, která příběhu dodává nečekanou sílu. Možná právě proto je pro mě Fisherův Fantom nejlepší filmovou adaptací klasické předlohy. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (6)
- Scény v opeře se natáčely v divadle ve Wimbledonu. (Chatterer)
- Maska fantoma byla vyrobena těsně před natáčením z kusů oblečení, lepící pásky a řetězů. (Chatterer)
- Do role fantoma byl zvažován Christopher Lee. Získal ji Herbert Lom. (Chatterer)
Reklama