Reklama

Reklama

Bývalá vražedkyně Zeng Jing (Michelle Yeoh) se rozhodne opustit cestu zabijáka a chce nadále vést normální život. Vlastní však ostatky budhistického mnicha, které svému majiteli údajně dávají mistrovské schopnosti v bojových uměních a tak je nejhledanější osobou zbytku klanu vrahů. Ačkoliv Zeng Jing podstoupí operaci obličeje, schová se v městě a vdá se za obyčejného poslíčka, je po čase odhalena a začne souboj o přežití. (Tamten)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

Vavča 

všechny recenze uživatele

Nářez, Michelle je pořád ve formě a patří mezi titány žánru girls with guns (vždyť je taky jedna z posledních aktivních!) Scénaristicky fajn, výrazné postavy, supr obsazení hlavních i vedlejších rolí, nápadité akční scény, vizuálně pěkné, ale možná až moc tmavé, ano motiv hlavního záporáka je poněkud vtipný, ale to mi film nemohlo zkazit, dám si to rád znova. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Udivilo mě, jak vysokou úrovní plastické chirurgie disponovala stará Čína. Neméně tak mě udivilo, na jak ubohé úrovni bylo mečířství. Můžou si tomu říkat „technika tekoucí vody“, ale pokud se ostří meče ohýbá jak krejčovský metr, tak to je diletantství. To i snad Kopčem s Veverčákem by ukuli lepší meč. Z pazourku. _____ Nejsem cílovka. Děj mi připadal chaotický – až na základní linku – a souboje nepřehledné. Nicméně Michelle i ten chlapík, co hrál jejího manžela, byli hezcí na pohled a jejich namlouvání za pomoci vstřícného deště mělo roztomilý půvab. SHRNUTÍ: Ve staré Číně byl nejlepší učitel bojových umění 300 let po smrti…. No, ve školství tedy taky měli velké mezery. ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Yimou Zhang i Ang Lee uz maji sve litajici kung-fu zdarne za sebou a aby John Woo nebyl pozadu, tak si sel spravit chut na Jianyu, sice jen co-directing, ale veterani na to holt maji sve lidi. Uz pekne intro a vyborna hudba daji tusit, ze to bude kvalitka. Krome litani je zde primichana i magie a bojovy styl ohybaciho mece. Pro jistotu funkcni romanticke linky se s tim tvruci taky nemazlili a sahli rovnou do Koreje, kde jsou na romance odbornici a povolali Woo-sung Junga z ultimatniho dojaku Moment to Remember. Az si budete chtit nechat vymenit oblicej, tak zapomente na plastickou chirurgii a bezte do Ciny, tam vam rozriznou tvare a nechaji v nich pusobit brouky, kteri vam vyzerou nepotrebne maso. Pekne prirodne, zadny stres, ten proces trva jen 3 mesice. 7/10 ()

ainny 

všechny recenze uživatele

Hlavní zápletka byla nečekaná a pobavila. Hudební podkreslení bylo dokonalé a po počátečním zmatení, kdy jsem nevěděla, která bije, jsem se ponořila do děje a nechala se jím unášet. Bylo jasné, že manžel není tím čím je, takže se posléze přidaly konspirace, co a jak. Film, ale nezačne nudit, ani když už divák ví. Odhalování děje pomocí návratu o chvilku zpátky dalo dílu taky něco navíc. Jako baba jsem byla zvědavá víc na Woo-sunga než na Michelle. A byla jsem spokojená, moc se mi ve své roli líbil. Jediná věc, která mě tak trochu rušila byl věkový rozdíl mezi oběma hlavními hrdiny. Yeoh je krásná baba, ale těch jedenáct let, které mezi ní a Woo-sungem jsou se ani maskérům nepodařilo zakrýt. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Deset let po "Tygr a drak" se v hromadě titulů, které více či méně zkoušely kráčet ve šlépějích filmu Anga Leeho, konečně objevil jeden, který se může důstojně poměřovat s titulem, jenž revitalizoval žánr wu-sia. "Reign of Assassins" sice není tak delikátně vybalancovaný a spíš než na mezinárodní publiku je cílený na domácí diváky, ale přesto představuje důmyslnou reflexi a intenzifikaci určitých tendencí wu-sia. Nadsazeným stylem film připomíná klasické pásově vyráběné wu-sai snímky od studia Shaw Brothers, ale stejně jako se "Tygr a drak" z klasických elementů vyzdvihl citový život a emancipaci ženských postav, tak se "Reign of Assassins" zaměřuje na soukromý život šermířů poté, co složí či alespoň na chvíli odloží zbraně, a romanticky pojaté motivy osudu a karmy. V porovnání s Leeho opusem je film debutujícího režiséra (naštěstí pouze marketingově zaštítěný jménem Johna Woo) sice stylově roztěkaný a přílišně sklouzává k povrchní dojemnosti, přesto se jedná o vítané osvěžení v žánru, který upadl do rutiny výpravných kostýmních spektáklů. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení snímku, jehož schválený rozpočet přesahoval částku 14 mil. amerických dolarů, odstartovalo 4. 10. 2009 v Songjiang Town, dříve Sungkiang. To je hlavním městem správního západo čínského okresu Songjiang. Následně se natáčení přesunulo do šanghajského filmového studia Song Jiang Shen Qiang Studio a k natočení majoritní části snímku do vůbec největšího světového filmařského studia, Hengdian World Studios. Vyjma těchto primárních filmových lokací se ale filmaři nechali zlákat chvatně schváleným povolením jinak striktních šanghajských městských představitelů a 30. 10. 2013 natáčeli i přímo v samotných šanghajských ulicích. Část snímku byla natáčena i na specifických místech ostrova v jihozápadní Asii, Tchaj-wanu. Samotný proces natáčení byl filmaři ukončen na přelomu měsíce ledna a února následujícího roku, 2010. (Conspi)
  • Bojovou scénu, v níž Eater Bear (Angeles Woo) vzdoruje prohnanému vrahovi, režíroval John Woo (Red Clif 2 (2009)), otec čínské herečky Angeles Woo, takřka po celý jeden týden. I přes fakt, že režii snímku obstaral Su Chao-pin, John Woo, uchvácen, jak sám pronesl později na adresu snímku, výslednou podobou scénáře, se během celého natáčení objevoval po boku Chao-pin s mnoha cennými radami. Originální verze snímku jej oproti anglickému vydání jako druhého režiséra neuvádí. (Conspi)
  • Čínský název snímku 'Jianyu Jianghu' lze přeložit doslova jako 'meče a déšť, řeky a jezera'. Slovní výraz 'jianghu' (江湖) pak přímo odkazuje k imaginárnímu světu paralelního vesmíru čínských bojových umění. Jakkoliv se daný výraz může zdát nevýznamný, tvoří důležitou složku v mnoha wuxia, tzv. čínských hrdinsko-romantických, novoromantických, chcete-li, příbězích wuxia autorů minulých i současných. Mezi ty spadají například i taková jména, jako jsou Liang Yusheng ("Saiwai Qixia Zhuan" (1957)) či Jin Yong ("The Deer And The Cauldron" (1969)). (Conspi)

Související novinky

Království zabijáků Johna Woo

Království zabijáků Johna Woo

15.06.2010

Po megaprojektu Krvavé pobřeží a krachu velkofilmu z dob čínské revoluce 1949 se John Woo odmlčel. Najednou je tady ale s filmem, který nejen produkoval (spolu se svým dlouholetým parťákem Terencem… (více)

Reklama

Reklama