Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapesní zloděj Skip (Richard Widmark) jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na který mají spadeno komunističtí špioni. Legendární noirový thriller, oceněný na festivalu v Benátkách, představil na svou dobu revoluční žánrové prvky a zároveň pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Nečekaně moderní snímek. Scéna v kuchyňském výtahu nebo závěrečná honička jsou odvážnými záblesky toho, co se dostalo do kriminálkového mainstreamu až o 10-15 let později - hlavním faktorem je zde asi fakt, že režisér nezneužíval hudbu jako umělý katalyzátor napětí, v akčních scénách si vystačí s pouhým obrazem a ruchy, což filmu dodává intenzivní, dusivou atmosféru. Scénář je bezchybný, postavy krásné výrazné, herecké obsazení na jedničku s hvězdičkou (hlavně ústřední pár - odděleně i společně). Nejlepší scéna - vražda Moe, syrová a smutná. Dokonalé dílo. ()

Jufonka 

všechny recenze uživatele

[MFF KV 2011] Zátah na Jižní ulici byl můj první film během letošního festivalu ve Varech. Jsem zvyklá, že u prvního filmu většinou spím, takže jsem byla celkem mile překvapená, že během tohoto snímku jsem neusnula a dokonce mě i bavil. Moc často se nedívám na americké filmy z této doby, takže rozhodně tento snímek rozhodně nemůžu nějak detailněji porovnávat z dalšími podobnými filmy. Trochu mě na začátku překvapilo, že by Moe doopravdy hned věděla, kdo je kapesní zloděj. Stejně tak mě překvapilo o spoustu dalších věcí ve spojitosti s Moe, ale je možné, že to tak doopravdy chodilo. Nějaké scény mohly být určitě kratší, každopádně napětí nechybí a já jsem ráda, že jsem měla možnost Zátah na Jižní ulici vidět. Přece jen délka filmu je vyhovující, takže sledování tohoto snímu za ztrátu času nebude považovat snad skoro nikdo. Nedokážu si představit, že by někdo, kdo miluje Ameriku a speciálně 50. a 60. léta (jako třeba já), mohl bejt zklamanej. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

V neúprosném tempu zrežírovaný noir, který baví především tím, jak obratně využívá roli femme fatale k provázání tří stran chlapského konfliktu, a zároveň tím, jak se svou femme fatale násilně zametá a dělá z ní po většinu stopáže jen nástroj ostatních. Vůbec se mi nelíbila milostná linie, která vyznívala zcela nereálně, ale na druhou stranu se mi moc líbila tvářička Jean Peters a dramaticky stupňovaný rytmus vyprávění s nápaditě zakomponovaným a vypointovaným motivem kapsářství. Stará dobrá škola... ()

classic 

všechny recenze uživatele

SKIP je vreckový zlodej,ktorý má vyhliadnutú ďalšiu obeť,keď v METRE potiahne kabelku od sexy dámy CANDY,pričom okrem istého obnosu peňazí sa tu taktiež nachádza istý mikrofilm,po ktorom bažia komunistickí špióni... Bravúrna réžia Samuela Fullera od prvého záberu záťahu v metre profesionálneho vreckára až po koniec taktiež v metre,tak je tu trademark,značka,že začiatok i koniec má spoločnú vlastnosť v podobe kolízii v úvode a v bitke medzi dvoma mužmi na konci.Neviem,či vôbec Skip vedel,čo obsahuje kabelka,samozrejme peniaze áno,mikrofilm: zrejme nie? Candy zatelefonuje svojmu kumpánovi,ktorý chce,aby zistila,kde býva,podplatila ho a získala film späť... Skip je v kontakte s policajnými detektívmi,lebo je nútený k spolupráci,inak by ho zašili. Vôbec v úvode bol so Skipom v metre i detektív,ktorý dokáže identifikovať podozrivého Skipa,a to vďaka istej staršej paní Moe Williams,ktorá vie pomocou postupu zlodeja zistiť,kto to je...A ona bude mať problém s kumpánom Joeym,ktorý chce vedieť,kde býva Skip? Miešanica medzi Skipom a SEXY CANDY,ktorá stojí za hriech,za pokušenie,má odvahu a pôjde jej o život,na Oscara je nominovaná,ale iná lady,a to Thelma Ritter,ktorá má svojské správanie,niečo už za sebou,pred sebou má posledné hodiny života,zmysel pre humor,odhodlanie nebyť udavačom,a tak zachráni tým pádom život! Radosť vidieť Candy,JEJ postavu,jej jazyk,zmysel pre získanie informácii,z čoho naberie opačný postoj,ako sa iba nabaliť,vznikne láska.Neviem prísť na chuť hlavnému predstaviteľovi Richovi Widmarkovi,neviem,čím to je,žeby mi bol nejako protivný? Vydiera,hrá na dve strany,koleduje si o výprask,čuduj sa svete,nič sa mu nestane! Obľúbil som si viac Candy a Moe ako Skipa! Réžia,kamera je na jednotku! ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Zatímco u ostatních žánrově spřízněných filmů bývá častým problémem určitá statičnost a monotónnost vyprávění, Zátah na Jižní ulici překvapuje nezvykle dynamickým režijním přístupem, zálibou v detailních záběrech obličejů a pečlivým vedením herců, kteří bez výjimky předvádí uvěřitelné, civilní herecké výkony - skoro jako by za kamerou stál Elia Kazan. Stejně působivě vypadá i realistická a surová akce, takže když někdo dostane ránu do obličeje, svalí se na zem a už nevstane. Až se mi z toho nejspíš ani nehraného násilí chvílemi svíral žaludek. Pokud by zápletka nebyla tolik naivní a některé situace podivně useknuté, jednalo by se o žánrový klenot. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Francúzsky názov snímku je Le Port de la Drogue (Drogový prístav) a nemecký Polizei greift ein (Polícia zasahuje). Aj keď film hovorí o špionáži a nie o drogách, jeho názov vo francúzskej a nemeckej verzii bol zmenený a aj dialógy, ktoré odkazujú na špionáž, boli nahradené dialógmi odkazujúcimi na obchod s drogami. (Diazbros)
  • V úvodnej scéne v metre možno vidieť vojaka s výložkou "Big Red One“, čo je prvý pechotný oddiel. Režisér Samuel Fuller bojoval s prvým peším oddielom počas druhej svetovej vojny a neskôr o tom natočil film The Big Red One (1980). (Diazbros)

Reklama

Reklama