Režie:
Mel BrooksScénář:
Mel BrooksKamera:
Joseph F. CoffeyHudba:
John MorrisHrají:
Zero Mostel, Gene Wilder, Dick Shawn, Kenneth Mars, Renée Taylor, William Hickey, Mel Brooks, Andréas Voutsinas, Lee Meredith, Bill Macy, Estelle Winwood (více)Obsahy(2)
Gene Wilder a Zero Mostel mají dokonalý plán, jak vydělat peníze na Broadwayi. Nejspíše proto v jejich divadelním představení vystupuje tančící Hitler. Úředník Leo Bloom, objevil, že divadelní producent Max Bialystock zpronevěřil peníze. Při kontrole jeho dokladů pochopí, že se dá vydělat i na největším divadelním propadáku. Producent ovšem nesmí vracet peníze. Tato myšlenka spojí oba muže dohromady. Začnou hledat nejhorší hru, kterou by mohli uvést na jevišti. Tu jim poskytne německý emigrant, jenž napsal hru o Adolfu Hitlerovi. Bývalého nacistického vůdce představuje jako geniálního vypravěče anekdot. Bialystock a Leo Bloom ještě ke spolupráci přizvou De Bricea, osvědčeného likvidátora divadelních her. Z hereckého konkursu na roli Adolfa Hitlera eliminují všechny uchazeče, kteří něco umějí. Zdá se, že všechno promysleli velmi pečlivě... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (111)
Už u Mladého Frankensteina, který se mi líbil a moc jsem se u něho nasmála, byly některé vtipy přes míru toho, co mi připadá vtipné. Mel Brooks má asi jiný druh humoru než já. Producenti jsou toho důkazem. Obzvlášť začátek se mi nelíbil. Zero Mostel se mi dokonce trochu i hnusil. Nápad to byl dobrý, zpracování trochu pokulhávalo. Zato písničky byly opravdu skvělé. Springtime for Hitler and Germany... :-) ()
Ještě ne parodie, jako spíše satira na divadelní prostředí. I když nemohu říct, že bych se nesmál, je znát že se Mel Brooks teprve rozjíždel a kadence vtipů na filmovou stopáž není nijak velká a potenciál většiny postav vyznívá do ztracena. Kdyby byl celý film stejný jako ujetý nácek Kennetha Marse, byla by to skutečná bomba. 60%. ()
Ještě nikdy jsem se nepokusil vytvořit broadwayský propadák, takže jsem si mohl do jedné z alternativních verzí budoucnosti odnést poučení o tom, že ani kombinace debilní scénář - ujetý režisér - atrapy herců, ještě nezaručuje neúspěch. Kdyby při tom Brooks tolik netlačil na pilu přehrávanou teatrálností a místo toho se pozorněji věnoval přednostem i zadnostem poskakující Ully, tak bych šel rozhodně s hodnocením výš. ()
V dnešnej dobe sa to nemusí zdať ako šialenosť, ale pred vyše 50timi rokmi to muselo byť uletené a podobne konzervatívne ako dnes to, čo bolo v tej dobe normálne. Chápeme sa. Proste nekorektnosť vo svojej rýdzej podstate. Vtedy a teraz šmakuje niečo iné a šokuje pravý opak. Komédia, ako z iného sveta a hlavne dnes je to viditeľné mnohonásobne. ()
Na takovýto druh filmu člověka tak úplně nepřipraví žádný popis – na jedné straně si můžete vychutnávat nemalé porce chytré nadsázky a zdravého bourání jednoho tabu za druhým s razancí, která překračuje i hodně odvázaný standard končících 60. let, z druhé strany do vás perou tuny slaboduchého uječeného humoru z páté cenové… Ne že by to místy nebyla pekelná sranda, ale stejně často jsem se za tvůrce cítil prostě jenom trapně; mým šálkem hitlerovské legrace z divadelního prostředí bylo mnohem spíš Lubitschovo Být či nebýt, takže celkové hodnocení tentokrát jen lehce nad průměrem. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (16)
- Scénář o člověku, jenž se promění v brouka, který Max Byalistock (Zero Mostel) ve filmu zamítne, je ve skutečnosti titul „Proměna“ od Franze Kafky. (Chegi)
- Max Bialystock (Zero Mostel) je pojmenován podle polského města Białystok. (Kmotr76)
- Venkovní scény se odehrávají v Central Parku, v Empire State Building a v Lincolnově centru. (Kmotr76)
Reklama