Režie:
Marcel BystroňScénář:
Marcel BystroňKamera:
Marek TichýHudba:
Ivan KrálHrají:
Pavla Jirásková, Tobiáš Jirous, Kateřina Winterová, Pavel Zajíček, Jindra Brendlová, Ivan Král, Eva Šlossárová, Ivan Hlas, Marek Tomin (více)Obsahy(1)
Tobiáš je bubeníkem u Ivana Krále. Také je profesionálním vynašečem odpadků. Žije mezi odpadkovými koši a skládkou. Tam také doslova najde Pavlu - křehké, zlatovlasé stvoření s podřezanými zápěstími, v bezvědomí Láska mezi Tobiášem a Pavlou je silná, živelná - chaos. Pavla v nočním klubu zkolabuje. Během písničky ji vynášejí na nosítkách. Primář v nemocnici Tobiášovi řekne o nevyléčitelné nemoci Pavly, o blížící se smrti. Tobiáš shání peníze na záchranu života pomocí dobročinných koncertů. Po marném snažení se naskytne příležitost k podvodu. Ani to jim nepomůže. Přesto v této situaci najdou něco mnohem podstatnějšího... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (32)
Cabriolet aneb jak to dopadá, když se spojí strašně napsané dialogy s hodně špatnými hereckými výkony. Pár celkem slušných režisérských nápadů (bouchání do bubnů vs. bouchání na dveře, vylidněné náměstí Míru) nemůže zachránit nudný příběh s neuvěřitelně tragickými dialogy. Z toho pro mě vyplývá jednoznačný verdikt - Bystroň jako režisér dejme tomu, Bystroň jako scénárista never more! A ještě jedna rada pro české filmaře. V každém filmu nemusí nutně být otevřená erotická scéna jenom proto, že to dobře vypadá v traileru. ()
Vzpomínám si, že v době vzniku filmu jsem viděl trailer a říkal jsem si, jak moc bych chtěl Bystroňovu pohodovou indie vidět. Když jsme si s Cabrioletem o pět let později potykali, byla to už trochu jiná písnička, protože z ambiciózního kino debutu se vyklubala strašidelně špatná srágora. Kromě nijakého příběhu za to mohou duboví herci a všechno tak zachraňuje tehdy (zaslouženě) proklamovaná hudba Ivana Krále. Dějový zvrat dvacet minut před koncem je natolik vykonstruovaný a nevěrohodný, že už jsem se mu mohl jenom smát. ()
Mě vyhodili z vlaku a tak jsem si myslela, jako že bych mohla přespat u tebe. Jasně, mám volný spacák... 1) Chvilku po začátku jsem chtěl film vypnout, vymazat a odkoukaných deset minut rychle zapomenout. Nakonec jsem to vydržel a nelituji. 2) Totálně amatérské herecké výkony mi sice daly zabrat, ale nakonec přece jen převážily živě napsané dialogy, určitá atmosféra snímku, příjemná hudba a vysportované tělo 29letého herce, jinak také hudebníka, básníka a člověka mnoha profesí Tobiáše Jirouse (bubeník Tobiáš). ()
Představitelé hlavních postav jsou "herecky" opravdu spíše k politování - ale člověk jim tak nějak drží palce, aby se to nezvrhlo do trapnosti úplně - a ono to nakonec opravdu nebylo tak strašné (na sladkého Tobiáše Jirouse se člověk přeci nemůže zlobit) - prostě takový standard v amatérském filmu + improvizace. Hudba Ivana Krále pěkně ladila s celkem obstojnou kamerou - vlastně to celé tak nějak "ladilo" - a konec byl vyloženě milý. Leč fakt, že spousta těch opravdu amatérských snímků je mnohdy o třídu lepší než Cabriolet, je holt krutý... ()
Nechápu, jak takováto pitomost mohla dostat nějaké ocenění. Za co? Vážně nevím, jestli mě víc dostalo to trapné podání v podstatě tragického příběhu, absolutní neschopnost herců (jestli je tedy tak vůbec můžu nazvat) nebo nečekané zvraty připomínající americká béčka (potřebujeme milion a ejhle, zrovna ho najdu v popelnici, protože ho tam někdo dal na výkupné). Hvězdičku dávám za mého oblíbeného Ivana Krále, ale doporučuji si ho radši poslechnout, než zkoušet zhlédnout tento nanicovatý počin. ()
Galerie (10)
Photo © Česká televize / Zdena Němcová
Zajímavosti (3)
- Cabriolet je první celovečerní film Marcela Bystroně. (Halloween9)
- Cabriolet byl natáčen na digitální kameru. (Halloween9)
Reklama