Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá a plachá Sabinka žije se svou matkou a babičkou, které se jí snaží najít vhodného nápadníka. Po několika nezdařených a zoufalých pokusech se objeví zdánlivě ideální Bronislaw, charismatický a galantní mladý muž. Jeho temná minulost a záhadné povolání se však brzy ukážou být hrozbou pro „disidentsky“ založenou rodinu. Černohumorný příběh podle scénáře významného polského spisovatele Andrzeje Barta se vrací do padesátých let, doby tuhého budovatelského socialismu. Vynikající situační tragikomedie nadějného debutanta Boryse Lankosze, plná černého humoru, byla nečekaným překvapením pro diváky i porotu na festivalu v Gdyni v roce 2009, kde získala řadu ocenění a ukázala nové cesty a možnosti polské kinematografie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (40)

Quijote 

všechny recenze uživatele

technicky precizní film, majstrštyk a filmová lahůdka. tady všechno funguje jak má. problém (můj) tkví snad jen v tom, co vynést jako největší přednost. kameru? dokonalá a to především v detailech, kdy se neomezuje na roli pouhého zprostředkovatele příběhu, ale sama ho vytváří.. herecké výkony? civilní, přirozené, uvěřitelné (agata buzek je sedmikrásná, i když chvíli trvá, než na to přijdete... což je na ní právě to nejhezčí. zde na čsfd kdosi píše, že hraje i nosníma dírkama. pod to se můžu podepsat). soundtrack? jazzový a dlouho jsem neslyšel lepší. mix mnoha žánrů poskládaný s obdivuhodnou kreativitou do působivého příběhu tiché mladé dívky, osudem zavlečené do událostí 50. let minulého století. černobílá část je natolik silná, že mi (narozdíl od jiných) ani pokračování příběhu v současnosti nepokazilo celkový dojem. ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Dobrý námět, kterému by slušelo lepší zpracování. Především ze začátku jsem si myslel, že si ze mě tvůrci dělají záměrně prdel, nějak ale své vlastní choutky třást skoprnělými postupy nedrží příliš pevně v otěžích. Že sice celé to úsporně protibolševické retro berou nečekaně lehkou notou a vyloženě frivolně, přesto se stále ohlíží zpět jako by se báli tvrdého nárazu. Postupem času bohužel jasně vyplývá, že je to celé nedorozumění mezi divákem a sledovaným dílem. Nedorozumění, za které nemůže divák, ale které je k naložení na bedra týmu spolupracovníků, v čele s režisérem a scénáristou, s hereckou svitou v závěsu (herci nejsou špatní, jen měli zlé zadání). Ona nejasnost v zařazení nakonec opravdu nepůsobí produktivně, drolí pozornost a v konečném součtu strhává jazýček vah na stranu žánrově inscenačního paskvilu. Hra na schovávanou s únavnou jednoznačností, která mohla být osvěživá a vířit ustálený prach, leč nestalo se. 40% ()

Reklama

bassator 

všechny recenze uživatele

45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 - VARIETY CRITICS´ CHOICE - Dny Kritiků Variety + 36. LETNÍ FILMOVÁ ŠKOLA UHERSKÉ HRADIŠTĚ 2010 - VISEGRÁDSKÝ HORIZONT - Polský horizont (Rewers / THE REVERSE / Druhá strana mince) - Když jsem filmu dal druhou šanci čekal jsem, že mě třeba něčím novým nadchne, ale opak je pravdou. Ujistil mě jen o jeho úplné průměrnosti a tom, že by poláci neměli tolik experimentovat. Viz rok poté Ježek Jiří... - 4. 7. 2010 - kino Thermal - Malý sál - Karlovy Vary + 29. 7. 2010 - kino Hvězda - Uherské Hradiště - 50% ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[FF 2011, Bratislava] Vôbec nie tak hrozné napasovanie žánrových pravidiel a ich ironizácie do klasicky problémovej kostry konsolidačných snímkov. Docieliť tu žiadanú odozvu v zmysle vyrovnania sa s obdobím sverepého stalinizmu je kvôli prílišnej nejednoznačnosti takmer nereálne. Skôr ako vážne bilancovanie minulosti sa "Rewers" dá považovať za slušne natočený-čiernohumorný "crossover" starších i novších vypovedacích východísk. Paseku robí len neopodstatnené ("colour") okienko "nowadays" a jeho darobné pootváranie, ktoré spôsobuje sémantický prievan zapríčiňujúci odklon od oblažujúcej rozšafnosti v ("non colour") rovine "past". Ak pominieme tento zádrheľ, jedná sa o dobre zahranú, inscenačne streštenú, romanticko-dramatickú "noirovku", ktorej (podaktoré) okolité narážky dozaista neprináležia. Vratké 4* rušia, tutové 3* slušia. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2010) Zdá se, že za nejlepší filmy dané země jsou považovány ty, které se vyrovnávají s nedávnou minulostí, ale činí tak prostřednictvím žánrových pravidel v mezích formální konvence, aby se mohlo oslovit dostatečně široké spektrum diváků. Formální stránka, která se sestává ze dvou časových rovin vyprávění (monochromatická minulost a barevná současnost) a stylistické úslužnosti narace a narátorovi, svým příklonem k modelu klasické hollywoodské kinematografie osloví starší diváky, zatímco ironizování žánrových postupů a pravidel nadsazenou hudbou či záměrnou předvídatelností je zde pro mladší ročníky. Problém nastává, pokud je současná rovina vyjma ozvláštnění v podobě homosexuálního vztahu inscenována naprosto vážně, což z REWERS činí černobílý film o nečernobílých věcech. Je něco shnilého v polském státě kinematografickém... ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

  • Ceny: Festival polských filmů 2009: Zlatý lev (Lankosz), nejlepší herečka (Buzeková), kamera, masky, hudba, herec ve vedlejší roli (Dorociński), Cena kritiky, MFF Varšava 2009: Cena FIPRESCI. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Související novinky

Polští orli

Polští orli

11.05.2016

Do sekce Ocenění přibyli Polští orli. Ocenění našich severních sousedů má za sebou teprve krátkou historii. Uděluje se od roku 1999 a momentálně oceňuje filmy a seriály v devatenácti kategoriích.… (více)

Reklama

Reklama