Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(více)

Recenze (116)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Viděno v opačném pořadí, a možná je to tak i lepší. Na obou dokumentech je vidět, jak se tvůrci při natáčení a vůbec přípravě pokračování použili z kritiky a chyb Jantarové stezky. Afrika je jednak delší (aby se dostalo na podrobnosti, které na Jantarovce zoufale chybí), jednak cestopisnější a zkrátka celkově zajímavější. Jantarovka proti tomu nabízí skvělý komentář Miroslava Táborského. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Na Trabanty jsem se dívala tak nějak na přeskáčku, ale první díl jsem viděla naposledy, což je pro projekt samotný škoda, protože u Trabantu Hedvábnou stezkou je citelně znát, že celý tým byl na začátku, nevěděl, do čeho úplně jde... Chyběl mi humor a chyběli mi lidé, se kterými jsme se seznámili na jiných cestách. Zaměření se na země a památky místo na pocity, zážitky, byrokratické naschvály či samotná auta a strasti i radosti, které přinášejí, se mi taky úplně nepozdávalo. Tohle byla taková standardní Cestománie nebo lepší home video. Chválím nápad a uznávám tenhle film jako dílo, které to všechno odstartovalo, ale jako celek za Afrikou a bezkonkurenčním seriálem o Jižní Americe bohužel zaostává. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Až teď jsem dohnal snad největší filmový rest - první trabantí výpravu. Nechci říct, že je natočená mizerně, ale s tím zbytkem se to vážně nedá srovnávat. Víc než trabantům a problémům po cestě se to věnuje různým zeměpisným zajímavostem, takže je to opravdu spíše regulérní dokument, ale hlavně je to až obludně krátké, přičemž nejvíce prostoru má Dan Přibáň a ti zbylí tam prostě jen jsou a jedou s ním. Vidět tohle jako první, nejspíš mně to do budoucna vůbec nezaujme, a není se čemu divit, tohle vážně není ten žlutý cirkus, jak ho máme rádi. A zpracování je navíc šíleně průměrné, ne-li horší. Přesto ty 4 hvězdy dám, ale dost nadhodnocuju, protože tentokrát je to fakt osobní. 70%. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nezajímají mne krásy Persie, tamější zvyky ani historie - o tom se dá sehnat mnoho zajímavějších dokumentů. V tomto případě mne zajímá, jak si Trabant poradí s cestou necestou, úředním šimlem a nedostatkem benzínu. Z tohoto úhlu pohledu mne naprosto uspokojily papíry vydávané v Íránu, neustálé vyhrabávání auta z písku či cestování po kazachstánských silnicích, které čtyři z pěti map neznají, ale ty cestopisné poznatky v první půlce filmu mne celkem rušily. Nějak se však začít musí a následné expedice dokázaly, že tahle cesta měla smysl. ()

O.Peta 

všechny recenze uživatele

By člověk nevěřil, kolik je problémů s obyčejným natankováním benzínu, tolik papírování i okolo tohole je fakt k smíchu. Dobré vědět, že až někam vyrazím, radši sebou musím vzít dostatek kanystrů :D Škoda kratší stopáže, klidně by to mohlo být delší, protože ze zemí jako například Rusko a Ukrajina toho moc k vidění nebylo, ale chápu, že úmyslem bylo ukázat ty exotičtější země, kde není nouze i o problémy. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (4)

  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
  • Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)
  • Tato tříčlenná expedice započala v červenci 2007. (ČSFD)

Reklama

Reklama