Režie:
Roger VadimScénář:
Roger VadimKamera:
Armand ThirardHudba:
Paul MisrakiHrají:
Brigitte Bardot, Curd Jürgens, Jean-Louis Trintignant, Jean Tissier, Isabelle Corey, Jean Lefebvre, Marie Glory, Georges Poujouly, Christian Marquand (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Osmnáctiletá Juliette je nejkrásnější ženou v Saint-Tropez. Zná ji každý, muži ji obdivují, ženy pomlouvají a Juliette žije tak, jak cítí, bez přetvářky a bez předsudků. Svou nevázaností provokuje každého ve svém okolí, což nelibě nesou její pěstouni, kteří si ji vzali z dětského domova. Přitáhla pozornost i bohatého podnikatele Erica Carradina, který plánuje v kraji velké investice. Juliette překročí únosnou míru a její rodina ji chce dát zpátky do útulku pro sirotky, kde bude muset zůstat, než dosáhne plnoletosti... Filmem A Bůh... stvořil ženu zajistil režisér a spoluscenárista Roger Vadim své tehdejší partnerce a později manželce Brigitte Bardotové velkolepý úspěch a popularitu. Saint-Tropez, kde se film natáčel, zůstane navždy spojen s tímto filmem. A byla to právě sláva BB, která se usídlila blízko tohoto malebného jihofrancouzského přístavu a „objevila" ho celému světu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (87)
Film jsem zhlédl už kdysi před lety, ale skoro kompletně jsem ho zapomněl. Novou možnost vidět ho v telce - byť v českém dabingu - jsem si proto nenechal ujít. A velice příjemně mě překvapilo, že ten film je mnohem lepší, než jsem měl za to. Dokonce mi trochu (těmi sociálními a rodinnými motivy) připomněl o 4 roky mladší snímek L. Viscontiho Rocco a jeho bratři, což je pro Vadima - kterého jsem si nikdy moc nepovažoval - více než slušná poklona. V jistém smyslu je to jednoduchý, až pitomoučký film, natočený na míru Bardotce - ona je zde ovšem skutečně tak úchvatná, že se vůbec nelze divit tomu humbuku, který tehdy kolem ní panoval. A sledovat každý záběr na tu roztomile vyprsenou krasotinku je vážně radost - celý film díky ní i po letech doslova sálá neuvěřitelnou sexuální energií (navzdory tomu, že je to velice cudná podívaná, kde skoro nic není vidět). A to ještě minimálně půlku z toho zabil český dabing, byť Jitka Ježková má pochopitelně krásný hlásek a poslouchá se jedna radost, ale na originál to stejně nemá - stačí si najít na YouTube libovolnou scénu v původním znění, a hned koukáte na úplně jiný film, kterému mluvená francouzština dodává neobyčejný půvab, vznešenost (až jakousi aristokratičnost) a dramatičnost, které bohužel v české verzi zcela chybí. Za sebe nemám problém napsat, že mě zjev BB v tomto filmu zcela uchvátil, a že je to současně mnohem lepší film, než by se mohlo zdát ze zdejšího nízkého hodnocení. A ještě jedna myšlenka se při sledování neobytně drala do vědomí - strašlivá a nekonečná lítost nad tím, že nemáme moře. Skoro si až myslím, že (ne)přístup k moři hraje v psychologii jednotlivých národů větší význam, než by se mohlo zdát, a tento film mi to jenom potvrdil - bezstarostná letní atmosféra St. Tropez jen podtrhuje báječný dojem z celé té letité podívané, která i po téměř 60 letech stojí stále za vidění. Ruku na to. ()
Minimálně svým přístupem a pojetím vytvořila BB nový filmový charakter (i když o charakter samotný jde až ve druhé řadě), jenž je středobodem vyprávění a spolu se specifickými scenériemi Saint Tropez a plynně představenými charaktery vytváří malý evropský kult 50.let. Film, jenž byl v mnohém průkopníkem. PS: Plážová scéna připomněla Odtud až na věčnost. ()
chcete znat recept, jak z niceho stvorit alespon prumerny film? staci najmout sexbombu a nechat ji cely film promenadovat na platne. verte mi, ze si vase dilko svoje priznivce najde. roger vadim tohle vedel a i kdyz obcas dokazal natocit i docela dobre filmy (barbarella), tentokrat si zcela vystaci s brigitte bardot a i kdyz se filmem tu a tam mihne i nekdo jiny (vetsinou jde o frantiky, kteri jsou pravdepodobne naklonovani, protoze vypadaji vsichni stejne) a pokousi se o dalsi pribehovou rovinu s curdem jurgensem , kterou ale radeji prejdeme mlcenim, vychazi nam spatny film s krasnou BB. a to neni uplne k zahozeni. ()
"Budoucnost - to je vynález, co kazí přítomnost." Mladá holka se chce bavit, užívat si a motat klukům hlavy. To je jasný a tak se dneska točí svět. V padesátejch letech to ale nebylo tak jednoduchý. Prudérnost všude, poslušnost samozřejmostí a panenství podmínkou. A najednou se zjevila Juliette. Holka dnešní doby, která si šla užít dne a nepřemýšlela o tom, jaký to bude mít zítra následky. Optikou tehdejší doby to musel být hrozně provokativní film. Já jsem si tedy užil každej provokativní pohyb Juliettiina těla a litoval jsem úplně všechny chlapy, který si připustila k tělu. Nechtěl bych být jedním z nich, mně stačilo se dívat. ()
Filmy o dětech mi nevadí - horší je, když se jako rozmazleně děcko chová dospělá hlavní hrdinka, která k mé smůle navíc po celou stopáž filmu skoro nezlezla z plátna. Nejparadoxnější na tom všem je, že jakkoliv se Bardotka chová na oko jako svobodomyslná a nespoutaná žena, celou dobu slouží výhradně jako prázdný sexuální objekt pro ostatní postavy i pro diváka. Sice nejsem nějakým skalním fanouškem feministické teorie filmu, ale v tomto případě je hlavní ženská role skutečně degradující. Zvláště když to srovnám třeba s tím, jaké mnohovrstevnaté a zajímavé postavy dokázal vytvořit třeba takový Bergman se svými dvorními herečkami jen o pár let později... ()
Galerie (39)
Zajímavosti (6)
- Jedná se o jeden z mnoha filmů, který byl zakázán Legií slušnosti. (Krissty)
- Navzdory protestům v různých městech USA i odsouzení ze strany Legie se film promítal. Zajímavý případ nastal ve Filadelfii v roce 1958 po soukromém promítání, kdy rada města rozhodovala, zda film povolí. Předvolaní majitelé kin obdrželi zamítnutí k uvádění pod pohrůžkou zatčení a zabavení filmu. Všichni poslechli. (Zetwenka)
- V tomto filmu si poprvé zahrály bikiny. (Brtniik)
Reklama