Režie:
Mikael HåfströmScénář:
Michael PetroniKamera:
Ben DavisHudba:
Alex HeffesHrají:
Anthony Hopkins, Colin O'Donoghue, Alice Braga, Ciarán Hinds, Toby Jones, Rutger Hauer, Marta Gastini, Maria Grazia Cucinotta, Chris Marquette (více)VOD (3)
Obsahy(4)
Nadpřirozený thriller, inspirovaný skutečnými událostmi, vypráví o studentu teologie (Colin O'Donoghue), který je poslán do Vatikánu studovat exorcismus, přestože o těchto kontroverzních praktikách i o své vlastní víře pochybuje. Jeho skepticismus se ale začíná rozplývat, když je přidělen k legendárnímu otci Lucasovi (Anthony Hopkins), jehož praxe zahrnuje tisíce exorcismů. Během obtížného případu, zdánlivě přesahujícího i schopnosti otce Lucase, je mladý seminarista konfrontován s fenoménem, který věda nedokáže vysvětlit ani ovládnout - a se zlem tak mocným a děsivým, že ho donutí pochybovat o všem, čemu věřil. (Magic Box)
(více)Videa (7)
Recenze (673)
Rozhodnutí v ďábla nevěřit neznamená, že ďábel neexistuje. Plamínek víry dříme v každém z nás (i když podle reakcí z kina začínám malinko pochybovat). Mikael Hafström zvolil zvolna plynoucí rozjezd a nenásilné vtažení do děje. Zlom nastává v okamžiku setkání Michaela Kovaka (jež je skeptický ke všemu nadpřirozenému – všechno má přece logické, čistě vědecké vysvětlení) a otce Lucase (nezdolného a též velmi neortodoxního exorcistu). Jedinečný A. Hopkins, který svým vnitřním nábojem, civilním projevem, a také s veškerou svou urputností využívá naplno postavy kněze, pro něhož je střet s bestiemi pekel každodenní hostií. Např. emočně vypjatá scéna náhlého skonu těhotné Rosarie, kdy zlomený otec Lucas prohrává svůj boj se zlem, nebo závěrečné vymítání démona Baala s tváří A. Hopkinse nenechá nikoho na pochybách o věrohodnosti jeho prožitků. K tomu připočtěme přitažlivé lokace, jako neustále bdělí Vatikán a hříšný Řím s jeho tajuplnými uličkami – povětšinou deštěm zkrápějícími, skrytými zákoutími a množstvím toulajících se čičinek, pro něž je Věčné město tím pravým rájem. ()
Nedá sa uprieť snaha o vytvorenie niečo iného, ako sme doteraz poznali. Inšpirovaný skutočnou udalosťou sa tvorcovia pustili do tajomného príbehu, ktorý však funguje len občas. Mám problém zo záverom, na druhej strane oceňujem stret skeptického mladého kňaza s duchovnou rétorikou v otázkach exorcizmu. ()
Miestami veľmi dobrá atmosféra, ktorá však bola vždy zabitá nudnou pasážou dlhých dialógov, ktorá nasledovala. Súhlasím s tým, že The Exorcism of Emily Rose bol film, ktorý bol na tom ďaleko lepšie... sklaniam však poklonu 74 ročnému Anthony Hopkins-ovi, ktorý to zahral geniálne. Alice Braga bola tiež príjemným oživením obsadenia, no ťahať nejaký "románik" ako bočnú dejovú líniu v horore mi príde trochu úchylné - viem si to predstaviť niekde v úvode, no v pasážach, v ktorých má gradovať atmosféra a divák má zo zatajeným dychom a zimomriavkami na chrbte hltať napätie, mi použitie podobných scén príde skôr ako neschopnosť scenáristu. Tento film mal na ďaleko viac ;) ()
Tak si katolíci zase po čase natočili nějaký svůj "horror". Podle skutečných událostí... Jasně. Vezmeme dva kněze a zbytek si domyslíme. Dějová větev s posedlou těhotnou náctiletou ještě šla, hlavně kvůli ní, protože její představitelka, na rozdíl od ostatních, alespoň něco předváděla. Závěr však působí veskrze uboze a směšně, což u horroru není moc dobře. Jako se film snažil potvrdit, že objeví-li se v horroru známé jméno, nebude to moc dobrá záležitost. A Hopkins filmu zrovna moc nepomáhá. ()
Proč točit pořád dokola jedno a totéž a točit to hůř a hůř, když už nám všechno pověděl Friedkin se svým Vymítačem ďábla, jehož atmosféra nebyla od jeho dob překonána, kde vymítání nahánělo husí kůži, která ve vás zůstala i dlouho po skončení filmu, aniž by se musel ohánět "true story" kecama?! Rituál se právě zařadil na první místo toho nejhoršího, co jsem o daném tématu viděl. První půle postrádá jakýkoli důležitý sdělení pro diváka (můžete koukat od poloviny a o nic nepřijdete), nehledě na to, že absolutně postrádá napětí, nebo něco, co by mě nutilo udržovat pozornost. Půlka druhá sice začne dejchat atmosférou, ani v jednom momentě mě ale nezasáhla. Snad je to hudbou, která se vůbec netváří hororově, možná nudnou režií bez špetky fantazie. Nutno ale říct, že film selhává jako celek (v tak debilnim provedení i Hopkins působí jako nula). Těžko se věří, že Rituál má na svědomí režisér parádního Ondskanu. To působil ale ještě v domovině (důkaz toho, že ne každej talent je rozenej pro Hollywood). ()
Reklama