Režie:
MadonnaKamera:
Hagen BogdanskiHudba:
Abel KorzeniowskiHrají:
Andrea Riseborough, Abbie Cornish, James D'Arcy, Oscar Isaac, Richard Coyle, David Harbour, James Fox, Judy Parfitt, Haluk Bilginer, Geoffrey Palmer (více)Obsahy(2)
Madonnino romantické drama se točí kolem dvou podivných vztahů. První románek vzniká mezi králem Edwardem VIII. a rozvedenou Američankou paní Wallis Simpsonovou, zatímco protagonisty druhého jsou vdaná dáma a ruský člen tělesné gardy. Když vezmeme v úvahu okolnosti, můžeme předem tušit, že ani jeden z obou vztahů nebude bezproblémový. (AMC Czech)
(více)Videa (18)
Recenze (62)
Prvních asi 10 minut vypadalo, že bude našlápnuto na pěkný historicky romantický snímek. Madonna by se ale spíš měla věnovat tomu, co jí jde nejlépe. Režie, potažmo scénář, je totiž prapodivně poskládaný z dvou podobných životních příběhů. Ani rádoby citové vypětí a emotivní okamžiky tady nefungují a pouto bohužel funguje pouze mezi dvěma hlavními představitelkami. Hudba byla vybrána skvěle, škoda, že tak dobře není zpracován celý snímek. ()
Madonna je sice slušná zpěvačka, ale režisérského křesílka se přeci jen neměla dotýkat. Tento film není dobrý. Je to takovej romantickej mišing se špatným střihem a divnou kamerou. Celé ty dvě hodiny jsem nevěděl, co se ve filmu vlastně děje. Jenom jsem zaregistroval, že jinak dobří herci tu hrají takový nezáživný postavy, které se zrovna milují, ale láska je jim zapovězena. Hotová romantická tragedie. ()
,,KTO JE W.E.?" ,,WALLIS A EDWARD PREDSA." __ V hodnotení budem benevolentný. To, čo ma lákalo na sledovanie tohto filmu, ktorého obsah som len zbežne tušil nebolo meno režisérky, ako skôr oceňovaný soundtrack oceňovaného, hoci ešte menej známeho a zatiaľ nedoceneného skladateľa, ktorého tvorbu rád vyhľadávam. Pokiaľ by som mal v prvom rade zhodnotiť hudbu, možno napísať, že na samostatné počúvanie je vďačnejším zážitkom než pri dopĺňaní jednotlivých scén, kde buďto príjemne vyčnieva, alebo je výrazne priehladná. Omnoho pozoruhodnejšia bola v tomto prípade strihová zložka filmu, ktorá ho až na prvú štvrť hodinku - počas ktorej sa divák trocha matne oboznamuje s dejom - pôsobí veľmi prehľadným dojmom, hoci by som podotkol, že sa ňou vykrýva istá plytkosť rozprávania, nakoľko viac menej duplicitne sledujeme identický príbeh zo súčasnosti s drobnými odtieňmi a ,,pozitívnejším" záverom. A napokon, čo si budeme vravieť, film je zameraný na ženské publikum a v globálnom hľadisku môže zaujať divákov zaujímajúcich sa o súkromné udalosti britskej kráľovskej rodine letmo predostreté v oceňovanej ,,Kráľovej reči". Zrejme som nezachytil hlbší zmysel pátrania hrdinky v súčasnosti, avšak výsledok vyslovene nezavrhujem aj keď znovu ho nepotrebujem vidieť. To sa mi stáva aj u iných, priemerne hodnotených filmoch. (355. hodnotenie, 49. komentár k filmu) ()
Ale zas takový zlo to nakonec nebylo. Sice trochu přestylizovaný, feministický á la žena trpitelka napříč stoletím a kontinenty, ale ku podivu co to pro mě skutečně nejvíc zabilo byla stopáž, film měl prostě končit tak ve svých dvou třetinách, neboť právě tehdy, světe div se a ke svému vlastnímu překvapení, jsem dokonce ještě uvažovala nad 3 hvězdama. Co ve filmu fungovalo až nečekaně výborě bylo prolínání rovin obou příběhů, to klobouk dolů, stejně tak byla výborná kamera, která tomu všemu dodávala (mylně a marně) jakýsi artový nádech. Ovšem moje největší plus filmu a dost možná jedna samostatná hvězda, je hudba, Abel je prostě Bůh, což už tak nějak tuším od Single mana. Co ovšem nefungovalo a mě osobně nechalo lhostejnou až téměř znuděnou, byl samotý příběh, a to zejméně ten ze století dvacátého. Ono je to prostě tím, že každý si tuhle lafstory natočil tolikrát a zároveň tolikrát jinak, že se vám těžko uvěří, respektive vůbec bude chtít věřit, že to takhle nějak vůbec mohlo být a vzhledem k té koňské dávce feminismu jdoucí ruku v ruce s W.I. a i častečně s W.II., toto madonnino poselství berete ještě víc s úsměvem, než byste byli bývali čekali. Totální zabiják pak je konec a jakýsi vrchol adorace k postavě Wallis ze strany Wallis, to už si seriózně říkáte, že Madonně fakt krutě hráblo a neví, co by dalšího ještě do diváka nahustila, aby ho donutila Wallise milovat, adorovat, a soucítit s ní za každou cenu, výsledek byl opačný, samozřejmě. Ale i tak, čekala jsem to horší, kdyby se to pořádně osekalo, mohl z toho být i průměrný film, překvapivě. ()
Čichám čichám averzi vůči Madonně, se kterou leckterý divák usedl již k projekci a nechal si tak mezi prsty uniknout požitek z originálně pojaté pouti za štěstím, vedoucí skrz Windsor, respektive jeho skandální love story mezi Edwardem VIII. a Wallis Simpsonovou, prostřednictvím jejich osobních předmětů i míst, kde pobývali. V bdělém snění, s velkým citem pro detail i hudební podkres, se mnohé relikvii dostává extra příběhu, upředeného fantazií s podkladem dobových událostí, vsazeného do nádherných prostor, promyšleně okostýmovaného, provoněného cigaretovým kouřem a doladěného luxusním ženským elementem. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (12)
- Madonna pro film napsala a nazpívala skladbu "Masterpiece". Po filmech Hledám Susan. Zn.: Zoufale (1985), Hledání vidiny (1985), Tváří v tvář smrti (1986), Kdo je ta holka (1987), Dick Tracy (1990), Velké vítězství (1992), S vyznamenáním (1994), Evita (1996), Austin Powers: Špion, který mě vojel (1999), Příští správná věc (2000) a Dnes neumírej (2002) se tak jednalo již o 12. snímek, ke kterému zkomponovala píseň. (mihran)
- Název W.E měl být původně pouze pracovním přízviskem. (Patw)
Reklama