Režie:
Richard FleischerKamera:
Ernest LaszloHudba:
Leonard RosenmanHrají:
Stephen Boyd, Raquel Welch, Edmond O'Brien, Donald Pleasence, Arthur O'Connell, Arthur Kennedy, Barry Coe, Ken Scott, James Brolin, William Redfield (více)Obsahy(2)
Agent CIA Grant pomůže československému vědci Janu Benešovi utéct do Spojených států. Avšak tam Beneše málem zabijí nepřátelští agenti a vědec zůstane v kómatu s poraněným mozkem. Americká armáda má eminentní zájem na tom, aby Beneš žil. Vědec totiž zná způsob, jak vyřešit problémy spojené s novým vynálezem, použitelným v armádě i v lékařství. Tím vynálezem je schopnost zmenšit věci i lidi na velikost mikrobu a dopravit je například do lidského těla. A právě to nyní tým specialistů udělá. Grant se musí jako bezpečnostní dohled přidat ke čtyřem odborníkům, kteří jsou ve speciální ponorce dopravení injekční stříkačkou do Benešovy tepny. Jejich cílem je proniknout do vědcova mozku a tam laserem uvolnit nebezpečnou krevní sraženinu. Jenže brzy nastanou nečekané problémy. Pro výpravu miniaturních vědců začíná závod s časem, s Benešovým imunitním systémem i s neznámým sabotérem… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Jako malou mne film fascinoval, byl to jeden z prvních, které jsem viděla a zanechal ve mně hlubokou stopu. Putování lidským tělem a vše uvnitř ve mně vzbuzovalo bázeň a nadšení, měla jsem pocit, že nic tak fantastického jsem ještě neviděla. Jenže je to skoro čtyřicet let a film nějak vyčpěl, nedávno jsem si říkala, proboha, co jsi na tom viděla. No právě, uběhlo těch čtyřicet let, to je ono. Pro dnešní děti už nesledovatelná pohádka, ba ani pohádka, těžko zařadit.Ale za ten tehdejší zážitek... ()
Být dítě, zcela bych Fantastickou cestu žral. Odhlédneme-li od dneska roztomilé trikové naivity (i když, na svou dobu), dostáváme sci-fi se zajímavou myšlenkou, povedeně napsanými postavami (ač někteří jsou dnes již poněkud klišé) a vynikající dynamikou vyprávění. A teď ty triky - v roce 1966 (dva roky před Kubrickovým filmem 2001: Vesmírná odysea) muselo být takovéhle zpracování vizuálních efektů neuvěřitelným zážitkem. P.S.: Kdo by nechtěl, aby mu v žilách kolovala Raquel Welchová? (Pravda, největší slabinou filmu je, jak je Raquel POŘÁD oblečená...) ()
Zábavné a občas místy drsné dobrodružství od režisérského chameleóna Richarda Fleishera. Přestože si z tehdy technicky progresivního snímku zub času pořádně ukousl, efekty zůstávají stále parádní, Raquel Welch navždy krásná a technologie zmenšování je pořád ještě utopie. Děj i díky hodinové šibeniční lhůtě pádí nesnesitelně rychle dopředu a filmu tak nechybí napětí. Celkový dojem dotváří vynikající hudební doprovod. Mezi nejlepší sci-fi snímky 60. let se Fantastické cestě zařadit nepodařilo, nicméně fanoušky žánru rozhodně nezklame. ()
Asimov novelizoval scenar (nikoli naopak, jak by se mohlo zdat) a snazil se napravit velke chyby na konci, ktere film srazi dolu. Jinak je ale namet velmi zajimavy a i technicke zpracovani lze po 40 letech brat jako velmi kvalitni, ne nadarmo za ne dostali oscara. Film si primo rekl o spoustu predelavek a parodii, od daleko komedialnejsiho Innerspace, po Simpsnovi (skoda, ze Rachel nebyla rozleptana kombineza steje jako Marge). A nesmim zapomenout na velmi povedenou stejnojmenou hru na Spectru. 65% ()
Ideologií zatížená "taškařice", která má svým vyprávěním ze všeho nejblíže k tradici Verneovských "voyages extraordinaires" - skupina vědců v neznámém prostředí, plném tajuplných nástrah, kterým musí projít především za pomoci vlastní intelginece a technického vybavení. Metafyzika se tu rozpouští v (pseudo) vědeckých argumentech ("Práve vstupujeme do lidské mysli..."), nebo lépe řečeno je nahrazena metafyzikou novou, vzešlou právě z obdivu k čiré technologii. Věda jako dobrodruh nového věku. ()
Galerie (98)
Zajímavosti (16)
- Pulsujících efektů dosahoval vrchní kameraman Ernest Laszlo použitím sotisfikovaných mnohobarevných světel za průsvitnými dekoracemi. (Epistemolog)
- Původní příběh se odehrával v devatenáctém století a měl být jakýmsi verneovským dobrodružstvím. Harry Kleiner, který napsal předlohu, zachoval z povídky podle Otto Klementa a Jerome Bixbyho jen myšlenku miniaturazice a přesunul děj do studené války. (Epistemolog)
- Isaac Asimov prohlásil, že filmový scénář má řadu logických chyb a dostal povolení je při přepisu do paperbacku předělat. (Terva)
Reklama