Režie:
Jerzy SkolimowskiKamera:
Adam SikoraHudba:
Pawel MykietynHrají:
Vincent Gallo, Emmanuelle Seigner, Phillip Goss, Nicolai Cleve Broch, Stig Frode Henriksen, David L. Price, Klaudia Kąca, Dariusz Juzyszyn (více)Obsahy(1)
Tříčlenná hlídka amerických vojáků v Afghánistánu je v nepřehledném terénu zabita příslušníkem Talibánu. Američané vraha dopadnou a po nezbytném časově-prostorovém zmatení vězně neúspěšně vyslýchají. Při dalším převozu dojde k nehodě dodávky, a Afghánec se tak s pouty na nohou, bosý a v křiklavě zbarveném vězeňském mundůru ocitá tváří tvář nelítostné zimní přírodě jemu zcela neznámé evropské země. Jeho věznitelé jsou mu v patách. (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (32)
Dvě hvězdy za toho maníka, který si fakt zkusil, co je to přežití v extrémních podmínkách. A třetí hvězda už je jen za to dotvoření celého příběhu, atmosféry a za tu zimu. Jinak i na krátkou stopáž dost dlouhé a roztahané. Výhodou může být, že je zde tak 10 vět, které navíc zvládnou přežvýkat i méně zdatní angličtináři. Zbylých 5 vět je rusky... 45% ()
Kamerové cvičení na téma akční zima, u něhož je i přes poměrně krátkou stopáž a jednoduchou zápletku příliš mnoho nelogičností. Především pak pohádka o pomoci od neznámého člověka, který cizího a na první pohled nebezpečného chudáka ubytoval, ošetřil, pohostil, daroval mu dceru, ženu, šperky a jediného koně na cestu, je jen těžko uvěřitelná. Pochvalme alespoň výborný zvuk (5.1) a dostatek akce. ()
Čtvrtou hvězdu dávám pouze za snahu a originalitu. Film rozhodně není banální a podbízivý - minimum slov, surové násilí a zoufalost, mlhavé snové sekvence, poutavé halucinace, antihrdina v podobě blízkovýchodního teroristy prchajícího zasněženými polskými lesy, krásná závěrečná scéna. Uhozený plakát, špatné postsynchrony. V kontextu středoevropské kinematografie jde rozhodně o unikátní počin, což ale bohužel nezachraňuje fakt, že se film místy dost vleče a tápe. Můžete to risknout. ()
Pořád jsem doufal, že Skolimowski se snaží říct něco víc - a ono ne. Navíc mi vadily všechny ty nelogičnosti (proč zrovna do Polska?, proč vlastně utíkal, když mu muselo být jasné, že v cizím prostředí nemá šanci?, proč ho vzala domů, když jistě vojáci rozhlásili, že po lesích běhá ozbrojený a nebezpečný vrahoun? atd.), a jinak mi čím dál víc po pravdě vadilo, že tenhle chlap nezhebl už v poušti, když na něho vystřelili raketu. Jestli jsou tam nějaké hlubokomyslné třecí plochy, nijak na mne nevystrčily růžky, a ty, co se možná nabízejí, mi přijdou jako schvalování vražd a masakrů v rámci pochybného pokusu o přežití. Jaký je pak rozdíl? ()
Proč odpad? Jednoduchá odpověď - Protože, aby nějákej povstalec zabíjel lidi a prožezal se všim, co mu vlezlo do cesty, to já nepodporuju! Tento film byla zbytečná investice a nesmysl! Takovejhle Sr*čka by dostal olovem do hlavy tak rychle, že by to ani nestačil zaregistrovat! Prostě neskutečná sra*ka! 0% ()
Galerie (25)
Photo © Tribeca Film
Reklama