Režie:
Sean DurkinScénář:
Sean DurkinKamera:
Jody Lee LipesHrají:
Elizabeth Olsen, Hugh Dancy, Sarah Paulson, John Hawkes, Brady Corbet, Christopher Abbott, Maria Dizzia, Louisa Krause, Julia Garner, Lauren Molina (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Martha (Elizabeth Olsenová) po dvoch rokoch utečie zo sektárskej komunity a snaží sa vrátiť späť do normálneho života s pomocou sestry a jej manžela. Pobyt v sekte ju však príliš poznamenal, začína trpieť paranoidnými stavmi a prestáva rozoznávať sny od reality. Má ešte nejakú nádej, alebo už je príliš neskoro? (TV JOJ)
Videa (22)
Recenze (93)
Díky precizně vybudované a tíživě znepokojivé atmosféře je divák neustále v nejistotě, obklopený pocitem blížící se tragédie. Pravidelné střídání různých časových rovin se po čase z důmyslného přecházení stává předvídatelným prvkem, který filmu spíše škodí, ale díky precizní vybudovaným záběrům a kamerovým jízdám jde o nadprůměrnou sondu do nitra zmatené, životem poznamenané ženy. ()
Silný existencialní horor s hodně tísnivou atmosférou. Skvělé obsazení s přesvědčivými hereckými výkony a krásné kamerové dějové přechody. Hodně nepříjemný film, který k podobné tématu přistupuje v podstatě nejlepším možným způsobem. Méně opravdu je někdy více. U některých scén jsem už čekal, kdy se v pokoji začne zjevovat temná postava s dlouhými vlasy do čela, a s začne strašit hlavní hrdinku. To by ale byla úleva, protože by pak člověk z podobného archetypu mohl předpokládat další vývoj. Skličující zážitek. ()
Slušně natočený minimalistický softpsychothriller, skvělá kamera, slušné herecké výkony... ale podruhé už bych si to nepustil. Nevadilo mi že to bylo pomalé, naopak mám pomalé filmy (někdy) rád, vlastně se mi to celkem líbilo, jako debut to bylo myslím velmi povedené, s povedenou atmosférou... Ale na čtyři hvězdy mi to zkrátka nepasuje, bylo tam jaksi příliš málo děje, když to řeknu povrchně. ()
On to není vůbec špatný film. Většina lidí ale nejspíš nezkousne absenci nějakého smysluplnější děje. Škatulka thriller je dobrý hoax, protože zde není žádný zvrat, žádné rozuzlení, ba ani žádný závěr. Příběh přešlapuje a mizí kdesi v dáli, tak jako pohled zbloudilé Marcy, jejíž osud a vnitřní pochody zůstanu utajeny už nejspíš navěky. Ikdyž ono "navěky" by nebylo vůbec zlé, pokud by šlo alespoň v závěru trochu víc cítit. Film totiž končí tak, že prostě a náhle jen přestane přešlapovat. Odnesl jsem si však poselství. A to, že žádná společnost není horší či lepší než ty ostatní, protože žádná vás nepřijme cele takového, jaký jste. Každá vás bude chtít zotročit přemírou norem a pravidel. A mně tohle poselství i docela stačí. 66% ()
Vzbudit se a být sodomizován rachitickým Brucem Springsteenem, který o vás pak napíše krásný šlágr? Některým uživatelům by to prospělo, nejdřív do ucha a pak do voka. Hnusný, dusivý, schizoidní debut člověka, který před sebou klidně může mít stejně zářnou budoucnost jako PTA, na nějž jsem si při sledování tohoto dívčího existenciálního hororu párkrát vzpomněl. To, co Durkin vyvádí s předkamerovým prostorem (mezi námi pseudoinetelektuálním nýmandy se tomu říká mizanscéna - scéna pro mizantropy) považuju za bezprecedentní podpásovku s cílem máchat diváka v podexponovaném blátě agónie, nejistoty a schízy. Dávám pět, protože mám rád, když film skončí a já mám chuť si vysprchovat mozek. Protože svět už je takovej. Víc až umřu. Jeden z filmů roku. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (18)
- Elizabeth Olsen a Sarah Paulson si sami vymysleli pozadie svojho vzťahu, takže hoci je to pre diváka nejasné a vágne, vo svojich vzájomných rozhovoroch o minulosti oni dve presne vedeli, o čom hovorili. (Arsenal83)
- Odborník na deprogramovanie Rick Alan Ross označil tento film za "zlatý štandard" filmového zobrazovania sekty vo videu Vanity Fair. (Pat.Ko)
- Formou sa film inšpiroval snímkami ako Rosemaryino dieťary (1968), 3 ženy (1977), Klute (1971), Interiéry (1978) a Svadba podľa Margot (2007). (Arsenal83)
Reklama