Režie:
Roger VadimKamera:
Claude RenoirHudba:
Charles FoxHrají:
Jane Fonda, John Phillip Law, Anita Pallenberg, Milo O'Shea, Marcel Marceau, Claude Dauphin, David Hemmings, Ugo Tognazzi, Antonio Sabato, Joan Greenwood (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Barbarella (Jane Fonda), mezihvězdná zástupkyně Země 41. století, má za úkol najít vědce jménem Durand Durand z planety Tau Ceti. Durand Durand vynalezl mocnou zbraň Positronic Ray. Země je nyní mírumilovná planeta a zbraně jsou pro pozemšťany něco zcela neslýchaného. Tau Ceti se zdržuje v neznámé oblasti vesmíru, kde je velmi pravděpodobné, že zbraň padne do nesprávných rukou. Barbarella se v psychedelické vesmírné lodi plné okouzlujících oblečků vydává na Tau Ceti, kde bohužel ztroskotá. To jí ovšem nebrání, aby pomalu ale jistě vědce vystopovala. Přesouvá se z jedné exotické lokality do druhé a při plnění svého úkolu objevuje kouzlo mezihvězdného sexu. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Boze to byla ale uchylarna. Clovek nevi, jesli to tvurci mysli vazne nebo jesli se ma smat. Jane Fonda jako Barbarella hraje dost hrozne, ale je fakt sexy a kazdymu za odmenu nabizi, ze ho opicha, takze pohoda. Ostatni herci jsou taky strasny, ale sem tam je nekdo aspon vtipnej. Triky jsou proste stary, v ty dobe to ale musel bejt jen lepsi prumer. Jinak, aspon ze pribeh je docela slusnej. A ted se dostavam k nejvetsimu problemu - hudba. Ta je naprosto perfektni. Problem je, ze se absolutne nehodi do tohohle filmu a spis by sedla treba do Austina Powerse. Nemuzu rict, ze bych se nebavil, ale je to proste desna kokotina, takze jen 3*. ()
WTF na najvyššej úrovni. Vysokorozpočtové porno z ktorého niekto omylom vystrihol erotické scény. Ale je to zábavné a nie, že nie. V roku 40 000 je antigravitačná agentka vyrušená zo svojho spánku, aby zachránila svet pred zlým vedcom s menom Duran Duran (áno, odtiaľ pochádza názov slávnej kapely). Spozná pritom mimo iné aj krásy fyzického zbližovania. Znie to divne? To rozhodne áno. A v samotnom filme je toho omnoho viac. Klasik Roger Vadim (... a Boh stvoril ženu) natočil podľa predlohy Jean-Claude Foresta za obrovské peniaze niečo, čo pôsobí ako vysoko-rozpočtové porno, z ktorého niekto omylom vystrihol všetky erotické scény. Jane Fonda sa vďaka tomuto kúsku stala sexsymbolom a samotný film kultom, ktorý mal s odstupom času potrebu každý vidieť (dokonca aj u nás sa mu podarilo prejsť cez cenzorov). Ideálna kulisa k nejakej akcii s množstvom alkoholu. ()
Sci-fi/fantasy porno bez sexu. Dostanete len súbor predsexových a posexových scénok, v ktorých sa odohrávajú blbé dialógy blbých postáv. Jane Fonda v krátkych intervaloch strieda viac či menej sexy oblečky, vytŕča prdelku a sem tam aj prsia. Z Barbarelly plačú všetky feministky sveta. Feministky za ktoré Jane Fondová tak usilovne neskôr bojovala. No ona bojovala za kdekoho. Napríklad za indiánov, ktorí ju prosili, aby to nerobila, pretože je skutočne pravou blondýnkou. Vizuálne to na prvú dobrú pripomína československé sci-fi pokusy z príbuznej filmovej éry, alebo o desaťročie mladšieho Flasha Gordona. V roku 1968 vbehla do kín Planeta opic, takže akékoľvek hlášky typu, že na svoju dobu, bola Barbarella...si môžete strčiť viete kam. ()
,,Sexem za záchranu vesmíru" Barbarella je hóóódě ulítlý trash, který stojí na překrásné Jane Fonda. Ten její titulkový striptýzek? Mňam. Takhle by měl začínat každý film. Problém je v tom, že i přes krásnou hrdinku, pár hlášek, hezké kostýmy a pár dobrých nápadů (Stroj, který popravuje rozkoší) je to docela nuda. Velký podíl na tom má fakt, že samotná postava Barbarelly nemá žádné opodstatnění a není vůbec hybatelem příběhu. Věc se má asi tak, že Barbarella někam jde a propadne se někam, tam jí zachrání nějaký statný chlapík, který jí hned po záchraně přefikne a Barbarella jde zase dál a zase se někam propadne... Ale co. Všechno je to správně barevné, ulítlé a vezoucí se vlně sexuální revoluce, takže proč se na to zlobit. Kolem a kolem to vidím na 3*, kdyby to chvílemi nebyla velká nuda, tak mohla Barbarella pomýšlet na mnohem lepší hodnocení. Btw. hodně mi to připomínalo nedávno viděného Flashe Gordona ,,Nemůžeme to dělat postaru. Nechci porušovat tvoje tradice." ()
Kdokoli, kdo se jen trochu víc zajímá o postavu Rogera Vadima, musí kategoricky odmítnout představu, že by v případě Barbarelly šlo o záměrnou parodii žánru nebo naopak o vážně míněný film, který se tvůrcům vymkl z rukou. Vadim jednoduše chtěl natočit odlehčený softerotický snímek v kulisách komiksového scifi světa. A to se mu s pomocí mladistvých vnad Jane Fondové taky podařilo. Není to dobrý film, ale má tak zábavně pokleslou až brakovou formu, že leckoho může přitahovat. Na scifistickém žánru skutečně pouze parazituje. Fondová účinkování v Barbarelle považovala za větší chybu než všechny své rozvody a milostné avantýry dohromady a vzhledem ke své feministické orientaci měla vlastně recht. Film je jedním z komerčních důsledků krize filmového průmyslu 60. let, kdy se hledaly nové formy vyjádření a taky meze možného. Erotika ve filmu obsažená dnes působí beznadějně směšně a naivně, ale jen o několik let dřív by se takový film vůbec nedostal do distribuce. Celkový dojem 30 %. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (16)
-
Úvodní scéna – svlékání kombinézy, fungovala následovně: Kabina kosmické lodi byla postavena v ateliéru obráceně, tedy vzhůru nohama, takže směřovala nahoru ke stropu obrovského zvukového studia. Místo podlahy byla na dekoraci umístěna tlustá skleněná deska a kameru zavěsili technici na konstrukci tak, že zabírala kabinu pod sebou skrz tuto skleněnou „podlahu“. Jane Fonda pak musela vyšplhat po žebříku na sklo, aby byla v záběru nad kabinu a celá situace tak vytvářela iluzi, že se vznáší ve vzduchu. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život]
(Pavlínka9)
- Legendární komiksový český plakát k filmu navrhl Kája Saudek. Na vlaštovce vlevo se dokonce objevil nápis "Muriel a Andělé" odkazující k prvnímu dílu jeho nejslavnějšího grafického románu, který vytvořili společně se scenáristou Milošem Macourkem. (Shaqualyck)
- Zpětně nahlíženo je neuvěřitelné, že tento snímek zakoupila Ústřední filmová půjčovna v době, kdy vidět americký snímek v televizi či v kině bylo svátkem. Film je navíc plný erotických scén a jedná se o komiks, který byl vnímán totalitním režimem jako typicky americký úpadkový žánr. (sator)
Reklama