Obsahy(2)
Carlos vypráví o životních osudech Ilicha Ramíreze Sáncheze, jenž byl po dvacet let nejhledanějším teroristou na světě. Mezi lety 1974, kdy se v Londýně pokusil zavraždit britského podnikatele, a 1994, kdy byl zatčen v Chartúmu, prožil několik životů pod mnoha pseudonymy a prošel si všemi spletitostmi mezinárodní politiky té doby. Kdo byl Carlos, jak se jeho propletené a mísící se identity propojují, kým byl, než se bezhlavě vrhl do svého nekonečného boje? (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (58)
V prvom rade som rád, že som sa na to po určitom čase dodíval... za druhé, určitá skupina ľudí by sa na tento film nemala vôbec dívať, pretože v danom prevedení a v prevedení famózneho Édgara Ramíreza mi to miestami pripadalo, že byť terorista v danej dobe môže byť v celku "fun" (samozrejme na dnešné pomery to tak nie je milé deti). Miestami, podotýkam "miestami" som sa občas nudil, ale ako celok 7-8/10 ()
O Carlosovi jsem četl knížku, abych se trochu dopídil, jak to bylo. Nenávidím ty americké filmy, které si vypůjčují jeho jméno a točí absolutně nesmyslné děje. Film začíná tím, že upozorní na fikci, kterou museli spáchat při natáčení pro nedostatek důkazů, ale z toho co je mně (široké veřejnosti) známo je to nejpůsobivější a nejvěrohodněji natočený snímek, jaký jsem kdy viděl. Navíc na dokument jsou tu opravdu kvalitní herecké výkony. Nemůžu si to vynachválit. V této kategorii absolutní špice!. 99% ()
Carlose sráží televizní nafouklost, 330 minut neutáhne ani výtečný Ramirez (tedy, ona to spíš neutáhne postava Carlose). Po Veřejném Nepříteli další francouzská pecka, která stejně jako on dokáže zabavit a vyvolat svým stylem nostalgii po kriminálkách sedmdesátých let (i s typickým pocitem, že být vrah je vznešené, skvělé a člověk si u toho hodně zašuká), ale hloubky Baader Meinhof Komplex nedosahuje. ()
Navzdory liposukci má Carlos pořád zhruba hodinu nadváhy. Nebo dvě hodiny podváhy, záleží, z jaké strany to vezmeme. Každopádně jako film příliš dobře nefunguje, protože popisuje až příliš dlouhý časový úsek za použití spartánské výpravy a ne zrovna citlivého střihu. Ramíréz je boží, ale hlavně způsobem, jakým pracuje se svým tělem. S psychikou je to horší a Assaysovo dílo to přibližuje Edelovu Baader Meinhof Kompexu. Což však není žádná výhra, protože proti štíhlému a mrštnému německému atletovi se tenhle otylý Venezuelan nemá šanci vyšvihnout nad průměr - ta "televiznost" mu bere kyslík. ()
Nebylo to vůbec špatné, zvlášť, když se jedná o televizní film. Nicméně z podobného soudku a ze stejného období mě víc zaujal Baader Meinhof Komplex. O tom, jaký Carlos byl nebo nebyl se dá spekulovat, stejně tak o jeho činech. Vše máme pouze z vyprávění nebo jsou to pouhé domněnky. Assayas tu Carlose ukazuje jak zbrklého, namachrovaného zabijáka, který je neustále peskován "nadřízenými". Jaká byla asi realita? ()
Galerie (55)
Photo © Polyfilm
![Carlos - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/163/963/163963010_37a552.jpg)
Zajímavosti (2)
- Režisér Olivier Assayas původně do seznamu doprovodných skladeb vložil písně skupiny The Feelies. Její členové ale protestovali proti jakémukoli spojování svých skladeb s terorismem. V důsledku toho bylo použito několik písní kapely Wire. (vangobseck)
Reklama