Reklama

Reklama

Náš den přijde

(festivalový název)
  • Francie Notre jour viendra (více)
Trailer

Co uděláš, když jsi dospívající zrzavý budižkničemu, který až na jednoho staršího chlápka nemá kamarády? Když tě všichni nenávidí a nejvíc ze všeho tvoje vlastní rodina? Když se ti všichni kámoši vysmívají? Odpověď: Ty a tvůj ubohý kumpán seberete všechny svoje prachy, koupíte si sportovní auto, elegantně se oháknete a zamíříte do země zrzavých, do Irska. Co ale začíná jako hledání ideálu se promění v divoké řádění plné nenávisti, násilí a sebedestrukce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Bez jakékoliv ironie - zajímalo by mě, kolik z těch, co hodnotili pěti hvězdami, má narudlou barvu vlasů :). V komentářích se to hemží slovy jako "zběsilá jízda", ale po shlédnutí jsem si připadal jako vyvrženec, viděl jsem totiž poněkud rozplizlou story s nahodilým scénářem, proloženou několika "no reason" násilnostmi. Mám rád filmy jako Oldboy, kde má pomsta a revolta smysl, ale proč bych měl fandit dvojici zakomplexovaných týpků, kteří se chovají jako hovada? Gavrasův nihilistický styl je mi krajně nesympatický a tady se mu navíc, na rozdíl od videoklipů, nepovedla ani synchronizace hudby s obrazem, což mě dost zklamalo. Zapomenutelný průměr s dvěma výbornými herci. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Vzpoura zrzků. Schizoidní jízda, která začíná jako černá komedie a končí jako čirý výplod šílenství - mizantropií, terorem, pudem smrti. Sžíravý kontrapunkt soudobé "sociální" selanky a přitom film, co vidí do problematiky xenofobie a společenské segregace až překvapivě hluboko. Výkony ústřední dvojice nelidské, režie naprosto epesní. Gavras je člověk s fantazií ve zcela jiné dimenzi, než by to člověk očekával. Že bude film o dvou sociopatech, co terorizují nevinné, místy v pravém slova smyslu romantický (fiktivní prostor úniku před skutečností, nikoli dojení diváka), bych skutečně nečekal. I když ten Rachmaninov v úvodu napovídá, že tohle bude něco zrůdně krásného. A je. Top 5 roku 2010. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Prapodivný film, jehož scénář nejspíš napsal ufon (a to patrně zrzavý), protože postavy se chovaly nesmyslně brutálně a agresivně. Možná to bylo podobenství o dvou nešťastnících, kterým svět dával jen kopance, a proto se rozhodli, že je načase začít prosazovat svoje vlastní pravidla. Jenomže je to zbytečně surové, nevěrohodné, pokřivené a často i protivné. Možná jsou oba dva blázni, i to by mohlo fungovat, kdyby se ostatní lidé pravdivě odkryli podle toho, jak se k nim budou chovat. To ale nenastane. Ostatní lidé téměř nemají prostor, jsou jen zaměnitelnými figurkami, na kterých hlavní postavy zkoušejí svou čím dál zběsilejší agresi a nechutně přehlíživou nadřazenost. Jednoduše řečeno: celé mi to připadalo jako blábol. /28. 4. 13./ ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Francouzská verze Jesseho Eisenberga a ostřílený profík na role drsných chlapů, Vincent Cassel spolu podnikají jízdu napříč Francií plnou anarchie a násilí. Pokroucené charaktery obou mužů jsou odrazem současné společnosti a dokonale ukazují, jak lehce se z utlačovaného outsidera může stát násilník pod křídly "dobrého" učitele. Všechny potlačované Rémyho emoce, křivdy a vztek se tak během jejich jízdy začínají dostávat na povrch a ukazují svou odpornou sílu. V roli krásného hotelového poslíčka jsem poznala Pierra Boulangera, jehož si pamatuju z Můj učitel Ibrahim. Bylo mi ho docela líto. Šílená doba nutí lidi k šíleným činům. Šílení lidé vytváří šílenou dobu. Nekonečný kolotoč, který se nikdy nezastaví. Náš den přijde je jedním z těch filmů, které stačí vidět jednou. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Akýsi guru psychoanalýzy ( Vincent Cassel ) vytvára klamstvami, zavádzaním a manipuláciou situácie, ktoré majú pomôcť mladému mužovi v sebavedomí a zbaviť ho komplexu z ryšavosti ( sám psychológ je ryšavý ). Ten sprvu nechápe asertivite, ale rýchlo sa učí, až prekonáva svojho učiteľa. V domnení hľadania identity, pravidiel a svojho sna sa obaja muži dopúšťajú trestuhodného správania. Kontroverznosť filmu zachádza ďalej a ďalej a snaží sa rúcať všetky zvyklosti zväčša nekorektným spôsobom. Dotýka sa rôznych spoločenských tém ako xenofóbia, antisemitizmus, homosexualita, vlastenectvo, násilie, psychologický terror ( nezabudnuteľná scéna vo vírivke ). Nehľadá východiská, všetko necháva na divákovi, jeho vnímaní a chápaní. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama