Reklama

Reklama

Dylan se snaží skloubit časově náročnou práci novináře se vztahy, práce ale pokaždé vítězí a zanedbávané přítelkyně se s ním brzy rozcházejí. Podle poslední expřítelkyně je Dylan emocionálně nevyspělý a bezohledný k citům druhých lidí. Podobný problém má i bystrá a půvabná Newyorčanka Jamie. Také jí žádný vztah nevydržel. Dylan i Jamie přísahali, že už se nebudou k nikomu citově vázat, aby si ušetřili další zklamání, a namísto hledání lásky si budou jen nezávazně užívat. Krátce poté přijíždí Dylan do New Yorku, aby se ucházel o místo uměleckého ředitele populárního časopisu CQ. Jamie pracuje pro CQ jako „lovec mozků“, jejím úkolem je přesvědčit Dylana, aby práci přijal. Z obchodních partnerů se brzy stávají přátelé, z přátel milenci. Nezávazný sex „bez emocí“ a jakýchkoliv očekávání se ale komplikuje, s láskou Jamie ani Dylan nepočítali... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 104)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pochybuji, že mohu k tomuto filmu sdělit cokoli, aniž bych nosil dříví do lesa. Za sebe tak prostě jen napíšu, že mě tahle romantická komedie hodně bavila, a považuji ji za nesmírně nápaditý a zábavný film, který patří v rámci žánru k tomu nejlepšímu, co jsem za poslední dobu viděl. K jistým klišé či trapným momentům ve Friends with Benefits jsem shovívavý a blahovolně nad nimi mávnu rukou. Tenhle biják je totiž tak nabitý odzbrojující nápaditosti, která nepoleví ve svém zběsilém tempu od první scény po závěrečné titulky, že bych byl vrcholný pokrytec, hodnotil-li bych méně jak 4 hvězdami. Když si k inteligentním replikám a výtečnému hereckému obsazení připočtu i sebeshazující momenty, jimiž si tato komedie utahuje z vlastního žánru (který povýšila na nový level), mohu si jen přát, aby se točilo víc takhle zábavných a skvělých filmů pro chvíle, kdy chci intelektuálně vypnout a prostě se pobavit u bytostně amerického slaďáku s happy endem. Bože, jak já miluju Ameriku. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Určitá mazanost tohohle filmu spočívá v tom, že začíná koncem a končí začátkem. Jinak řečeno první půle staví na sexu bez emocí (svazek), zatímco druhá půle na emocích bez sexu (balení). Vzhledem k tomu, že každá romantická komedie řeší principielně totéž – jak co nejlépe oddálit sňatek dvou lidí – není od věci tvůrce za tento jejich originální přístup k žánru pochválit. Co víc, zejména první půle, kde postavy reflektují všelijaké romantické klišé, představuje dokonalý ekvivalent ke Stallonovým Expendables, které také holdují sebereflexi na místo tuposti. Zatímco Kamarád taky rád v této první půli vlastně ukazuje, že to, co se stane v romantických filmech po závěrečném polibku, se nazývá porno (odtud sex bez emocí), Expendables analogicky říká cosi o tom, co se přihodí akčním hrdinům po konci kariéry. Skvěle tomu napomáhá i casting herců, jelikož Timberlake z pozice profesionálního hudebníka může cosi přínosného vyslovit ve věci ohraných hudebních postupů v romantických filmech, kdežto protřelá a permanentně nad věcí Mila Kunis prostě není typ holky, který můžete coby scénárista cpát do pusy nějaký klišé, naopak (viz její role zasvěcovatelky oproti nepoznamenané Natalii Portman v Černé labuti) – ta holka proti těm klišé svou náturou a zkušenosti bojuje, nějaký romantický oblbováky na ni neplatí, je to holka na sex, což pochopí i ten dětský onkolog. Vtip je samozřejmě v tom, že o co více se v těhle filmech v první půli reflektuje, o to více do toho postavy spadnou v půli druhý, tudíž konec Expendables zaplácne obří akční sekvence, z níž se musí drolit omítka i na faře v Havířově, a tady se zas vystavují tak intenzívní emoce, že i New York je příliš malý na tak velkou lásku. Jako by si tvůrci chtěli dokázat, že vedle reflexe zvládají i to, co reflektují - že nejsou jako autor Kámasútry, který byl údajně panicem, nebo autoři knížek o akciích a investování, kteří nevydělali 90% všech svých peněz na samotném investování, ale, jak se někdy sarkasticky dodává, právě na těchto publikacích a seminářích, které pořádají. ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Jasne že to tu už bolo, ale je to natočené štýlom, pri ktorom sa skrátka nedá nudiť. Herecké obsadenie je lepšie ako Reitmanov Kutcher s Natálkou a dokonca to mi to príde aj trošku dospelejšie. Skrátka prirodzenejšie. Fajnové dialógy, ktoré majú šťavu, sú dynamické, zábavné, trefné a nenudia. Rovnako ako hlavný herci, ktorý to zahrali perfektne. Na Milu Kunis sa kuká nádherne, však je aj na čo a sympaťák Timberlake je rozhodne veselší a vtipnejší ako Kutcher v No Strings Attached. Skratka zase mix, ktorý tu už bol, ale zase podaný inak a tento krát príjemne na vysokej úrovni. 89% - 4* ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Rozjezd je spickovej. Romanticka komedie bez obvyklejch klise a dojemnejch vylevu, kde se pro nejaky to fuck nejde daleko, hlavni hrdinove si to neustale rozdavaj a pobihaj polonahy, film se riti skvelou rychlosti, hlaska strida hlasku, pohodova hudba, super sympaticky herci. Jenze jak uz to tak bejva, nekdy pul hodiny pred koncem se to zadrhne a zacne to hrat na typicky romanticky klise, postavy se zacnou trapit a udobrovat se a veskera svezost, nadhled a sviznost jsou pryc. Fakt je desna skoda, ze si film neudrzel tempo az do konce, jinak bych to oznacil za jednu z nejlepsich romantickejch komedii tohohle roku, takhle bohuzel jen lepsi 4* a dvojka Kunis - Timberlake je naprosto dokonala. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

V úvodu filmu dává režisér Will Gluck sbohem hrdince své zdařilé „hughesovky“ Easy A (překvapivé cameo Emmy Stone). Od nevyzrálé středoškolačky přechází k dospělým postavám, které berou sex za přirozenou součást života a podmínku vlastní spokojenosti. Vypíchnul bych „vlastní“, neboť žádné city, pouze uspokojení tělesné potřeby je důvodem, proč Dylan a Jamie skončí v jednom bytě, v jedné posteli. Oproti hrdinům konzervativnějších romantických komedií nemají ostych na rovinu nadhodit, co od druhého vyžadují. Dávno pryč jsou časy, kdy TO, neustále visící ve vzduchu, nikdy nebylo vyřčeno (onen „Lubitsch touch“). Friends with Benefits svým divokým tempem během první poloviny přesto dávají vzpomenout na klasické screwball komedie (včetně pěkné práce s kontrasty mezi pohlavími i městy NY a LA), ač záměrem tvůrců zřejmě bylo nostalgicky vzpomenout spíše na sexuálně bezelstná hippie léta. Rovnou z nich do filmu přišla potřeštěná matka v podání Patricie Clarkson (která už se lehce opakuje, viz Užívej si, co to jde), v nich byla natočena v televizi běžící promiskuitní komedie Bob a Carol a Ted a Alice. Závěr filmu má celkem předvídatelně daleko k jakékoli (sexuální) revoltě, ale sympatičtí herci do něj přes trefně vystihnuté, jakkoli vratce postavené, vztahové překážky doběhnou se vztyčenými hlavami. (Připouštím, ke konci spíše klopýtají.) Ano, i Justin, z jehož herectví už si, slibuji, nebudu dělat legraci. 75% Zajímavé komentáře: Nathalie, Psema ()

Galerie (46)

Zajímavosti (25)

  • Ve všech scénách, kdy Dylan (Justin Timberlake) létá letadlem, mluví o nehodě, při níž přistál kapitán Chesley Sullenberger s letounem Airbus A-320 na řece Hudson. V jednom záběru si lze všimnout, že si Jamie (Mila Kunis) prohlíží Sullenbergerovu stránku na Wikipedii. (Cheeker)
  • Severoamerické tržby dosáhly 55,8 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 149,5 mil. (NIRO)

Reklama

Reklama