Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od tohoto večera si nikdo nic slibovat nemůže… Architekt Jiří Donát (M. Kopecký) se považuje za zcela průměrného starého mládence, ke kterému jeho okolí necítí přílišnou důvěru, ale neustále od něj požaduje více, než mu je schopen dát. Chce se zavděčit své mladé milence Evě (E. Schoberová) a dohodit jí u své vedoucí předvádění šperků na výstavě ve Vídni. Když neuspěje, rozhodne se Eva zkusit štěstí na pěveckém konkurzu v jedné kavárně, kam ji Jiří doprovodí. Když na ni čeká, potká svého záletného kamaráda Bedřicha (V. Menšík), který ho požádá, aby se před jeho blížící se manželkou vydával za přítele dívky, se kterou zrovna sedí. Když Jiří s neznámou dívkou (J. Hlaváčová) zůstane nakonec sám, rozběhne se večer, od něhož netuší, co čekat… Komedie Miroslava Hubáčka o charismatickém muži postrádající důvěru svého okolí, byla přímo psána na tělo Miloši Kopeckému. Ten však s původním scénářem nebyl zcela spokojen a k úpravám scénáře Otty Zelenky přizval Jiřího Muchu, který filmu dodal výslednou podobu nahořklé konverzační komedie. Za zmínku také stojí, že se ve snímku objevila ve svých počátcích bigbítová kapela Olympic s písní "Nebezpečná postava". (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Architekt Miloš Kopecký klame tělem. Vypadá jako lev salonů, chodí s neméně exkluzivní Olgou Schoberovou, lidé si romantizují jeho profesi a bagatelizují jeho starosti a pochybnosti. Nevěří mu. Jedné noci se Kopecký za trochu trapných okolností seznámí se ženou, která je podobně nečitelná jako on sám. Je Jana Hlaváčová profesionálka? Zajímá se o něj ze vzdoru k jiné, zmarněné příležitosti? Nebo je to ta pravá? Potíž s Flámem je, že má duchaplné dialogy, ale plytký děj. Asi je to výsledek jeho nezvyklého zrodu. Miloš Kopecký přijal scénář s neskrývanými výhradami. Jako člověk, vnímaný veřejností značně pokřivenou optikou, dobře věděl, o čem je zde řeč, navrhl jisté úpravy a ty byly zpětně zakomponovány jím vybraným novým autorem Jiřím Muchou. Mucha je v titulcích uveden jen jako autor dialogů, takže chabý děj je zřejmě dědictvím první verze. Je to škoda, mohl to být lepší film. 50% ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ač souvislá dějová linie či hlubší vyznění milostného tápání jednoho postaršího architekta, lítajícího mezi roztančenou květinovou mládeží, visí někde v éteru, film má naprosto skvělou šedesátkovou atmosféru a také velice rozmanité a zajímavé herecké obsazení, které umožňuje některým zúčastněným ukázat trochu jinou tvář v uvolněné atmosféře doby. Ovšem celkově se jedná one-man šou Miloše Kopeckého, která mě osobně bavila. "jak to děláte, že máte furt tak krásný ženský?" "jednoduše, ty ošklivý se mi nelíbí..." ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Postupně přibývajícími léty doceňuji tento film až k absolutnímu hodnocení. Některé věci, kterým jako mladí nepřikládáme váhu, získají na důležitosti časem. Stává se pak, že na podobnou noc vzpomínáme celý život. Těch několik rozhodnutí, které Kopecký ve filmu učinil, způsobilo, že z toho nebyla veliká láska, ale jen takové mihnutí. Až na konci filmu se to celé parádně uzavře a je to dokonalé... ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Já nejsem špatný kluk, já jsem Rudýnek. Olympic hraje v původní sestavě s 24letým vlasatým Petrem Jandou, 28letý Jiří Menzel vede noční partičku socialistických chuligánů, půvabná 28letá Jana Hlaváčová se stylizuje do prostitutky a 44letý Miloš Kopecký se drží své typické role záletníka...a stejně to nestačí na víc než dvě hvězdičky. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmový flám roku 1966 zde bez přívlastku velký... Flám relativně skromný, komorní, decentní, ale stejně dosti zábavný a mající minimálně jeden značně odvázaný vrchol u střetu s partou mladých motorkářů. A jako snad každý flám, i tenhle film už v posledních minutách trošku dodýchává, i s menší ztrátou na tempu u příchozího rána probdělé noci. Posléze od zazvonění budíku ještě silněji přichází vystřízlivení s návratem do každodenní reality a vážnějším začátkem nového dne. Velký smysl pro ironii a nadsázku v podání Miloše Kopeckého, v typické svůdnícké roli, vynikne obzvlášť v četných vnitřních monolozích hlavní postavy (byť 3 roky před Já, truchlivý Bůh ještě bez prolomování čtvrté stěny směrem k divákovi). Naladil jsem se brzy na komorní styl, bavil mě jemný humor i herci včetně tajuplné milenky Jany Hlaváčové a byl jsem také překvapen, kolik známých tváří se v drobných rolích této polozapomenuté komedie postupně objevilo (ještě i zpívající Olympic s Petrem Jandou v jednom z lokálů). Za mě hodně dobrý... „To už jsi vstal nebo jdeš teprv' spát?“ [80%] ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama