Režie:
Brad FurmanScénář:
John RomanoKamera:
Lukas EttlinHudba:
Cliff MartinezHrají:
Matthew McConaughey, Marisa Tomei, Ryan Phillippe, William H. Macy, Josh Lucas, John Leguizamo, Michael Peña, Bob Gunton, Frances Fisher, Bryan Cranston (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Mickey Haller je charismatický advokát bez kanceláře. Úřaduje na zadním sedadle svého vozu Lincoln Continental, aby mohl být co nejblíže svým klientům - opilým řidičům, drobným podvodníkům, překupníkům drog a podobným existencím. Právo pro něj není otázkou viny či neviny, nýbrž záležitostí týkající se manipulace a vyjednávání. Když si ho jako obhájce najme playboy z Beverly Hills, kterého zatkli za napadení prostitutky, získá po letech prvního dobře platícího klienta. Kromě toho je přesvědčen, že se mu konečně naskytla šance obhajovat skutečně nevinného člověka. Postupem času odhaluje, že případ nebude tak jednoduchý. Mick pochopí, že při hledání neviny svého klienta přehlédl přítomnost nejryzejšího zla. Pokud mu chce uniknout, musí využít veškeré své schopnosti. V sázce totiž není jen ostře sledovaný soudní případ, ale i jeho život... (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (889)
Pohodová zábava s hviezdami 90. rokov, obzvlášť s McConaugheym, ktorý sa vracia s najvýraznejšou rolou toho obdobia (obhajca v A Time to Kill). Škoda, že si scenár tohto opusu servírovanie niektorých zvratov a ich spojitostí v ináč pútavej zápletke zjednodušuje a poľahčuje, a prednejšie je preň byť čo najviac cool. To filmu trochu uberá na výslednom vyznení, oslabuje ho čoby thriller, úplne pochováva čoby drámu, a robí ho iba onou "cool zábavou". ()
Mám rád filmy právnického žánru a musím uznať, že The Lincoln Lawyer ma nadchol nad očakávania. Výborný herecký výkon Matthewa McConaughey a výborný scenár Johna Romana mi priniesol parádny pôžitok zo sveta právnikov. Soundtrack Cliff Martinez: 1. Ain't No Love in the Heart of the City - Bobby 'Blue' Bland [3:53] ,2. Lincoln Lawyer - Marcus Seige White/Big Hollis [3:18] ,3. Music - Erick Sermon/Marvin Gaye [3:47] ,4. Don't Sweat the Technique - Marvin Gaye/Erik B/Rakim [4:24] ,5. Nightcall - Kavinsky/Lovefoxxx [4:21] ,6. Bobblehead Girl - Danny Chaimson/The 11th Hour [4:07] ,7. Now - Ari Hest [4:03] ,8. 107 Degrees - Citizen Cope [5:11] ,9. The Wilderness - Colin Smith [4:16] ,10. Hot Lazy Porch Swing - Cinema Guitar Works [3:02] ,11. Suspect - Setty/The Miracle [3:46] ,12. I Remember - Deadmau5/Kaskade [9:11] ,13. Moment of Truth - Gang Starr [4:10] ,14. California Soul - Marlena Shaw/Ya Boy [3:09], ()
Dovolte mi slovy kapitána Blackaddera popsat jeden z nejslavnějších případů supermozku anglického práva, slovutného Boba Massingbirda, tzv. Případ zkrvaveného nože. Tehdy zastihli jednoho muže vedle těla zavražděného. Měl v ruce nůž, třináct svědků ho vidělo, jak oběť ubodal, a když ho policie sebrala, řekl jim: „Jsem rád, že jsem toho parchanta zabil.“ Nejenom, že ho díky Massingbirdovi osvobodili, dostal se i na novoroční čestný seznam a byl povýšen do šlechtického stavu. Příbuzní oběti mu navíc museli zaplatit za očištění saka od krve.. Přesně v těchto intencích se pohybuje i právnická barakuda Mickey Haller, ale jen do okamžiku, kdy z něj okolnosti udělají delfína. Pak musí ukázat, že svědomí a profesní čest (dá-li se to tak nazvat) mohou žít trvale v opozici, obzvláště když máte za sebou (podobně jako má Jahelka kytaru) jednostopý gang sympatických strýčků.. Zábavně podané, chytře napsané, dobře zahrané a od druhé půle naplněno očekáváním, jakpak to pan právník nakonec zaonačí, aby byl vlk pomsty nasycen a koza reputace zůstala nedotčena. Možná je škoda vrstveného konce, viz scéna stůj, nebo maminka vystřelí, ale to ve chvíli, kdy máte lehký úsměv na rtu, není relevantní. Stahuji námitku.. U McConaugheyho jsem si všiml jednoho zajímavého úkazu. Čím tmavší vlasy, tím lepší výkon, potažmo film - blond páčo, či plešatost (Reign of Fire) vedou k zatracení.. ()
|| Scenár: John Romano / The Lincoln Lawyer by Michael Connelly | Hudba: Cliff Martinez | Produkcia: Sidney Kimmel, Tom Rosenberg, Gary Lucchesi, Richard Wright, Scott Steindorff | Distribúcia: Lionsgate | Štúdio: Lionsgate, Lakeshore Entertainment, SKE Entertainment | Rozpočet: 40 miliónov $ | Tržby: 85,507,593 $ || Po dlhej dobe konečne zmyslupný, nápaditý film s právnickou tematikou, bez tendencie liezť cez kopírku. Scenár je eňo ňuňo, pretože človek fakt netuší, kto je na jakej strane až do rozuzlenia zápletky. McConaughey si už zaslúžil poriadny film s kvalitným obsahom, tento je zatial jednoznačne jeho najlepší kus, a nebudem sa brániť podobným. Každopádne tento film dá druhý pokus aj rejžovy Furmanovy na najvyššej fronte, v pripravovanom Runner Runner. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (14)
- Marisa Tomei (Maggie McPherson) a William H. Macy (Frank Levin) si spolu zahrali už vo filme Divé svine (2007). (MikaelSVK)
- V obsazení Matthewa McConaugheyho (Mick) měl prsty sám autor knižní předlohy Michael Connelly. Herec se mu zalíbil ve vedlejší roli v komedii Tropická bouře (2008). (dopita)
- Mickeyho (Matthew McConaughey) dom s prekrásnym výhľadom na Downtown mesta sa nachádza na Minnesota St v Los Angeles. Dom hneď oproti tiež patril postave Sylvie (Eva Longoria) vo filme Drsné časy (2005), Beechumovi (Ryan Gosling) v snímke Okamih zlomu (2007) a tiež Rafaelovi Perezovi (Neil Brown Jr.) v počine Město lží (2018). (Real Tom Hardy)
Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu. () (méně) (více)