Kamera:
Jan Martin KozelHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Jan Martin Kozel, Pavel Šimek, Klára Handrejchová, Aleš Jungbauer, David Novotný (vypravěč), Tomáš Šponar (vypravěč)VOD (5)
Obsahy(1)
Sny – malé, velké, nesplnitelné… Kde ale je hranice nesplnitelného? Zkuste ji překročit a uvidíte. Tohle je vyprávění o jejím překročení. O cestě, kterou prý nejde uskutečnit. 20 000 kilometrů a jedenáct afrických států – Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR. Afrika nás pohltila, sežvýkala a vyplivla. Ohromené, odrovnané, odhodlané se vrátit. Co obnáší projet ji v jednom z nejprimitivnějších aut, jaká kdy byla vyrobena? Co se dělo v trabantech a okolo nich? Jak jsme auta stavěli, jak jsme spali, co jsme jedli, co jsme opravovali, jak jsme opravovali, kdo nás naštval, kdo nás okradl i kdo nás potěšil. (Doc Alliance Films)
(více)Videa (1)
Recenze (290)
Na mě dost místy dramatický výklad a snaha o americký styl vyprávění. Na druhou stranu úctyhodné dobrodružství s doslova příšernou technikou. Samotní cestovatelé jsou sympatičtí a nevyvolávají ve vás nějaké negativní reakce. Možná trochu špatně natočené v tom smyslu, že dokument působí roztahaně. Já bych dal větší důraz na sblížení se samotnými dobrodruhy. ()
Prejsť trabantom afrikou je látka aj na cestopisný seriál, a preto som sa bál, že bude dokument príliž povrchný a "rýchlikový". Avšak to čo som videl, bolo svižné, milé a vtipné a aj keď cestovatelia možno neukázali všetky turisticky najznámejšie atrakcie, tak ako je to vo videách z týchto krajím skoro "povinnosťou", ukázali pravú afriku, ktorá sa nachádza niekde za všetkými tými turistickými atrakciami. Neoddelitelnou súčasťou dokumentu, na ktorú som sa tešil tiež, boli neustále opravy trabantov a z toho vyplívajúce zúfanie, stredajúce absolútne víťazstvá. Príjemný dokument, ktorý by ma určite bavil aj v prípade, že by bol o niečo dlhší. 90 % ()
po všech stránkách zábavnější a celkově z "dokumentárního hlediska" rozhodně vyspělejší než Trabantem Hedvábnou stezkou.. výborná hudba navíc zdařile pomáhá dotvářet atmosféru skutečného dobrodružství a ve finále nakonec nezbývá nic jiného, než smeknout před touhle skupinkou nadšenců, která se i přes tuny překážek nebála splnit si jeden velký sen.. jednoznačně palec nahoru! ()
Amatérský cestopis, jež nemá šťávu jako následující toulky po pampách Jižní Ameriky. Skromnější parta poukázala zejména na to, že Egypt je jedna velká skládka či že existují místa, kde lze vyhlásit republiku se znakem trávy ve znaku. Ale ty doprovodné kecy o tom, jak je skvělé něco překonat jsou leda tak k otrávení nálady. 85% ()
Spíš než o dokument v pravém slova smyslu se jedná o hodně krátký sestřih z jedné neobyčejné dovolené. Pro zúčastněné se bezpochyby muselo jednat o úžasné dobrodružství plný zážitků a poučení, na diváka se jim to však příliš přenést nedaří. Jedním z důvodů je stopáž, druhým pravděpodobně malé zaujetí dobrodruhů. Dokumentární výstup je tu jen vedlejším produktem celé akce. Faktem je, že celému dobrodružství by více slušel seriálový formát, ve kterém bychom se mohli přinejmenším postupně seznámit s odlišnostmi jednotlivých afrických zemí a sledovat peripetie protagonistů. Trabantem napříč Afrikou není ve své podstatě špatný snímek, dokáže zaujmout a na počátku hýří energií. Je však málo souvislý a je z něj jasně patrné, že spoustu zajímavých situací nám zůstalo skryto. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
![Trabantem napříč Afrikou - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/343/160343600_a40f41.jpg)
Zajímavosti (13)
- Závady BABU (expediční trabant): rozhozený karburátor, netěsnící hlavní brzdový válec, zlomená příruba výfukového sání, spálené brzdy, křaplý blinkr, utržený šusplech, přeražené výfukové svody, potlučený a proražený zadní tlumič výfuku, zlomený výfuk, ovládání dálkových světel, ohnutá tyč řízení, uvolněná pakna zadní brzdy, spálený drát napájející střešní světla. (heyda)
- Kvůli vízům do afrických zemí se členové výpravy museli obrátit na africké ambasády ve Vídni, Berlíně a Londýně. Víza do Súdánu expedice získala až v Káhiře. (heyda)
- Průměrná spotřeba benzínu se během výpravy vyšplhala na 6,5 l/100 km. (MTHRFCKR)
Reklama