Režie:
Dennis GanselKamera:
Torsten BreuerHudba:
Heiko MaileHrají:
Karoline Herfurth, Nina Hoss, Jennifer Ulrich, Anna Fischer, Max Riemelt, Nic Romm, Ruth Glöss, Arved Birnbaum, Alexander Yassin, Waléra Kanischtscheff (více)Obsahy(1)
Mladá dívka Lena je jedné noci pokousána upírkou Louise a krátce poté vystavena děsivé přeměně z člověka na upíra. Zpočátku se jí nový styl života líbí, užívá si svobody a nově nabitých schopností, ale jak čas plyne, chtíč po lidské krvi stále roste a Lena si pomalu začíná uvědomovat své prokletí. (PetriK12)
Videa (2)
Recenze (73)
Užívané přirovnání "německý Twilight" je veskrze adekvátní, jen se sluší dodat, že místo konzervativních emo holek je "My jsme noc" cílené na emo rebelky (které ovšem jsou také konzervativní). Namísto ctnostné a pannenství adorující romance Belly a Edwarda se zde otevírají motivy lesbické lásky, opojnosti světa upírů a částečně i emancipace. Jenže vyprávění ve výsledku stejně směřuje do tradicionalistických močálů heterosexuality. Po zhlédnutí tohoto filmu a německy rychle zběsilého "Abgefahren" se nelze ubránit otázce: Co mají Němci proti lesbám, potažmo homosexualitě? Až v roce 2004 přišla "Letní bouře" coby první německý mainstreamově zaměřený snímek, který zobrazoval homosexualitu pozitivně. Lesby na podobný milník v tamní kinematografii evidentně stále čekají. Stejně jako v "Abgefahren" se i zde sexuálně zmatená hrdinka dostane do společnosti leseb/upírek, ale posléze cele podlehne okouzlení mužným detektivem a lesby/upírky se ukáží jako zákeřné a nezdravě prostopášné vražedkyně. Na rozdíl od "Abgefahren" není "Wir sind die Nacht" sexistické a je o mnoho řádů řemeslně lepší. Snímek zručně zakrývá svůj nízký rozpočet a šálí publikum vycizelovaným vizuálem a impresivními obrazy nočního života, ale nikdy neukazuje akční sekvence, které probíhají záměrně zmatečným střihem či mimo obraz (což ale může současně být vědomá volba s ohledem na to, že cílovým publikem jsou dívky, které moc akce nezajímá). Nelze však odhlédnout od faktu, že vyprávění v zásadě slouží k usměrnění sexuálně rozháraných děvčat do "správné" heterosexuality, neboť jak uvidí na osudu lesbických postav, čekalo by je v náručí ženy jen kruté podřízení nebo naopak zasloužený trest za případnou frivolnost či přímo dominanci. Ale nutno uznat, že tuto linii film bravurně maskuje lákavým povrchem a dramaturgicky pečlivě stupňovanou dramatičností. Pokud účelem tvůrců bylo natočit dílo nenápadně démonizující lesby, pak nutno uznat, že uspěli. V tomto ohledu totiž "Wir sind die Nacht" představuje konzistentní dílo - včetně přímočarého příběhu o hledání sebe a klíčových sekvencí, kde je vidět, že si hrdinka proměněná v upírku nezadá nejen s vražděním, ale ani se sexem. ()
Tak tohle byl masakr. Německé filmy mi nějak nesedí a nemám na ně prostě náladu, jsou pomalé a nezáživné. To ale neplatí pro tento snímek. Upíry nemusím, ale tohle byl nářez. Výborný příběh o slečně, která se stane upírkou a učí se žít novým životem neomezených možností. Objeví se zde, krásné slečny, vysávání krků a ucházející bojové scény ( Na Němce). Uběhlo to strašně rychle a já se nenudil ani kapku sekundy. Nalijte si krvavě červené víno, dejte si kýbel plný lidských hlav a kochejte se nad tímto skvělým filmem. ()
Vááu, nečekaně kvalitní a svěží upířina. Pustil jsem si to hlavně kvůli mé oblíbené Karolínce a jsem naprosto spokojený. Žánry přesně sedí - Drama / Fantasy / Horor / Romantický. Získalo si mě to už od prvních minut, ten úvod z letadla, byl hodně dobrý. Němci dokáží občas překvapit, na svém kontě už mají několik výborných Hororů a Wir sind die Nacht se určitě řadí, mezi ty povedenější. Být, či nebýt upírem ? Toť otázka. Top scény - úvod, Aquapark Tropical Islands, vězení. (774. hodnocení, Full HD) ()
Hororový pátek třináctého Part II. - I tady se bohužel mé očekávání potvrdilo a jednalo se o nejslabší kousek v našem výběru. No jo no, německá produkce, lesbický upírky, a hlavně nehorový příběh způsobily, že se nám to nelíbilo. Budu míň kritickej, protože triky jsou solidní, holky taky hrajou dobře, bohužel často nemají co, ale aspoň jim to sluší. Proměna Leny je úplně senzační, scéna ve vaně se mi strašně líbila. Navíc Karoline Herfurth se mi zamlouvá už od Holky to chtěj taky, kde taky jako Lena zachraňovala příběh od úplné tragédie. A i sympoš z Die welle pomohl. Na dvě, ale abych vyrovnal Matoušovo hodnocení musim dát tři. ()
Na to, že je to made in Německo a že je to z žánru upírskýho kterýmu už zrovna moc neholduju tak to nebylo vůbec špatný. Rozhodně jde o jeden z těch lepších upírskejch kousků co jsem za poslední roky viděl. Nejlepším je nejspíš letošní El Conde(2023) 5hvězd. Wir sind die Nacht to má u mě za lepší 3hvězdy. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (2)
- Hlavní postava, kterou ve filmu ztvárnila Karoline Herfurth, se jmenuje Lena. Stejné jméno měla i postava, kterou si zahrála Herfurth v německé komedii Holky to chtěj taky (2001) a v jejím pokračovaní Holky to chtěj taky 2 (2004). (Stanislaus)
- Scénář k filmu byl napsán podle stejnojmenného románu Wolfganga Hohlbeina. (tzv)
Reklama