Reklama

Reklama

VOD (1)

Šarmantní reportér místní televizní stanice, Adam Carlson, si nic nepřeje víc, než aby konečně mohl vypadnout z malého zapadákova na samém severu Aljašky a mohl se konečně stát "skutečným" žurnalistou někde v civilizaci. Místo toho objeví trojici vzácných velryb uvízlých pod ledovým příkrovem. Volné moře je 8 kilometrů daleko, a plejtváci tak dlouho pod vodou nevydrží. Z lokální zprávy se brzy stane celostátní senzace i díky zapálené aktivistce Greenpeace Rachel, která se snaží přesvědčit co nejvíc lidí i institucí, aby podnikli akci na záchranu ohrožených kytovců. Je to příběh o lidech, kteří při záchranné akci neváhají riskovat vlastní životy. (TV Nova)

(více)

Videa (27)

Trailer

Recenze (81)

honajz 

všechny recenze uživatele

Ekologická agitka na podporu Greenpeace a záchrany velryb, natočená však zručně a nenudně. Navíc s Drew Barrymore, pokud jste jejími příznivci. Jak se dozvíme z úvodních titulků, jde o film podle skutečné události. Skutečně jde o záchranu tří ploutváků obrovských, kteří uvízli při cestě na tradiční stanoviště v ledu a my budeme sledovat, jak k tomu došlo a co bylo nutné podniknout na jejich pokusy o záchranu a zda a jak se povedla. Ve druhém plánu si zaslzíme nad tím, jak ten svět - i když často spíše ze zištných důvodů - dokáže držet při sobě, až se nakonec v roce 1988 spojí sovětská a americká posádka na jednom ledoborci! Jenže on je tu ještě třetí plán - velmi jemná ironie k dnešnímu stavu světa. Oni totiž nejen naftoví magnáti, ale ani členové GBreenpeace nejsou vykresleni až tak růžově, a což teprve Inuité, kteří vědí, odkud čerpat peníze, jak zvedat ceny a jak bílé dobyvatele oškubat. Jsou zde i pohotová a přesná popíchnutí směrem k televizním zpravodajům, naprosto skvěle je vystiženo, jak manželky dokáží přimět své muže, aby udělali, co nechtějí, a to jen tím, že jim nakukají, že šlo o jejich nápad. Podobných detailů je ve filmu o hodně víc, včetně pečlivě vyprofilovaných postav, takže nezbývá než konstatovat, že scénář psal profík, talent, který umně balancuje na hraně kapesníčkového filmu a ne až tak přímočaré satiry. Překvapivě se zdá, že onen nadhled jediný, kdo přesně nepochopil, vlastně jediná, je Drew Barrymore, která svou roli poněkud přehání. Ale ostatní herecké výkony jsou velice jisté, s přehledem. Poměrně solidní snímek, kde se při soustředění na jeho třetí plán dá i dobře bavit. http://www.dvdextra.cz/dvd-kratke-recenze/mame-radi-velryby.html ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Takmer nikto nespraví nič bez toho, aby z toho niečo získal, veď veľryby má každý rád... A keď už sa raz niečo začne, tak sa to musí aj dokončiť - lebo vzdať to by znamenalo prehru! Ľudská vypočítavosť nemá hraníc... ale napokon sa dokázali spojiť aj tí najväčší nepriatelia pre dobrú vec a celá Amerika žila aljašskou senzáciou. Pekné, milé, autentické, k tomu ako vždy skvelá Drew Barrymore. Mám rád výnimočné filmy (takmer až rozprávkové) podľa skutočnej udalosti. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Drew, John a další (půl)tucet relativně známých ksichtů ve filmu, jehož důvod vzniku mi totálně uchází. Aneb koho, sakra, zajímá, jak Amerika zachraňovala v době Reagana tři velryby a potřásla si přitom rukou i s rudou armádou? Zvlášť když Kwapis režíruje tradičně jako po obrně, hlášek i dramatu je smrtelně málo a celé je to tak strašně zbytečné a projímadlové. Dal bych 2, ale za trikově neuvěřitelně punkovej závěr, kdy nezbyly prachy na víc než o něco lepší pre-vizualizace, musím jít do slabších 3. 5/10 ()

Tyny 

všechny recenze uživatele

Moc jsem se těšila, až se na Máme rádi velryby podívám. I přesto, že začátek mi přišel zvláštní, vydržela jsem se na film koukat dál. Vprostřed filmu, kdy mělo být největší napětí s velrybami to prostě nebylo ono. Scénky s velrybami byli sice pěkné, ale to je tak všechno co můžete od snímku očekávat, jelikož celý film je mdlý a šíleně roztahaný. ()

Riddick77 

všechny recenze uživatele

Poselství je fajn, protože "když se chce (a jsou prostředky a kamarádi na vysokých místech), tak se může povést cokoliv"! Dokonce i zachránit velryby na Aljašce nebo vidět v roce 1988 na jednom stěžni americkou a sovětskou vlajku (o tomhle fakt pochybuju - zde to s tou symbolikou vážně přehnali). Ale dobrá, myšlenku to má, čerpá to z určité zkušenosti a pravdivých událostí konce studené války. Problémem je zpracování, které je hooooodně moc průměrné, jelikož herci nemají co hrát, dialogy jsou velmi často prázdné a prostoduché a počítačová animace je naprosto úchylná (ano, nebojím se užít tento termín). John Krasinski je tradičně v pohodě, ovšem Drew je otravná a o Kristen Bell ani nemluvím. O chemii mezi postavami nemůže být ani řeč. Snaha o hlubší vhled do problematiky se nedostavuje přirozeně vůbec, tudíž film nepřináší moc zajímavých a užitečných informací o samotné misi, jež byla rozhodně ve skutečnosti pozoruhodná. Argumentace jsou mnohdy velmi vágní a hloupé, o zde uvedených motivech hlavních činitelů lze s jistotou pochybovat. Ano, mediální propaganda je silnou zbraní a skrze média se dá snadno získat široká podpora pro cokoli (ať už je to morálně či eticky správné). Velryby jsou tu takovým symbolem, ale - bohužel - velmi povrchním. Kwapis prostě a jednoduše přeříkává dojemný příběh o záchraně velryb, kde síly spojily značně nesourodé skupiny. Podává jej ale bez špetky nápadu, invence, humoru a energie. Tohle bych v klidu napsal do 2 odstavců za 10 minut... Lepší sáhnout po Dolphin Tale či We Bought a zoo! 4/10! ()

Galerie (26)

Zajímavosti (7)

  • V dnešnej dobe ľudia nechcú, aby snímky generované počítačom vyzerali skutočne. Chcú, aby vyzerali cool. "Išiel som do reality," hovorí K. Kwapis. (Cue1)
  • Štúdio Glasshamer bolo požiadané, aby postavilo obrovské pracovné modely troch veľrýb, ktoré dostali prezývku Fred, Wilma a Bam Bam. Asi najväčšou výzvou bolo pre štúdio vyrobiť niečo, čo sa nezačne rozpadať pri mínusovej teplote -20 °C a tak, aby hydraulika stále fungovala. (Cue1)
  • Každý z robotov vážil 750 kg – živá dospelá veľryba cca. 150 ton. A kedže neplávali, boli na ich pohyby vo vode za potreby hydraulické žeriavy. (Cue1)

Reklama

Reklama