Reklama

Reklama

Již mnoho desetiletí panuje ve vesnici Daggerhorn nelehké příměří s tamním vlkodlakem, kterému při každém úplňku místní lidé nabízejí zvířecí oběť. Obě strany dohodu dodržují, ale přesto ve vesnici panuje všudypřítomný strach. Dcera místního dřevorubce Valerie je zamilovaná do samotáře Petera, avšak její rodiče dohodli sňatek se zámožným Henrym. Milenci nechtějí ztratit jeden druhého, proto se rozhodnou pro útěk. Když se to chystají udělat, dojde k útoku vlkodlaka. Obětí je Valeriina starší sestra. Vesničané touží po pomstě, a tak povolají známého lovce vlkodlaků Solomona. Od něj se dozvídají, že nebezpečné zvíře žije celou dobu mezi nimi a může to být kdokoliv. Pátrání po jeho lidské identitě vrhá temný stín podezření na několik Valeriiných blízkých. Ona postupně zjišťuje, že má s nestvůrou zvláštní spojení, které je táhne k sobě. Vlkodlak k ní promlouvá a Valerie se mu musí vzdát, nebo každý, koho miluje, bude zabit. (TV Nova)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (671)

kingik 

všechny recenze uživatele

Smyslně natočená moderní hororová pohádka protkaná smyslnou romantikou, které je ze současné režisérské generace schopná pouze Catherine Hardwicke, která si krom toho z klasické předlohy vypůjčila jen několik notoricky známých motivů. Pověstných vět "babičko, proč máte tak velké oči, uši a vaginu" se sice dočkáme, ale v jiném kontextu, než se dá očekávat. Červeného pláště, košíčku, chůze přes temný les a mluvícího vlka v originálním zpracování, jsem si užil perfektně. Hardwicke pobláznila svět tím, že na něj přivedla nejzprofanovanější upírskou ságu, a i v tomto filmu se dají s ní najít styčné body. Je tady naznačený milostný trojúhelník, poutavé kamerové průlety lesem i nad ním a spojení klasických prvků vyprávění s těmi moderními. Příběh ze středověké vesnice se soustředí na plavovlásku Valerii, která přijde po útoku vlka o svoji sestru. Bestie již několik let sužuje zdejší obyvatele svými krvelačnými výpady a skupinka odvážných mužů po posledním tragickém útoku se rozhodne s ním zúčtovat. Jenže bestie na sebe dokáže brát lidskou podobu a může být prakticky kterýmkoliv obyvatelem vesnice a její identifikace, a následné zabití, je takřka nemožná. Naštěstí Hardwicke nenapadlo převést sem ze své ságy někoho z hereckého ansámblu, kromě Billyho Burka. Předvedla poněkud decentnější a rezervovanější mladou dvojici. Hrbatou Stewartovou vystřídala okatá plavovláska se zvláštním sex-appealem a mimořádným hereckým talentem Amanda Seyfried a "donchuána" s třiceti centimetry v klidu Pattinsona, nahradil velmi zajímavý příslib do budoucna Shiloh Fernandez. Gary Oldman v roli vydřidušského farizeje perlil, jak je u něho vždy dobrým zvykem, a tuhle jeho hereckou polohu mám u něj velmi v oblibě. Velmi originální režisérka Catherine Hardwicke natočila renesančně pohádkový horor se smyslně uhrančivou romantikou a krásně strašidelnou atmosférou. To už je dnes vzácnost. 100% ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Červená Karkulka trochu inak je minimálne na papieri zaujímavý námet ale v realite to dopadlo horšie. Čo totiž nekazí scenár bez problémov ničí Catherine Hardwicke bezkrvnou réžiou v dialógových a v akčných scénach. Ako tak za to pritom stoja akurát len úvodne minúty do príchodu Garyho Oldmana a skvelo obsadená Amanda Seyfried. S výnimkou toho ide len o silne neatmosferickú prechádzku nevyužitým potenciálom, v ktorej najviac zamrzí práve účasť Garyho Oldmana. Len Amanda samotná skrátka dobrý film nespraví. ()

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Film určen fanynkám Twilight, hlavní postava navíc Edwarda silně paroduje už svým účesem. Tolik pitomých scén v jednom filmu se jen tak nevidí. Neuvěřitelně nudná režie, napětí absolutně žádné. Milostný trojúhelník vůbec nefunguje, dokonce je tady i náznak telenovely: "Tvoje sestra miluje Henryho, ale nemůže si ho vzít, protože je to její nevlastní bratr, není totiž dcera tvého otce. Henryho si musíš vzít ty", "ale já Henryho nemiluji, já miluji Petera". To ani nemluvím o akčních scénách, kde se sice rvou i ruce, ale jsou natočené neuvěřitelně vtipným způsobem, budete jen kroutit hlavou a vydržte hlavně až do závěrečného zúčtování, takhle jsem se už dlouho nepobavila. Jo a co to středověké disco a ten lehce lesbický tanec? Zkrátka takhle vypadá hodně špatný film. ()

-OverLord- 

všechny recenze uživatele

Kam se hrabe Stmívání. Tady konečně všechno funguje tak, jak má. Překopání klasický pohádky do hollywoodskýho celovečeráku dopadlo nad moje očekávání. Mám rád mystery a tady jsem až do konce nevěděl, kdo je vlk, a to je velký plus. Herci byli docela sympatický a až na ústřední dvojku se objevily celkem neznámý tváře a jejich výkony potěšily. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

V jednu chvíli jsem si myslel, že ten digitální vlk Karkulku vojede a film tak nabere zcela jiný rozměr, leč vlk zůstal jen u keců, což pro mnoho samců typické, tedy kecat můžou jen lidi a digitální vlci, ale i tak je to typický. Nejsilnější část filmu se odehrává když se tam producíruje Gary Oldman a nastoluje ve vesnici nahnědlý zákony, samozřejmě ve jménu boha, jak jinak. Pokud Gary Oldman byl v karavanu a svačil, tak film stál za hovno, především proto,že žádná z postav nedisponoje ani půlkou charismatu jako on. No a digitální vlk byl spíš legrační než strašidelnej, občas se zjevil nebo zmizel jak Rumburak a nebo tam skákal jak křovák utíkající před hadem. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • S výjimkou Valerie (Amanda Seyfried) hrají všechny postavy v Daggerhornu buďto herci s hnědýma očima, nebo nosí hnědé kontaktní čočky. Nejpozoruhodnějším příkladem je Julie Christie (babička Valerie), která je známá svýma jasně modrýma očima. (PVi)
  • Amanda Seyfried (Valerie) si na jednom večierku prežila jednu zlú skúsenosť so Shiloh Fernandezom (Peter), preto herečku musela presviedčať Catherine Hardwicke, aby mu dala ešte jednu šancu. (misterz)
  • Do role Petera tvůrci zvažovali obsazení Kerama Malicki-Sáncheze. (Conspi)

Související novinky

Twilightovitá Saoirse Ronan?

Twilightovitá Saoirse Ronan?

05.05.2011

Twilight sága spěje k závěru a je načase něčím navázat. Pokusy typu Červená Karkulka a Beastly pohořely, možná ale pomůže jméno samotné „matky“ Stmívání Stephenie Meyerové. I její román The Host je… (více)

Reklama

Reklama