Režie:
Kelly ReichardtScénář:
Jonathan RaymondKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Jeff GraceHrají:
Michelle Williams, Bruce Greenwood, Will Patton, Zoe Kazan, Paul Dano, Shirley Henderson, Neal Huff, Tommy Nelson, Rod RondeauxObsahy(1)
Je rok 1845, krátko po otvorení slávnej Oregonskej cesty. Tri rodiny sú spolu so svojimi povozmi na ceste cez Kaskádové vrchy. Aby sa cez nebezpečný úsek bezpečne dostali, najmú si horského sprievodcu Stephena Meeka (Bruce Greenwood). Meek tvrdí, že pozná skratku cez vrchy, a rodiny vedie neoznačeným chodníkom cez púšť, ktorý sa však stráca medzi v krajine holých skál a pustatín. V nasledujúcich dňoch musia emigranti čeliť nástrahám hladu, smädu i vzájomnej nedôvere v inštinkty prežitia. Keď sa im do cesty pripletie domorodý Indián., ktorý tvrdí, že pozná cestu, členovia výpravy nevedia, komu majú dôverovať. Budú sa riadiť pokynmi sprievodcu, ktorý už ukázal svoju nespoľahlivosť, alebo sa spoľahnú na muža, ktorého odjakživa vnímali ako prirodzeného nepriateľa? (Incantator)
(více)Videa (1)
Recenze (34)
Minimalistické, intenzivní, výborné! Skvělé pohrávání s žánrem westernu a diváckým očekáváním. Geniální je kamera Chrise Blauvelta, která zcela ignoruje současné trendy a komponuje všechny záběry do netradičního poměru obrazu 1,33:1. Kelly Reichardt se pro mě díky tomuto filmu a Wendy a Lucy stává jednou z nejzajímavějších současných režisérek. Více o filmu v mé recenzi na iNDiEFiLMu. ()
Meek's Cutoff v sobě podle mého skrývá obrovský filozofický potenciál. Jednoduchá linie příběhu, krásná kamera, (ne)jasný cíl. Jenže scénář jakoby se držel toho, co je nejméně zajímavé. Rozepře a problémy skupiny sice přicházejí, ale proplouvají bez jakéhokoliv hlubšího kontextu a výsledkem mi je vlastně až překvapivě povrchní zážitek. Kdyby se scénáře ujal třeba takový Malick a trochu by se inspiroval v Nebeských dnech, mohl by z toho být dechberoucí spirituální nářez. Neříkám, že je Meek's Cutoff špatný film. To vůbec. Ale promarnil možná víc, než by se mohlo zdát. 6/10 ()
Revizionistický western (a mírně i anti-western) s výraznou příměsí amerického nezávislého filmu... Jedna z nejvýraznějších tváří americké nezávislé kinematografie režisérka Kelly Reichardtová má evidentně v oblibě příběhy z ,,počátku dějin" (do podobné doby zasadila i svůj pozdější skvělý anti-western První kráva), z doby, kdy jedna civilizace vytlačuje druhou a začíná něco zcela nového - příchod bílých osadníků na severoamerickou půdu a jejich civilizační střet s původní indiánskou civilizací... Snímek obsahuje všechny poznávací znaky režisérčina typického tvůrčího rukopisu - velmi pomalé tempo, originální ořez obrazu (1,33:1), krásná kamera, poetické vyznění, otevřený konec...a tady navíc i protestantskou etiku prvních bílých osadníků a relativizaci ,,civilizovanosti" ... střet dvou naprosto odlišných kultur... ()
Dal by som snáď tomu filmu aj štvorku (už len za ten pomalý prechod a postupné vystupovanie do popredia predstaviteľky M. Wiliamsovej) ale .. mno ... čakal som troška predsa len viacej. Nie nejde o kovbojov a prestrelky, naopak téma osídľovania sa mi vždy viacej pozdáva vo westernových filmoch ale toto bolo také mno .. hm ... pomalé ... až ponuré ... s nečakanou perspektívou na záver. Ak existujú filmy pre náročnejších divákov tak tento western k nim asi patrí. :) ()
Když si pouštím western, tak je to vždycky v naději, že se tam objeví drsoň s koltama proklatě nízko. V ideálním případě dva drsoni, přičemž jeden má šerifskou hvězdu. Tady drsoni nejsou. Jen tři vozy s posádkama zralejma na skalpování, Old Shatterhand kříženej s Krakonošem a spousta, spousta, spousta a spousta otravnejch keců během cesty odnikud nikam krajinou, která je zajímavá asi jako saharská flora. 10% ()
Galerie (47)
Photo © Oscilloscope Pictures
Reklama