Režie:
Asger LethScénář:
Pablo F. FenjvesKamera:
Paul CameronHudba:
Henry JackmanHrají:
Sam Worthington, Jamie Bell, Anthony Mackie, Elizabeth Banks, Ed Harris, Edward Burns, Kyra Sedgwick, Genesis Rodriguez, Titus Welliver, William Sadler (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jen nevinného člověka lze zahnat tak vysoko... Bývalý newyorský policista Nick Cassidy (Sam Worthington) odpykával tvrdý trest ve vězení za údajnou loupež diamantu v hodnotě desítek milionů dolarů. Zoufalý muž po zběsilém útěku z vězení nemá už co ztratit a odhodlá ke svému poslednímu činu. Pod fiktivním jménem Walker si pronajímá pokoj v 21. patře luxusního newyorského hotelu Roosevelt a vyleze beze slov na římsu, kterou odmítá opustit. Osud zdánlivého sebevraha přitáhne pozornost široké veřejnosti, která k němu s napětím vzhlíží k nebi. Všechny oči se upírají na neznámého muže, který se patrně chystá skočit dolů. Nick odmítá s newyorskými policisty komunikovat, na místě si ale vyžádá přítomnost vyjednavačky Lydie Mercerové (Elizabeth Banksová). Ta vzápětí pochopí, že záhadný muž má svůj motiv a nejedná se o obyčejného sebevraha. Co se na římse ten den odehrává, totiž vůbec není náhoda. (Česká televize)
(více)Videa (34)
Recenze (449)
Námět a příběh sice láká ale na mě to bylo dost natažený a mistama i nudný...napínavost mají jen scén když vykradají trezor. Celý film stojí nějaký chlap na římse zatím co jeho bratr se snaží s trezoru ukrást dyamant za jehož "fake" krádež měl hlavní hrdina Sam Worthington sedět. Na Phone Booth to nemá. Průměr. ()
Skoč! Skoč, ty australskej klokane, tak kurva skoč," halekal jsem z klece snaže se dosáhnout na ovládač. Později jsem pochopil, že film je něco víc, než nudný portrét muže na hraně baráku. Pochopil jsem, že se jedná i o komedii, kde jde o to, kdo si lépe flusne na kariéru Eda Harrise. Teda, na jeho postavu... eeeehm, ehm, ne, na jeho postavu, na tu jeho roli v tomto filmu. Jeho snad nejhorší výkon. A ten grandiózní závěr s Tarzanem... no, to už se smálo celé oddělení a to jsem přitom měli dostat veselé pilulky až po večeři. Kdyby nezakročila sestra Raketová, byl bych to byl přepnul na monoskop a zažil lepší drama s nečekaným rozuzlením. Co dočinění by s tím měl i ten Lexaurin, co nám míchají do melty. Ale, jakáž pomoc. Přijde den a my z "trojky" se dočkáme pořádného chlapského a promyšleného thrilleru. Víc nechceme. Pak půjdeme pokojně domů. Tak nám to slíbil pan ďokťoj… ()
Zagreus píše, že za lístek do kina film nestojí. Musím se proto filmu zastat. Nebyl natočen proto, aby si nějaký jeho CAMrip filmoví křupani pouštěli na patnácti palcových monitorech. Ač uznávám, že nejde o žádný trhák, v kinech dlouhé týdny zaclání daleko horší paskvily. Muž na hraně je jednoduchým filmem, na který sice možná brzy zapomenete, ale který si také na nic nehraje, a u kterého se alespoň kdejaký ňouma může radovat z toho, že všechno předem uhádl. Prostředí je atraktivní, mužské postavy sympatické a ženské pohledné. V souvislosti s tím mě napadá, že v galerii postrádám fotku kočky Genesis v tom růžovém prádle... Prosím o doplnění! P.S: Fakt stačí vylézt na okenní římsu, poručit si Elizabeth a ona přijde? Tak to já lezu! ()
Když točíte thriller, musíte se většinou rozhodnout, jakým směrem se při jeho realizaci vydáte. Buď můžete na všechno rezignovat a soustředit se na spád, atmosféru a akční scény, nebo si dáte záležet na příběhu, vztazích mezi postavami a pokusíte se o tzv. inteligentní thriller. Pokud ovšem chcete zkombinovat obě varianty, pouštíte se na hodně tenký led a vystavujete se riziku, že výsledek bude nemastný i neslaný a většina diváků z něho nadšena nebude. Je vám asi jasné, že Muž na hraně je přesně tenhle případ.Oním mužem z názvu je bývalý newyorský policista na útěku Nick Cassidy, který jednoho dne vyjede do nejvyšších pater známého hotelu, kde se ubytuje v pokoji a okamžitě po odchodu poslíčka vyleze na okenní římsu a chce skočit dolů. Vzbudí tím pochopitelně pozornost procházejících lidí, všudypřítomných médií a situace na ulici je tím pádem hodně chaotická. Jediný člověk, se kterým se chce bavit, je policejní psycholožka Lydie Spencer, která se stále ještě nevzpamatovala z předešlé akce, při níž nedokázala zachránit sebevraha před jeho činem. Postupně jí ale začíná docházet, že tohle bude úplně jiný případ a celá akce je pečlivě připravena a na jejím pozadí je mnohem víc, než se na první pohled zdá. ()
Že nedocházelo k "uměleckému" natahování a většina akcí se zdařila hned napoprvé, vnímám jako velké pozitivum, tím ovšem výčet plusů končí, vše ostatní se mně jevilo jako účast na špatné oldies party s neuvěřitelně ohranými hity. Ale jinak to bylo fakt dobrý, jen s lekačkama jsem nepočítala - první nadskočení přišlo se záběrem na Eda Harrise s vizáží čerstvě vykopaného Rahotepa ze čtvrté dynastie, jež spolku jednoznačně vévodil, na záda mu dýchal neuvěřitelný Titus Welliver, jen vzdáleně podobný člověku, nezapamatovatelná Elizabeth Banks a Sam Worthington, který by za normálních okolností kazil look kolektivu, zde musel nejméně tři dny nasávat, aby odul v obličeji, jeden z mála ucházejících, Ed Burns, zase mluvil fistulí, Genesis Rodriguez si odskočila přivydělat přímo z venezuelské telenovely a Kyra Sedgwick mě děsí pravidelně, zbývá Jamie Bell, ten se však nepočítá, jelikož je tak škaredý, až je hezký :-) Štěstí, že moje otřesné zážitky odlehčila žádost o ruku za dojatého potlesku komparzistů, čekala by mě dlouhá noc, plná nočních můr... ()
Galerie (87)
Zajímavosti (15)
- Film získal všeobecne negatívne recenzie a len tesne zarobil nad svoje náklady. (Arsenal83)
- Nick Cassidy (Sam Worthington) nosí hodinky značky Casio G-Shock 5600. (dyfur)
- Počas vývoja filmu bola použitá veľká podpera na koľajniciach, aby sa hotel Roosevelt zdal vyšší, než v skutočnosti je. (Arsenal83)
Reklama