Režie:
Marco BergerScénář:
Marco BergerKamera:
Tomás Pérez SilvaHudba:
Pedro IrustaHrají:
Manuel Vignau, Lucas Ferraro, Marco Berger, Damián Canduci, Mercedes Quinteros, Antonia De MichelisObsahy(1)
Když Bruno dostane od Laury kopačky, napadne ho bláznivý plán, jak ji získat zpět. Na základě drbů o předchozí homosexuální zkušenosti jejího nového přítele Pabla se jej rozhodne svést, a tak ho od Laury odlákat. Sofistikovaný souboj o ženu se náhle mění na půvabně nemotorné projevy náklonnosti dvou „heterosexuálních“ mužů, mezi nimiž se vytvoří překvapivá blízkost a jiskření… Celovečerní debut argentinského režiséra Marca Bergera je postavený na přených dialozích a nonšalantních hereckých výkonech. Předkládá svěží pohled na komplexnost sexuality a nemožnost škatulkování lidského citu. (Febiofest)
(více)Recenze (14)
Ze základní myšlenky se při dobré vůli (a schopnostech) mohl vykřesat slušný film, jenže takovou snůšku amatérismu aby pohledal; nevím, jestli ji má na triku scénárista, režisér, technický štáb nebo rozpočet, s největší pravděpodobností všechno dohromady. Postavy projevovaly emoce z 90% verbálně, jako by šlo o školní představení pro základní stupeň. Kam se poděl pověstný latinoamerický temperament? Zvláštní, že v celém filmu nebyla zmínka o jejich zaměstnání - žili snad ze sociálních dávek? Celková ošuntělost (nejen oblečení, ale i bytů) by tomu odpovídala. ()
Plán B je, co se týká příběhu, takový předskokan ke snímku Hawaii od stejného režiséra a se stejným hercem v jedné z hlavních rolí, nicméně jde o takovou přípravnou fázi, takže jsem nebyl ve výsledku spokojený jako u výše zmiňovaného fimu Hawaii. Námět je velmi podobný, akorát je zde více postav zasahujících do příběhu, ale to chození okolo horké kaše je hodně patrné již zde. Místy bylo chování postav více zmatené, což tak samozřejmě mělo být, ale prostě občas to bylo víc než bylo pochopitelné. ()
o trochu snesitelnější než pozdější "Nepřítomen" od stejného režiséra, vyzdvihl bych velmi civilní výkony herců, nicméně příběh je bohužel celkem velký blábol (motivace postav!?) a nefunguje to jako drama ani jako komedie... na konci mi vyloženě přišlo, že režisér měl stopáž, do které se musel přesně vejít, a tak přidal pár nesmyslných záběrů... celkově spíš mučení diváka v kině, u noťasu bych to asi nedokoukal ()
Nechal jsem si ze všech Bergerových snímků zde uvedených tento až na konec a nezbývá mi, než nejvyšší hodnocení za tu ORIGINALITU SDĚLENÍ, za tu DOKONALOU NEDOKONALOST a samozřejmě chápu, že toto hodnocení nemohou dát všichni, ale jen ti, kterým snímek brnkl do jejich duševní struny … „Křečovité herecké výkony a amatérismus“ viz recenze ne GT, to není to, že by na to herci ani tvůrci neměli, to je právě v těch argentinských gay filmech ta Bergerovská genialita … 4x10 ()
Od Marca Bergera jsem nejdříve viděla prosluněnou Hawaii. Plan B natočil dříve a je vidět, že má svůj vlastní, osobitý styl. Pohlední hoši v hlavních rolích jsou spolu skvělí. Velká část stopáže obsahuje dlouhé, mlčenlivé záběry na hlavní postavy, nebo na sálající město. Na nějaký vývoj děje je snímek velmi skromný. Konverzace chlapců o Peteru Panovi byla velmi zajímavá. No, koho by napadlo, že Neverland vlastně může znamenat, "nikdy nepřistál":) Plan B je zvláštní a nejspíš se nebude líbit každému. Snímek toho nemá moc, čím by dokázal vynikat, člověk by řekl, že se v něm ani nic moc neděje, a přesto dokáže vyvolat příjemné pocity při sledování a v závěru zůstává dojem něčeho hezkého. ()
Reklama