Režie:
J.A. BayonaScénář:
Sergio G. SánchezKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland, Samuel Joslin, Oaklee Pendergast, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Ploy Jindachote, Johan Sundberg (více)Obsahy(2)
Manželé Bennetovi se rozhodnou prožít vánoční svátky v nově vybudovaném luxusním středisku na pobřeží Thajska spolu se svými třemi syny. Otec Henry přemýšlí o tom, že by mohl ztratit práci, starší syn Lucas už má dost dozoru nad svými malými bratry, matka Maria má zase panický strach z létání a chtěla by se vrátit k práci lékařky. Dva dny po Štědrém dnu zcela bez varování jihovýchodní pobřeží Asie zasáhne vlna tsunami. Neskutečný živel se silou obřích rozměrů smete vše, co mu přijde do cesty, a rozdělí i prchající Bennetovi. Ačkoliv všichni členové rodiny přežijí, vyhráno zdaleka nemají, protože nalézt jeden druhého uprostřed pekla je skoro nemožné. (TV Nova)
(více)Recenze (1 069)
"Tsunami se nakonec stává nosičem standardního humanistického poselství o víře, naději a lásce, na jejichž křídlech lidé dovedou ve chvílích zoufalství a utrpení vzlétnout k výšinám čítankového lidství." více
"Zkrátka a dobře, „Nic nás nerozdělí“ je první, a dost možná i jedinou, letošní Oscarovkou, která na emocionálním levelu funguje víceméně bezchybně a troufám si říct, že málokteré oko zůstane suché. Návštěvou kina tedy rozhodně nic nezkazíte a určitě nebudete litovat." více
"Snaha o vernosť je prítomná v celom filme. Režisér Juan Antonio Bayona už vo svojich predchádzajúcich snímkach ukázal, že naturalistické stvárnenie mu nie je cudzie. Tsunami zdevastovaná krajina na to poskytla dostatok možností, ale nebolo zbytočne tlačené na pílu. Dôraz je daný na preživších a ich…" více
"Tsunami, která svou živelností a tvrdostí doslova smete, aby poté překvapivě ztratila na síle. Co získává Bayonovo drama na sugestivnosti, to ztrácí na příliš chtěných emocionálních scénách. Díky houževnaté Naomi Watts a výtečnému Tomu Hollandovi jsem tenhle příběh prožil rád, ale prošuměl mnou až…" více
"Režisér však i z toho mála, co měl, dokázal vykřesat naprosté maximum a pozvednout tak celý útvar o několik stupínků výše." více
"Podobně rozporuplné pocity jsem měl například u Hancocka. Film, od jehož děje nic moc neočekáváte, ten děj skutečně je takový, jak jste se obávali, a přesto je film natočen s takovým talentem a nasazením, že stojí za to dívat se na něj a věnovat mu pozornost." více
"Snímek Nic nás nerozdělí zobrazuje jednu stranu tragédie, je do jisté míry subjektivizován (na začátku filmu se objeví i oblíbená autentizační metoda ruční kamery, dál se s touto metodou bohužel nepracuje) a úzce zaměřen na jednu rodinu, proto ostatní zůstávají rozostřeni v pozadí stejně jako…" více
"Jakmile voda odpadne, opadne i napětí, protože scénář je povrchní, klišovitý a dramaturgicky pochybný. Když je ještě i potom v některých scénách vidět Bayonova hororová minulost, nehodí se to. Čímž myslím hlavně na okamžiky v nemocnici, kdy ošklivě zraněná matka zvrací mořské řasy, což působí jako…" více
"Nic nás nerozdělí je tak v první řadě obyčejným rodinným dramatem, jehož emotivní rezonanci umožňuje jedině Bayonova intuitivní režijní obratnost a jeho specifické estetické sklony. Ty nakonec napomohly, i přes své excesy a efektní užití, vyjádřit hlubší vrstvu traumatické lidské zkušenosti, a tím…" více
"Nic nás nerozdělí je vlastně zručně natočené soukromé drama využívající divácky vděčnou kulisu s občasnými sklony pročistit divákovi slzné kanálky. Naštěstí tak činí o dost chytřeji a sympatičtěji, než většina ostatních katastrofických filmů podle skutečných událostí. Což potvrzují i přeživší oběti…" více
"Nejsilnější devizou filmu je realisticko-naturalistické vyobrazení katastrofy a jejich následků na lidech, stavbách a přírodě. Přes omezený rozpočet Bayona předvádí dechberoucí velké celky na zdevastované pobřeží, na němž tvůrci vizuálních efektů odvedli výtečnou práci. Epické záběry střídá ruční…" více
"Bayona se tu totiž předvádí jako brilantní režisér prakticky ve všech ohledech. Z dospělých i dětských herců ždíme maximum. Udrží tempo filmu i poté, co "nejakčnější" materiál vystřílí v první půlhodině. A především oslňuje technickým zpracováním, které jednoduše nemá chybu. Vzpomínky na Emmerichovi" více
"Vlna tsunami, jež o vánočním čase v roce 2004 zalila země ležící na pobřeží Indického oceánu, měla nedozírné následky. Státy nejvíce zasažené touto obrovskou vlnou zahrnují turistické ráje jako Thajsko, Maledivy nebo Seychely. Tou dobou se pláže těchto rájů zaplnily turisty z celého světa, kteří si…" více
"Výborně napsaný scénář s odloučením, hledáním a shledáním je poměrně předvídatelný. Ale v režii španěla Juana Antonia Bayona ani na chvíli neztrácí tempo, scény na sebe lehce navazují, mají atmosféru a dojímají. Přirozeně, bez vypočítavosti a podprahových triků. Perfektně odvedená kamera, střih i…" více