Reklama

Reklama

Život i smrt porno bande

  • Srbsko Живот и смрт порно банде (více)

Obsahy(1)

Mladý filmový režisér Marko (Mihajlo Jovanovic) se snaží natočit svůj první film. Nedaří se mu to, a proto se nakonec rozhodne točit porno. Zakládá „Cabaret Club“, kde shromažďuje pornohvězdy. Do klubu patří třeba Johnny a Max dva gayové, transvestita Ceca několik feťáků a další. Policie však premiéru klubu nepovolí, tisk je také proti. a tak se Marko se tedy rozhodne Bělehrad opustit. Na konec se celý jeho "tým" vydává na turné po Srbsku. Potkávají německého novináře Franka, který je nadšen a navrhne Markovi, aby točil porno s autentickými scénkami. Marko záměr ještě trochu okoření o násilí a pak jen čeká na ohlas diváků. (Terva)

(více)

Recenze (44)

Ony 

všechny recenze uživatele

Nemít u sebe basičku Jelenů asi bych měla problém to vydržet. Co do věrohodnosti obrazů je to dokonalé. Vůbec jsem si nebyla jistá, kdy můžu věřit, že je to „jen jako“. To můžu na filmu obdivovat, ale nemusím. Stejně jako nemusím vědět, jak vypadá zabití kozy kapesním nožem. Nelíbí se mi, jak se Ɖorđević odvolává na srbská národní traumata a jak mu to zahraniční diváci žerou. Je fakt, že přepálená sebeprezantace je problém u více balkánských filmařů, ale v tomhle případě už jsme nějak moc daleko. Dokonce dál než v pozdějším Spasojevićově Srbském filmu. Ten je dostatečně nechutný a znepokojivý, ale přitom snesitelný a přece jen „filmový“. Ɖorđević udělal nebezpečnou a podle mě zbytečnou věc. Jestli se mi ještě někdo opováží tvrdit, že je to pravdivá výpověď o Srbsku, useknu mu hlavu. ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Tak, konečně jsem měl možnost shlédnout tenhle film ve výborné kvalitě a s anglickejma titulkama :-) . No a hned na začátek musím potvrdit, že tohle je opravdu jeden z nejextrémnějších, nejšpinavějších a nejzvrácenějších filmů které jsem kdy viděl. Není to ale snímek, který by těžil z prvoplánové šokantnosti a samoúčelnosti. Je to v podstatě velice smutné a zvrácené podobenství z jugoslávie resp. současného srbska, které je plné zvhlých policajtů, porna, drog, dementních úchylných zabedněných vesničanů, zvrhlíků, či naopak zlomených zdeptaných lidí (zpověď před druhým snuffem) a dalších existencí. V tomhle prostředí sledujeme příběh několika vyvrženců, narkomanů, homosexuálů a dalších postaviček z okraje společnosti, vedených sympatickým režisérem Markem, kteří se svým pornokabaretem objíždějí srbsko a xenofobním srbům předvádějí své zvrhle bizarní kabaretní porno kousky. V obklopení všemi těmi dementními hovady, které potkávají (jako největší svině jsou zde znázornění policajti a pornorežsér Cane, zabedněnej nechápající blb, kterej nesnáší Markovy umělecké tendence a namísto nich preferuje prostou jednoduchou špínu toho nejvyššího kalibru, kterou považuje za kvintesenci srbské prostoty) jsou naši hrdinové notně sympatická parta, plná zajímavých a originálních týpků a bab (Sofija je krutá kočka!!!! ;-) ). A pak přijde na řadu druhá část filmu, podlehnutí špatné situaci a existenčním potřebám a vedle pornokabaretu se pro prachy na obživu začíná dělat všechno, včetně snuffu, vraždy, postižení lidi... Vše se zvrhává a začíná rozpadat...a děj spěje dál. Tenhle film je neskutečná sada, totální pěst na oko, nemilosrdná rána do současného srbska (ony ty jednotlivé nitky by se daly převést i jinam, tedy i k nám do ČR samozřejmě), zvrácený výsměch a pohrdání lidskou demencí (policajti, vesničani, Cane, mimochodem mi přijde, že záměr tvůrců byl, aby se zrovna takoví lidi na ten film podívali a poznali se v něm, ale mám bohužel obavu že tohle se mine účinkem..jak se tak říká, vysvětli blbovi, že je blb, to nejde) a úžasně ztvárněné podobenství toho nejextrémnějšího charakteru. Můžeme zde samozřejmě srovnávat s často zmiňovaným Srpskim filmem, ale myslím že tohle je trochu někde jinde. Srpski film sází na efekt, šok a vizuál, zatímco tenhle snímek je mnohem koncepčnější a tlačí hodně co do syrovosti, špíny a zvrácené satiry. Při tom všem ale musím říct, že některé scény jsou tak černohumorné, že jsem se několikrát fakt zasmál. Samy za sebe mluví Markovy první experimentální filmy (mazeeec!!!!! :-) ), třetí "dřevorubeckej" snuff a vůbec většina těch pornokabaretních představení - to je opravdu kolikrát fakt děsny wtf a člověk neví jestli se má smát nebo zírat, hehe :-) . Mimochodem teda, kdyby u nás takovejhle pornokabaret jezdíval, tak chodim na všechny jejich představení :-) . V závěru filmu mi to zpětně celé připomnělo že je to vlastně taková obecná alegorie na dospívání člověka - zpočátku je Marko plný ideálů, studuje vysokou, chce točit umělecké filmy atd., pak přichází prozření a zjištění jak je to všechno strašně o těch penězích, jak jsou lidi zlí a zvrácení, následuje podléhání a nakonec totální rezignace. Na tenhle film se podívejte, je opravdu velice extrémní a jen pro ty nejotrlejší, ale je v něm toho fakt moc. A já se jdu ještě podívat, ve kterých dalších filmech hrála Natasa Miljus alias Sofija :-) . () (méně) (více)

Reklama

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Hostel, kde v hlavní roli bylo nahrazeno Slovensko Srbskem. Kupodivu nuda, bohužel i zlá. Od zjevné a nepřiznané předlohy pro Srpski film jsem čekal hodně, nestalo se. Ono asi všechno i docela funguje, jak si tvůrci přáli - dokumentární styl ruční nicmoc kamery pomáhá autentičnosti, herci na pomezí neherectví taky, scény jsou dostatečně brutální a zvrácené. Vadily mi ale postavy - ubrečená bezvýchodnost na pozadí konce jugoslávských válek a pádu Miloševičova režimu, ztráta bojovat za uznání, celkový loser typ lidí mávajících bílou vlajkou prostřednictvím drog, sexu a násilí. Srbsko dostalo na prdel a posttraumatický stres je na místě, ale nehodlám to akceptovat jako metaforu celý země. Nemám rád brečení obecně, ale když už musí být, tak prosím individuální ne zobecněný na skupinu formátu národa. Nejedná se o ideologicky nebezpečný film jako Kusturicův Underground (Srbsko jako národ předurčený vládnout Balkánu) - vlastně naopak a možná jinak. Režisér předvádí zvrácenou formu vlastenectví, když ukazuje svoji zemi v zdánlivý prdeli (kde není) a své spoluobčany jako hovna v tý prdeli (což povětšinou nejsou), ospravedlňuje tím extrémismus v oblasti sexu (budiž) a násilí (zde mám veliký osobní problém), čímž se stává do jisté míry nebezpečným. Nebudu to protahovat - nesouhlasím s vykresleným obrazem Srbska, nemám rád postavy a významně protestuju proti myšlenkovému sdělení filmu. Srbsko i Balkán je krásná část Evropy s množstvím výborných lidí, nevytvářejte si předsudky a stereotypy kvůli partě buranů (tvůrců). ()

Marek1991 odpad!

všechny recenze uživatele

Čo to zas malo byť? Nehovorte mi, že je to umenie, nech je to akékoľvek realistické poňatie akýchkoľvek zvráteností. Toto patrí k tomu najhoršiemu, čo som kedy v živote videl, je tam toľko zlého, že tam snáď ani nič dobré nie je. Beznádejná, rozvrátená spoločnosť sa dá poňať aj inak, totálne mi to pokazilo akú takú náladu. Srbi by sa mali zamyslieť ako sa prezentujú vo svete, že takéto veci ako toto, či Srbský film o nich veľa vypovedajú, nech je to akýkoľvek pokus o umenie v krajnosti. Je to brutálny a nechutný extrém. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Další z filmů, o kterém můžu prohlásit něco ve smyslu: "Nikdy jsem nic podobného neviděl a je to takový extrém, že mi přivodil trauma ..." Film pojednává o nadšené partičce ujetých "hippiíků", kteří se rozhodnout objet se svým karavanem Srbsko a v totálně zapadlých dědinách (vesnicích) předvádět místním zaostalcům něco ve stylu "porno divadla". Prostě někde na louce předvedou nějaké to porno-představení, při kterém se místní burani nejdřív smějí, ale úsměv jim brzy vymizí z úst, protože naše partička je schopna zacházet do nevídaných extrémů ... obscénní oplzlosti, humusárny, zoofilie ... Nic není tabu ... Úspěch se většinou nedostaví a hrdinové filmu jsou většinou další den svinským krokem hnáni pryč místním starostou s bandou "rednecks" ... Hlavní hrdina, který je opravdu sympaťák, vyhledá časem záhadný děda, který ho vezme do své vily a nabídne mu pořádný přísun balíku peněz, pokud pro něj a "západní Evropu" v pravidelných intervalech natočí něco ... Něco co mu pustí na VHS - zabití nešťastníka vojáky v Srbské válce, useknutí hlavy před kamerou a záběr na vojáky hrající si fotbal s hlavou mrtvoly. A tady pozor!!! Ten film je skutečný!!! Než jsem se stačil vzpamatovat co příjde, shlédl jsem něco, co jsem rozhodně vidět nechtěl ... Takže pozor ... varuju. Náš hrdina je v šoku a rezolutně nesouhlasí. Jenže pak dojde ke zlomu. Celá jeho parta je přepadena v jedné z vesnic vidláky a všichni - muži i ženy - brutálně a opakovaně znásilněni. Toto vede hlavního hrdiny a "vůdce" party k rozhodnutí, že snuff začne zazobanému podivínovi dodávat ... A pak se film v polovině rozjede do obrátek, které neumím a ani nemůžu popsat a komentovat ... možná ani nechci ... Nejde samozřejmě nesrovnat s o rok mladším snímkem Srpski film (2010). Je zde až podezřelá podobnost a i když byl zmíněný snímek absolutní zvrácený extrém, jednalo se stále o "uhlazený" profesionální film. Tohle je točeno kamerou amatérskou ve stylu například klasiky Cannibal Holocaust (1980). Celý film máte neuvěřitelně stísněný pocit, že jste s těmi lidmi, s tou partou vyděděnců a prožíváte jejich útrapy ... Věřte nebo ne, ale právě točení snuffových snímků je nakonec větší utrpení pro tvůrce, než pro oběti ... Jsem přesvědčen o tom, že Srpski Film vykradl tento nízkorozpočtový snímek a celou množinu problematik, které jsou zde zpracovávány, vyloženě zkomercionalizoval ... Některé momenty a scény jsou až podezřele náhodné... Nehledě na zvrácenost Srpského filmu (2010), tam kde tento film končí v tlaku na diváka, tam tento teprve začíná ... Takhle sick, takhle obrácený žaludek a slzy v očích jsem u filmu neměl ani nepamatuji.... Ještě teď mi je zle a nepříjmně, když toto píšu ... Každopádně vidím obrovský význam tohoto filmu ve výpovědi o problematice v bývalé Jugoslávii, válečných, sociálních konfliktech a problémech ... Tento film je SKUTEČNOU výpovědí o Srbsku a na nic si nehraje!!!! I když v něm můžeme zřít všechny zvrácenosti světa, ve finále vyzní jako dokonalá sociální studie o lidech, politice, válčení, zničených lidských existencích a rodinách ... Film na mne působil velmi silně jako "snuffový" kontroverzní kult Last House on the Dead End Street (1973 - 1977). Celá ta nízkorozpočtovost, kamera a hrdinové filmu, děj ... působilo to na mne hodně podobně. Takže kdo viděl, dokáže si zhruba představit. Opravdu jen pro ty nejotrlejší z nejotrlých!!!!!!!!!!!!!!!! () (méně) (více)

Galerie (4)

Reklama

Reklama